לקראת פשיטת רגל? חברת הקריפטו ג'נסיס מפטרת 30% מהעובדים

חודשיים אחרי שהודיעה על עצירת משיכות כספי לקוחות ועל הפסקת מתן הלוואות חדשות, ג'נסיס עומדת בפני פשיטת רגל • לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, פוטרו 30% מעובדי החברה, שספגה הפסדים כבדים כתוצאה מהלוואות שסיפקה לאלמידה, החברה-האחות של FTX

שוק הקריפטו בטלטלה / אילוסטרציה: Shutterstock
שוק הקריפטו בטלטלה / אילוסטרציה: Shutterstock

הטלטלה בקריפטו נמשכת: כחודשיים אחרי נפילת ענקית הקריפטו FTX, בוול סטריט ג'ורנל מדווחים הערב (ה') כי חברת הלוואות הקריפטו Genesis Global Trading שוקלת פשיטת רגל, וכי 30% מהעובדים פוטרו. לפי הדיווחים, החברה ספגה הפסדים כבדים כתוצאה מהלוואות שסיפקה לאלמידה, החברה-האחות של FTX ולקרן הקריפטו הסינגפורית Three Arrows Capital שקרסה בקיץ האחרון.

לפי גורמים המעורים בנושא, 30% מהעובדים פוטרו - והחברה שוקלת להגיש בקשה לפשיטת רגל. הפיטורים לא הוגבלו למחלקה אחת, ובוצעו בכלל הצוותים בחברה.

ג'נסיס פועלת כעת עם בנק ההשקעות "Moelis & Company" על מנת להעריך מהן האפשרויות שלה לעתיד, ביניהן, כאמור, הגשת בקשה לפשיטת רגל. דוברת החברה הודיעה כי "ג'נסיס קיבלה את ההחלטה הקשה לצמצם את מספר העובדים שלנו בעולם. המהלכים האלו הם חלק מהמאצים המתמשכים שלנו לקדם את העסק שלנו".

בקיץ שעבר, בעקבות קריסת קרן Three Arrows, שקיבלה מג'נסיס הלוואה של 2.4 מיליארד דולר, החברה קיצצה כ-20% מעובדיה והמנכ"ל מייקל מורו התפטר. הצרות של ג'נסיס העמיקו עם קריסתה של FTX, שקיבלה ממנה לכל הפחות מאות מיליוני דולרים בהלוואה לחברת האחות אלמידה.

במהלך נובמבר האחרון הודיעה ג'נסיס על עצירת משיכות כספי לקוחות ועל הפסקת מתן הלוואות חדשות בעקבות קריסת בורסת הקריפטו FTX. בעקבות המהלך, כ-900 מיליון דולר מכספי לקוחות בורסת הקריפטו ג'מיני "כלואים" בג'נסיס.

ג'נסיס נמצאת בבעלות קונצרן הקריפטו Digital Currency Group, המפעיל גם את חברת ההשקעות Grayscale Investments, אתר CoinDesk, חברת כריית המטבעות Foundry ובורסות הקריפטו Luno.