סמוטריץ' ודרעי יחליטו כמה ירוויח משה בר סימן טוב כמנכ"ל משרד הבריאות

שר הבריאות אריה דרעי דרש כי בר סימן טוב יקבל שכר של 90 אלף שקל בחודש, בדומה למנכ"לי משרד הבריאות הקודמים שהיו רופאים - יותר מפי 2 משכר של מנכ"ל במשרד ממשלתי • עם זאת, הממשלה לא דנה היום בדרישת דרעי בשל התנגדות הממונה על השכר, וכפשרה דרעי הציע שהשכר ייקבע בתיאום בינו לבין שר האוצר

משה בר סימן טוב / צילום: שלומי יוסף
משה בר סימן טוב / צילום: שלומי יוסף

הממשלה לא דנה היום (א') בדרישת שר הבריאות אריה דרעי להגדלת שכרו של משה בר סימן טוב, שמינויו לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות אושר היום, בשל התנגדות של הממונה על השכר.

בעקבות דוח התעסוקה בארה"ב: כיצד צפוי הפדרל ריזרב לפעול בפגישה הבאה 
"קיימת מניעה לאישור": הייעוץ המשפטי מזהיר ממינוי המועמד של מירי רגב למנכ"ל משרד התחבורה 
תוכנית החלוקה הושלמה, והנכסים של המשפחה העשירה בישראל כבר שווים 25 מיליארד דולר | ניתוח

דרעי דרש כי בר סימן טוב יקבל שכר בדומה למנכ"לי משרד הבריאות הקודמים שהיו רופאים, שכר שהוא יותר מכפול משכר של מנכ"ל במשרד ממשלתי. השכר הזה עומד כיום על 90 אלף שקל בחודש, ובעבר קיבלו אותו מנכ"לי משרד הבריאות שהם רופאים, לרבות שני המנכ"לים האחרונים, פרופ' חזי לוי ופרופ' נחמן אש.

בחוות-דעת שנשלחה אל שרי הממשלה לקראת הדיון, מסביר הממונה על השכר קובי בר נתן כי "זוהי הצעת החלטה פרסונלית שעשויות להיות לה השלכות רוחב משמעותיות על מבנה ולחצי שכר במגזר הציבורי, והיא מובאת לשלחן הממשלה ללא עבודת מטה מסודרת".

החשש של בר נתן הוא שגם במשרדים אחרים יבקשו להעלות את שכר המנכ"ל ולהצמידו לבעלי תפקידים בכירים אחרים במגזר הציבורי, כמו ניצבים במשטרה, אלופים בצה"ל או שופטים.

דרעי הציע כפשרה כי שכרו של בר סימן טוב ייקבע בתיאום בינו לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שיצטרך להחליט אם הוא מקבל את עמדת בר נתן - או ללכת עם דרעי.

בר סימן טוב, נזכיר, אמור לעזוב תפקיד של המשנה למנכ"ל בחברת הביטוח כלל, והחזרתו מהמגזר הפיננסי לציבורי היא העילה של דרישת דרעי להעניק לו שכר גבוה יותר מהמקובל עד כה. בנוסף, בר סימן טוב יצטרך להסדיר את יכולתו לעסוק בנושא ביטוחי בריאות בשל תפקידו הנוכחי בכלל ביטוח, וייתכן שהוא יהיה מנוע מעיסוק בענף הזה, שעומד בפני יישום רפורמה האמורה לפשט את מערכת ביטוחי הבריאות ולמנוע כפל ביטוחים.