בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה באסיה; שוקי ההון והסחורות סגורים לרגל חג המולד

השווקים באירופה, בארה"ב ובחלק ממדינות אסיה נמצאים בחופשת חג המולד • גם בשוקי הסחורות והחוזים העתידיים אין מסחר

בורסות סין / צילום: Shutterstock
בורסות סין / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

09:20

מדד ניקיי בטוקיו עלה ב-0.6%, וכך גם מדד שנגחאי. בשנזן התחזק המדד ב-1.1%, בסיאול הקוספי עלה ב-0.1%, ועלייה בשיעור דומה נרשמה גם במדד הדגל הטייוואני.

בשוק הקריפטו נשמרת היציבות: הביטקוין סביב 16.8 אלף דולר, והאת'ריום סביב 1,220 דולר.

טסלה  השעתה את הייצור במפעל שלה בשנגחאי ביום שבת, על-פי הודעה פנימית שהגיעה לידי רויטרס. יצרנית הרכב האמריקאית ביטלה את משמרת הבוקר ואמרה לכל העובדים במרכז הייצור היצרני ביותר שלה שהם יכולים להתחיל את הפסקת החגים שלהם, כך מסרו גורמים בחברה לסוכנות הידיעות.

07:30

היום מתקיים מסחר בעיקר בשוקי המניות האסייתיים, כאשר גם שוקי החוזים העתידיים אינם פעילים. בשנגחאי ובשנזן נרשמות עליות של עד 1%, ובסיאול מדד קוספי עולה ב-0.3%. ביפן מדד ניקיי יציב.

בטוקיו בולטים בנק מיצובישי פייננשל שיורד ב-1.6% וחברת החשמל של טוקיו שצונחת ב-3.5%. מניות הרכב עולות, בהן ניסאן, מיצובישי מוטורס וטויוטה. תאגיד הפיננסים סופטבנק נסחר ביציבות. בסין ענקית התעופה היינאן איירליינס קופצת ב-3.9% במחזור המסחר הגבוה ביותר במדד שנגחאי.

בהונג קונג, בוול סטריט ובאירופה הבורסות סגורות לרגל חג המולד. מחר לא יתקיים מסחר בבריטניה, בהונג קונג, בניו זילנד ובאוסטרליה. ביום שישי יתקיים מסחר חלקי בבריטניה, באוסטרליה ובניו זילנד בשל ערב ראש השנה האזרחית.

גם מרבית שוק הסחורות לא פעיל היום. ביום שישי עלו מחירי הנפט בחדות. החוזים על נפט אמריקאי קפצו ב-2.5% לרמה של 79.4 דולר לחבית (והשלימו בכך עלייה שבועית של 6.7%), והחוזים על הנפט מסוג ברנט זינקו ב-3.7% לרמה של כמעט 84 דולר לחבית (עלייה של 6.3% בשבוע). מחירי הנפט עלו לאחר שברוסיה הזהירו כי הם עלולים להפחית את תפוקת הנפט ב-5%-7% בתחילת 2023, בתגובה לתקרת מחירי מדינות ה-G7 על היצוא הרוסי.

מחירי הגז באירופה ירדו לעומת זאת, כשהחוזים על גז TTF צנחו ב-9.8% ביום שישי (ירידה שבועית של 28.1% דולר). החוזים על הגז בארה"ב עלו ב-2.6%, אך במבט שבועי עדיין מדובר בירידה חדה של יותר מ-22%, זאת לאחר ששרי האנרגיה באיחוד האירופי החליטו על מחיר גג לגז.

הזהב נסחר בשעה זו כמעט ללא שינוי, ברמה של 1,798 דולר לאונקיה. במבט חודשי, מחירי המתכת היקרה טיפסו בכ-2.5%.

גם בשוק הקריפטו נרשמת יציבות: ערך הביטקוין 16.8 אלף דולר, וערך האת'ריום 1,220 דולר.

בוול סטריט נרשמו עליות קלות ביום שישי, לאחר הירידות החדות ביום חמישי. מדד ה-S&P 500 עלה ב-0.6%, הנאסד"ק הוסיף 0.2%, והדאו ג'ונס עלה ב-0.5%. יחד עם זאת, שני המדדים העיקריים סיימו עוד שבוע, שלישי במספר, בירידות שערים - ה-S&P 500 השיל כ-0.2%, והנאסד"ק נחתך ב-2%. לדאו ג'ונס היו הביצועים הטובים ביותר, עם עלייה שבועית של 0.9%. ביום חמישי תשואת האג"ח הממשלתית בארה"ב ל-10 שנים עלתה בכ-8 נקודות בסיס ל-3.75%, בעוד שהתשואה על האיגרת לשנתיים עלתה ב-6 נקודות בסיס ל-4.32%. ביום שישי לא נרשמו תזוזות של ממש בשוק, והן נותרו ברמות אלה.

היום לא צפויים כמובן להתפרסם נתוני מאקרו מהותיים. נזכיר כי ביום שישי האחרון דווח בארה"ב כי מדד מחירי הליבה לצריכה אישית, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, טיפס ב-4.7% בנובמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד שכלכלנים ציפו לעלייה של 4.6%.

מחר יפורסמו נתוני מכירות קמעונאיות ושיעור האבטלה ביפן, ובארה"ב יפורסם מדד מחירי הבתים של קייס שילר. ביום רביעי יפורסמו נתון הייצור התעשייתי ביפן, נתוני מכירות בתים בהמתנה בארה"ב וכן נתוני מאקרו ברוסיה, בהם שיעור אבטלה, מכירות קמעונאיות וייצור תעשייתי. ביום חמישי יפורסמו נתוני יבוא ויצוא בהונג קונג, נתוני האבטלה השבועיים בארה"ב וכן נתוני מלאי הנפט הגולמי. ביום שישי יפורסם מדד המחירים לצרכן בספרד.