מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "היום משקיעים מדברים יותר על ערך מיידי"

לראשונה מאז שמונה למנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אלון חיימוביץ' התראיין בכנס הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2022 ואמר לגבי ההשקעה בסטארט-אפים: "אנחנו נכנסים מאוחר יחסית לכל מיני תחומים, אבל אנחנו יכולים להביא סטארט-אפים להכנסות ורווחים של ממש"

אלון חיימוביץ, מנכ״ל מיקרוסופט ישראל / צילום: איל יצהר
אלון חיימוביץ, מנכ״ל מיקרוסופט ישראל / צילום: איל יצהר

אלון חיימוביץ', מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, התראיין לראשונה בכנס הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2022, הראיון הראשון לתקשורת מאז שמונה לפני חודשים ספורים לתפקיד המרכזי באחד מתאגידי הטכנולוגיה הגדולים בעולם. 

חשיפה: אלה 10 הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס 
משווי של 30 מיליון דולר ל-450 מיליון בשנתיים: זה הסטארט-אפ המבטיח של גולשי אתר גלובס
כך השפיע המשבר בהייטק על הסטארט־אפים שסומנו כמבטיחים 
סטארט-אפים בטלטלה: כיצד צומחים בסביבה משברית? 
שלמה קרמר: "אנחנו חושבים שכל 2023 תהיה משברית. חלק מהחברות ייעלמו" 

כתב גלובס נבו טרבלסי: נכנסת ישר לתוך משבר כלכלי. איך אתם מתמודדים עם זה?
חיימוביץ': "להיכנס בתקופה כזו יכול להיות נורא מלחיץ, ואתה חייב ללמוד נורא מהר. קודם כל בדקנו כמה ואיך מיקרוסופט כתאגיד עולמי זיהתה את התקופה הזאת מבחינת האסטרטגיה. ואתה קורא את העיתון על שער המטבע והאינפלציה והפיטורים… אבל אתה רואה בנתונים שישראל במצב הרבה יותר טוב מהעולם. והשוק שאנחנו נמצאים בו הוא בעיקר הישראלי.

"אנחנו רואים סוג אחר של שיח: לעזור לארגונים בקיצור לוחות זמנים, לעשות יותר עם פחות, לעזור בעבודה היברידית, לתת יותר כלי אוטומציה, AI, מטאוורס… לתת כלים לארגונים שאנחנו משקיעים בהם להתמודד עם המצב".  

האם הפיטורים יגיעו גם אליך?
"זה לא מדלג על אף אחד, ואף חברה לא חסינה. מיקרוסופט מעסיקה 220,000 עובדים בעולם, ולפי מה שפורסם במדיה, 1,000 עובדים ברחבי העולם פוטרו".

מימין: כתב גלובס נבו טרבלסי ואלון חיימוביץ', מנכ״ל מיקרוסופט ישראל / צילום: איל יצהר
 מימין: כתב גלובס נבו טרבלסי ואלון חיימוביץ', מנכ״ל מיקרוסופט ישראל / צילום: איל יצהר

פחות פוטנציאל, יותר ערך מיידי

מה בכל זאת ייחודי אצל מיקרוסופט בתקופה הזאת?
"במיקרוסופט יש לנו יריעה מאוד רחבה: סטארט-אפים, תעשיות מסורתיות, בריאות, חינוך, ממשלה, טלקום… אנחנו נכנסים מאוחר יחסית לכל מיני תחומים, אבל אנחנו יכולים להביא סטארט-אפים להכנסות ורווחים של ממש.

"היום המשקיעים פחות מדברים על פוטנציאל ויותר על ערך מיידי והחזר להשקעה. אנחנו מכניסים ארגונים למרקטפלייס ועוזרים להם בהרכשה ובענן. אנחנו מייצרים תוכניות שיווק מותאמות לסטארט-אפ. זו שותפות לכל דבר ועניין, כאילו אנחנו חלק מהחברה הזאת". 

איך אתם מתאימים את עצמכם?
"אנחנו רואים קבלת החלטות שקולה יותר, יותר דגש על ROI… אנחנו מתפקסים על שלושה דברים: קודם כל, שירותים לעסקים מעבר לעניין הטכנולוגי - בשיווק, בפיתוח עסקי, בפתיחת דלתות. דבר שני, אנחנו מביאים כלי אוטומציה למפתחים, github מאפשר לך פרדיקציות, וזה עוזר להתמודד כשיש פחות מפתחים.

"דבר אחרון: התייעלות ושמירת מוטיבציה של עובדים. אנחנו משתמשים המון ב-AI, השקנו לאחרונה יכולת שנקראת Teams Meeting Recap. אני מקבל בסוף את התמלול והסיכום של הפגישה, עם action items שרלוונטיים אליי". 

"ממשלת ישראל היא לקוח אסטרטגי שלנו"

לגבי הזווית הישראלית, חיימוביץ' הוסיף כי "מיקרוסופט משקיעה המון במדינת ישראל בדאטה סנטר, במרכז הפיתוח, בהשקעה נוספת בכוח-אדם בזרוע העסקית. אנחנו במיקרוסופט עובדים הרבה עם ממשלת ישראל, היא לקוח אסטרטגי שלנו. במגזר הציבורי כמו חינוך ובריאות, העוצמה של מיקרוסופט היא אדירה. להיות שותף ולא רק לעבוד כספק-לקוח מביא לגדילה עם הלקוחות האלה. גם עם התחום הביטחוני אנחנו עובדים בעצימות גבוהה. אבל שם כל מכרז שמתקיים, אנחנו מנועים מלדבר עליו".

לגבי המגזר הציבורי, חיימוביץ' אמר כי "למגזר הממשלתי יש הסכם enterprise agreement עם מיקרוסופט. בקשר לדאטה סנטר, יש הבדל בינינו לבין חברות אחרות. אנחנו הכרזנו על ההשקעה שלנו בדאטה סנטר לפני שלוש שנים. אנחנו בונים את הלב, את המוח ואת הריאות של הדבר הזה. אנחנו החברה היחידה שהביאה הסכם עם החברות שבנו אותו בפועל מתחת לקרקע, ובאנו עם שלושה עננים שונים… עכשיו אנחנו גם מקימים עוד region".

אלא שהשקה של ה-region (אזור שירות לחברת ישראליות בלבד שמתופעל מישראל) החדש הלכה ונדחתה במשך חודשים, מה שהביא את גוגל להקדים את מיקרוסופט ולהשיק לפניהם.

מתי זה יקרה?
חיימוביץ': "בקרוב מאוד". 

נכנסת עכשיו כמנכ"ל, מה המטרה העיקרית שלך?
"קודם כל, להמשיך לעשות את מה שהתאגיד עושה בצורה מצוינת. אבל מעבר לזה, הכי חשוב לנו להיות המגנט של הטאלנטים במדינת ישראל".  

*** גילוי מלא: הכנס בשיתוף J.P.Morgan , בחסות מיקרוסופט ו-Next47 ובהשתתפות רשות החדשנות.