סמוטריץ' במאמר מיוחד ל"וול סטריט ג'ורנל": "אנהג במדיניות שוק חופשי רחבה"

שר האוצר המיועד: "הגוש שלנו יחזק את ישראל מול האיסלם הקיצוני וגורמי הטרור שלו, יפתח את כלכלת המדינה ויביא צמיחה ושגשוג לטובת כלל האזרחים" • בהקשר המדיני הבהיר סמוטריץ' כי "הרפורמות שלנו מכוונות לפיתוח התשתיות, התעסוקה והכלכלה של האזור לטובת כולם"

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר המיועד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בצלאל סמוטריץ', שר האוצר המיועד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר המיועד, פרסם מאמר ב"וול סטריט ג'ורנל" בו התייחס למדיניות הכלכלית שיוביל, וגם ענה לביקורת שהתפרסמה נגדו בתקשורת האמריקאית.

"הגוש שלנו יחזק את ישראל מול האיסלם הקיצוני וגורמי הטרור שלו, יפתח את כלכלת המדינה ויביא צמיחה ושגשוג לטובת כלל האזרחים", כתב סמוטריץ'. "אומרים שאני ימני קיצוני, ושהגוש שלנו יביא ל'מדינת הלכה' שבה ההלכה היהודית שולטת. במציאות, אנו מבקשים להביא את ישראל להתאמה קרובה יותר למודל האמריקאי הליברלי". 

ביטול נבחרת הדירקטורים, ויתור על החזר מענקי קורונה: 3 סעיפים בהסכמים הקואליציוניים שישפיעו על הכלכלה 
הליכוד מנסה להרגיע את הציבור: אלה קווי היסוד של הממשלה הבאה 

"כשר אוצר אנהג במדיניות שוק חופשי רחבה", פתח סמוטריץ', והתייחס אל התוכניות להסיר את פיקוח המחירים והגבלות היבוא הממשלתיות, אליהן התייחס כמה שמגביל את התחרות ומונע הורדת מחירים; וכן אל "רפורמות רגולטוריות והתרופפות הפיקוח הבירוקרטי על עסקים קטנים", כלשונו. עוד התייחס סמוטריץ' אל כוונותיו לנקוט צעדים להפחתת הפיקוח על התאגדויות עובדים בישראל.

בהקשר המדיני הבהיר השר הנכנס כי "הרפורמות שלנו מכוונות לפיתוח התשתיות, התעסוקה והכלכלה של האזור לטובת כולם", והדגיש כי השינויים שהוא ומשרדו מתכננים להחיל על יהודה ושומרון אינם כרוכים בשינוי המעמד הפוליטי או המשפטי של האזור.

סמוטריץ' הרחיב עוד בנושא המשפטי וטען כי "הרפורמה הדחופה הנדרשת", כלשונו, תחזיר את האיזון הדמוקרטי ותחזק את זכויות הפרט ואמון הציבור. בדבריו ביצע השר השוואה למערכת המשפט האמריקאית, שם פוליטיקאים נבחרים ממנים שופטים פדרליים, כולל את שופטי בית המשפט העליון, בשונה מבמדינת ישראל: "בית המשפט העליון מתעלם מהחוק הכתוב, וחמור מכך - פוסל את פעולת הממשלה גם אם היא לא מפרה שום חוק, אלא את תפיסותיו של בית המשפט עצמו לגבי מדיניות תקינה, או 'סבירות', כפי שהוא מכנה זאת". 

את מאמרו חתם השר הנכנס בפנייה אל הציבור האמריקאי, וכתב כי עליו "להעריך את החוכמה ואת הצדק בתוכניות האלה, להשיל את דעותיו הקדומות ולהתאחד כדי לתמוך בתחייתו של ממשל אחראי, בשגשוג בזכויות הפרט ובדמוקרטיה במולדת היהודית".