מנכ"ל משרד התקשורת המיועד: לוביסט שתומך בהפרטה, בן 37 בלבד

שר התקשורת שלמה קרעי הודיע כי בכוונתו למנות את אלעד מלכא לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת • מלכא הוא מייסד ומנכ"ל הלובי הציבורי "האינטרס שלנו", ודוגל במדיניות של הפרטה • בשנה שעברה נכלל ברשימת הצעירים המבטיחים של גלובס

אלעד מלכא / צילום: איל יצהר
אלעד מלכא / צילום: איל יצהר

שר התקשורת שלמה קרעי (ליכוד) מתכוון למנות את אלעד מלכא למנכ"ל משרדו. מלכא (37) הוא מייסד ומנכ"ל הלובי הציבורי "האינטרס שלנו" העוסק בפתיחת שווקים לתחרות. בעבר כיהן גם כמנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת, העוסקת במדיניות תקשורת מזווית ימנית תחרותית ובמשך שנים היה חבר במועצת עיריית ירושלים.

ועדת הכספים קוראת לשר האוצר לדחות בשנה את העלאת המס על רכב חשמלי
הבנקים עלולים לשלם מיליארדים: חוות דעת דרמטית של המפקח על הבנקים | בלעדי

מלכא היה בין מובילי חקיקת חוק התקשורת ב-2017 שאפשרה לערוץ 20 לשדר חדשות ולפעול בצורה סדירה. בנוסף עזר לקדם בתפקידו כלוביסט את רפורמת הייבוא, הרפורמה בחקלאות, שבירת מונופול אגד בירושלים ועוד. בשנה שעברה נכלל ברשימת הצעירים המבטיחים של גלובס.

מלכא הוא בעל אוריינטציה ליברלית פרו תחרותית ביחסו לכלכלה בכלל, ולתקשורת בפרט. מינויו עשוי ללמד על הכיוון שאליו יוביל השר החדש בכל הנוגע לעתיד תאגיד השידור הציבורי כאן וגלי צה"ל.

המנכ"ל המיועד הוא סגן יו"ר 'הליברלים בליכוד', קבוצת מתפקדים גדולה מאוד בתוך מפלגת השלטון אשר מקדמת חירות ושוק חופשי. המינוי שלו הוא ככל הנראה כתוצאה מפעילות הקבוצה בתוך המפלגה שדוחפת מאוד לרפורמות של הפרטה, גם בשוק התקשורת.

מלכא ייאלץ להתמודד עם שלל לחצים פוליטיים הצפויים להגיע לשולחן. בראש ובראשונה, מדובר על ההסכמה של מפלגות הקואליציה כי "תבוטל החלטת משרד התקשורת בעניין 'סגירת רשתות רט"ן (רדיו וטלפון נייד) הפועלות בטכנולוגיות ישנות". המשמעות היא עצירת התהליך של צמצום ולבסוף סגירת התדרים המשמשים רשתות דור 2 ודור 3, זאת בשל השימוש הגבוה בחברה החרדית בטלפונים כשרים וישנים יותר, דבר שעלול לפגוע בכלכלה ובתעשייה הישראלית.

מלכא יחליף בתפקיד את המנכ"לית היוצאת לירן אבישר בן-חורין (46) שמונתה על ידי השר הקודם יועז הנדל בשנת 2020. כמנכ"לית המשרד היא הובילה שלל רפורמות, כאשר הבולטת שבהן היא פריסת הסיבים האופטיים.