זה הבית שקנה ליאור שליין. וכמה הוא שילם?

ליאור שליין רכש קרקע של חצי דונם בשכונת אפקה בתל אביב. עפ"י ההערכות, הקרקע נרכשה עבור הריסת הבית ובנייה מחודשת • וגם: חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט חונכת מרכז סייבר חינוכי־טכנולוגי ראשון מסוגו • אירועים ומינויים

הבית שרכש ליאור שליין (בעיגול) ברחוב מניה וישראל שוחט בתל אביב / צילום: איל יצהר, מארק ישראל סלם – "ג'ורזלם פוסט"
הבית שרכש ליאור שליין (בעיגול) ברחוב מניה וישראל שוחט בתל אביב / צילום: איל יצהר, מארק ישראל סלם – "ג'ורזלם פוסט"

איש הטלוויזיה ליאור שליין רכש קרקע של חצי דונם בשכונת אפקה בתל אביב. מדובר בבית ישן ברחוב מניה וישראל שוחט, הבנוי על שטח של 170 מ"ר, כאשר היקף העסקה מוערך ב-13.5 מיליון שקל.

שעוני רולקס הפכו להשקעה שעקפה את שוק המניות. ואז הגיעה 2022
האב נישל את כלתו מהצוואה אך הבן הוריש לה את הרכוש. מה קבע בית המשפט?
●  קנו דירה במיליונים וגילו שהנוף נחסם. מה קבע בית המשפט? 

הקרקע הייתה שייכת לשופטת בית משפט השלום בדימוס בלאנש קיי, והשניים ניהלו בחודשים האחרונים משא־ומתן על סכום הרכישה, עד שלאחרונה נחתם ההסכם. המהלך נחשף לראשונה אצל ליאורה גולדנברג-שטרן ב"מעריב".

לפי הערכות, שליין, בן זוגה של שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי, רכש את הקרקע לטובת שיפוץ הבית או הריסתו ובנייה מחדש.

נזכיר כי בעבר נקלע שליין לסכסוך משפטי מול רשת 13 בעקבות ביטול החוזה שלו והורדת התוכנית "גב האומה" בהגשתו - למרות שלפי החוזה המקורי היו אמורות להיות משודרות יותר מ-100 תוכניות נוספות. בדצמבר 2020 הסתכם הסכסוך בפשרה, שלפיה ישלם לו הערוץ 9 מיליון שקל על פני מספר שנים. מאז לא הופיע שליין בטלוויזיה.

בתיווך רפי קלינה (המתמחה במכירת נדל"ן באלפיון העליון), המשרד שתיווך את העסקה, סירבו להגיב לדברים.

ליאור שליין בחר שלא להגיב לדברים.

אזור התעשייה: צ'ק פוינט ועגלת הסייבר ניישן

בשנים האחרונות התגבשה בישראל ההבנה כי המיתוג כ"סטארט־אפ ניישן" אומנם הצליח מאוד, אך כמו בתחומים אחרים, גם כאן לא ניתן לשקוט על השמרים, ונדרשת חדשנות. אחד הכיוונים הבולטים הוא "סייבר ניישן", כאשר לפני כחמש שנים הוקדם מערך הסייבר הלאומי, ואף הוקם מרכז לחינוך סייבר.

המהלכים הללו עדיין לא זכו לחותמת בינלאומית, אבל יש מי שמזהה את המגמה וקופץ על העגלה - חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט חונכת החודש במשרדיה בתל אביב מרכז סייבר חינוכי־טכנולוגי ראשון מסוגו, שנועד להנגיש לציבור את המרחב הקיברנטי.

המרכז ממוקם בחדר האוכל ששירת בעבר כ־2,000 עובדים, ולאחר תקופת הקורונה והמעבר לעבודה היברידית, הוסב למרכז חינוכי. בין היתר, במאי האחרון פעל בו מרכז התקשורת והבקרה של משימת "רקיע" לחלל, שבמהלכה הגיע הישראלי איתן סטיבה לתחנת החלל הבינלאומית.

בחודשים האחרונים הוסב המרכז לתחום הסייבר, והוא כולל תערוכה וסרטונים העוסקים בשאלות כמו כיצד הנושא משפיע על חיי היומיום של כולנו, כיצד ניתן להתגונן ממתקפת סייבר ועוד. בנוסף, ניתן להשקיף על חמ"ל החברה שבו יושבים עובדים המנטרים מתקפות בזמן אמת.

המרכז ייחנך בהמשך החודש במעמד נשיא המדינה, מייסד ומנכ"ל החברה גיל שויד, בכירים ממשרדי החינוך והמדע וראשי חברות הייטק וקרנות הון סיכון שעוסקות בסייבר ובטכנולוגיה. בחברה צופים כי למקום יגיעו אלפי מבקרים בשנה.

לדברי גיל מסינג, ראש המטה בצ'ק פוינט, "ישראל הפכה את תחום הסייבר לשם נרדף להצלחות ההייטק הישראלי בכל העולם. צ'ק פוינט הכשירה למעלה מ-10,000 מתכנתות ומתכנתים בסייבר, ובוגריה הקימו עשרות חברות הזנק. כעת אנו לוקחים על עצמנו את המשימה החינוכית של לימוד על סייבר".

חדשות טובות

כ-2 מיליון שקל גויסו באירוע ההתרמה השנתי של עמותת "עלם" לנוער בסיכון, שהתקיים באוניברסיטת תל אביב. הכספים מהאירוע יוקדשו ל"כתובת רחוב" - ניידות הלילה של העמותה אשר פועלות ב-24 יישובים. האירוע התקיים במעמד יו"ר העמותה שלמה ינאי, נשיאת עלם נאוה ברק והמנכ"לית טלי ארז.