ביאט"א מאמינים בממשק של ראפיד

איגוד התחבורה האווירית הגדול בעולם יאט"א והיוניקורן הישראלי ראפיד משיקים פלטפורמה שתאפשר למפתחים מתעשיית התעופה לפתח ולשתף נתונים על הענף • "השותפות הזו תעצים סטארט-אפים בתחום הנסיעות, שיוכלו ליצור חוויות דיגיטליות חדשות, המשפרות ומייעלות את חווית הנסיעה", מסביר אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד ראפיד • אירועים ומינויים

אידו ג׳ינו, מייסד ומנכ''ל RAPID / צילום: RAPID
אידו ג׳ינו, מייסד ומנכ''ל RAPID / צילום: RAPID

היוניקורן הישראלי Rapid, אשר מציע מרקטפלייס של ממשקי תכנות יישומיים, ואיגוד התחבורה האווירית הגדול בעולם IATA משיקים יחד את Hub API - ממשק שיאפשר למפתחים מתעשיית התעופה לפתח ולשתף דאטה ונתונים על הענף.

דן פרופר נפרד מאסם וחושף את כל הסודות העסקיים והמשפחתיים | ראיון
קרן העושר הנורבגית במסר חד: "החמדנות התאגידית בארה"ב עברה כל גבול"

ביאט"א חברות כ-290 חברות תעופה, המהוות 83% מסך תעשיית התעבורה האווירית, ומטרתו העיקרית להביא לשיתוף פעולה ביניהן בקידום שירותי אוויר בטוחים, מאובטחים וחסכוניים. ההאב החדש למעשה יעזור להן לשפר את השלבים השונים במסע של הנוסע - החל ממתן הצעות כספיות, דרך מעקב אחר מזוודות ועד להודעות של סטטוס טיסה.

בראפיד מסבירים כי המהלך גם יאפשר לחברות תעופה ולשותפיהן לגלות מידע חדש בצורה מאובטחת בזמן אמת, בהתבסס על סטנדרטים פתוחים, ללא תלות במתווכים. "השותפות הזו גם תעצים סטארט-אפים בתחום הנסיעות, שיוכלו ליצור חוויות דיגיטליות חדשות, המשפרות ומייעלות את חווית הנסיעה", מוסיף אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד Rapid. "למעשה, היא תאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית והחדשנות בכל תעשיית הנסיעות והתעופה".

לחברה, שהוקמה ב-2015, יש פעילות מחקר ופיתוח בתל אביב, והיא מעסיקה כיום כ-60 עובדים בתחום הפיתוח.

גלית חתן

אזור התעשייה 2

השת"פ של פייזר והטכניון

חברת התרופות פייזר, ששיתפה פעולה בניתוח מידע עם מדינת ישראל בתקופת הקורונה, הגבירה מאז את השקעתה בארץ. כך, היא שותפה בחממת החדשנות AION, חתמה הסכם עם חברת הביולוגיה החישובית סייטוריזון, ונציגיה החלו להגיע לכאן לעיתים קרובות. כעת חותמת פייזר על הסכם שיתוף פעולה עם הטכניון, להאצת פריצות דרך מדעיות.

מדובר בפעילות שכמו בשני שיתופי הפעולה הקודמים של החברה, נמצאת באזור הממשק בין פיתוח תרופות לבין בינה מלאכותית. הסכם המסגרת גובש במהלך ביקור בטכניון של בכירי פייזר, במשלחת בראשות היו"ר והמנכ"ל ד"ר אלברט בורלא.

הבכירים נפגשו עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, ועם חברי הנהלה וסגל מתחומי מדעי החיים וההנדסה, ביניהם פרופ' שי שן-אור, שעל בסיס פיתוחיו נוסדה סייטוריזון. לדברי סיון, "פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות, בדומה לאתגרי ענק אחרים, מצריכות כיום מחקר רב-תחומי ושיתוף פעולה הדוק בין אקדמיה לתעשייה.

"לאחרונה השקנו את מרכז Tech.AI, המאגד את פעילות הביומד הטכניונית בתחום הבינה המלאכותית, ומנגיש עבור חוקרים מכל היחידות בטכניון את המחקר והיישום בחזית זו".

גלי וינרב

חדשות טובות

מכון כללית למחקר ובית הספר לרפואה של הרווארד מקימים את "המעבדה לחיים", מיזם לפענוח תופעות רפואיות יוצאות דופן - בזכות תרומה של משפחת איוון ופרנצ'סקה ברקוביץ', שמממנת את הזרוע הקלינית והמחקרית.