קורבן נוסף מנפילת בורסת הקריפטו FTX: ג'נסיס עוצרת משיכות של לקוחות

זרוע ההלוואות של בנק ההשקעות הקריפטו Genesis Global Trading הודיע על עצירת משיכות לקוחות ועל הפסקת מתן הלוואות חדשות בעקבות קריסת בורסת הקריפטו FTX • בחברה מדגישים כי יחידת ההלוואות היא יחידה נפרדת, כאשר יחידות החברה האחרות, שמספקות שירותי מסחר ומשמורת, פועלות כסדרן

מטבעות קריפטו / אילוסטרציה: Shutterstock, Dan Eady
מטבעות קריפטו / אילוסטרציה: Shutterstock, Dan Eady

זרוע ההלוואות של בנק ההשקעות הקריפטו Genesis Global Trading הודיע על עצירת משיכות לקוחות ועל הפסקת מתן הלוואות חדשות בעקבות קריסת בורסת הקריפטו FTX. 

בתעשיית הקריפטו יש מי שרוצים לראות את מייסד FTX סם בנקמן־פריד בכלא 
מי ילחץ על הבלמים? הקריסה שמלמדת - לפעמים מנהלים הם הסיכון הגדול ביותר לחברות
אפילו קרנות הענק נפלו: מאחורי קריסת בורסת הקריפטו השנייה בגודלה בעולם | ניתוח

בסוף הרבעון השלישי של 2022, היו לחברה-האם ג'נסיס קפיטל 2.8 מיליארד דולר כספי לקוחות, רובם לקוחות מוסדיים. בחברה מדגישים כי יחידת ההלוואות היא יחידה נפרדת, כאשר יחידות החברה האחרות, שמספקות שירותי מסחר ומשמורת, פועלות כסדרן.

בורסת הקריפטו ג'ימיני, של האחים וינקלווס, ניהלה שיתופי-פעולה בהשקעות בקרנות של ג'נסיס, פרסמה הודעה כי היא מסייעת לכל לקוחותיה לקבל את מלוא כספם, וכי הדבר לא משפיע על המוצרים והשירותים האחרים של ג'ימיני. 

גלי ההדף של קריסת FTX

נפילת FTX של היזם סם בנקמן-פריד, שהתרחשה בשבוע שעבר, שולחת גלי הדף לתעשייה. בסוף השבוע האחרון הודעו הרגולטורים בארה"ב על פתיחה בחקירת התנהלות FTX עם כספי הלקוחות. קרנות ההשקעה מחקו לחלוטין את שווי השקעתן ב-FTX, אותה העריכו רק בתחילת השנה, בשווי של 32 מיליארד דולר, והחברה הודיעה על פשיטת רגל. בנקמ-פריד התפטר מתפקידו כמנכ"ל.

את מקומו תפס ג'ון ג'יי ריי השלישי, שהוביל את אנרון בתהליך פשיטת הרגל באמצע שנות ה-2000. לא במקרה ג'יי ריי השלישי נכנס לפוזיציה הזאת: יש קווים דומים מאוד בין נפילת FTX לבין נפילת אנרון, וכעת תחל מכירת הנכסים של החברה על-מנת להחזיר כמה שיותר כסף לנושים.

החברות של בנקמן-פריד, בהן אלמידה ו-FTX, החזיקו השקעות במעל 300 חברות ומיזמי קריפטו, מוכרים יותר ומוכרים פחות.