הבינג' הגדול: התנופה שקיבל שוק הסטרימינג מהקורונה רק הולכת ומתחזקת

חברות הזרמת התוכן, שהוסיפו לעצמן עשרות מיליוני מנויים המהלך סגרי הקורונה, ממשיכות בינתיים לגדול, וספקיות חדשות מצטרפות לשוק • במקביל, מגוון התכנים העצום והמחירים האטרקטיביים ממשיכים להעמיק את המהפכה בשוק הצפייה, וגם זרם המשקיעים הולך ומתגבר

מסך הבית של נטפליקס / צילום: תמונה פרטית
מסך הבית של נטפליקס / צילום: תמונה פרטית

הכותב הוא שותף בקרני פמילי אופיס

אין באמור ייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים האישיים של כל אדם ו/או תחליף לשיקול-דעתו של הקורא, ואין באמור משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירת ניירות ערך או מוצר פיננסי כלשהו 

שירותי הסטרימינג תפסו את מרכז הבמה במהלך מגפת הקורונה, כשהחלו הבידודים והסגרים במדינות רבות, ואנשים חיפשו אמצעי בידור בתוך הבית.

שנתיים לאחר מכן, וגם בחלוף המשבר, תעשיית הסטרימינג - הזרמת שירותי תוכן על גבי רשת האינטרנט לצפייה ישירה - עדיין בשיאה, עם מגוון עצום של סדרות פופולריות וסרטים שהתעשייה מספקת, שהפכו את צפיית הבינג' לחלק מחיי היומיום שלנו. 

נטפליקס חוזרת לרשום גידול במספר המנויים, אבל לפניה שני מאבקים קשים | ניתוח

שנה לאחר שנטפליקס החלה להזרים סדרות וסרטים, נכנסה גם חברת הולו (Hulu) למשחק, כשהציעה לצופים יתרון של גישה לתוכן חדש - תוכניות טלוויזיה וסרטים מבוקשים בזמן קצר יותר מזמן ההמתנה לתכנים חדשים בנטפליקס.

באותו הזמן, שחקנית סטרימינג חדשה ותחרותית לא פחות - אמזון פריים וידאו, חדרה אף היא לשוק, ובדומה למתחרותיה העניקה ללקוחותיה יתרון בלעדי - מלבד אלפי הסרטים ותוכניות הטלוויזיה האיכותיות שהציעה למנויים, היא העניקה למנויי אמזון פריים הטבת משלוחים מהירים ברכישת מוצרים דרך אמזון.

אף שנטפליקס, הולו ואמזון פריים וידאו קיימות כבר יותר מעשור, מגפת הקורונה העלתה את קרנן באופן דרמטי ויצרה מהפכה של ממש בעולם הסטרימינג. בשלושת החודשים הראשונים של 2020, נטפליקס יותר מהכפילה את מספר המנויים החדשים שלה לשנה, והוסיפה 15 מיליון מנויים חדשים. חברת הסטרימינג דיסני +, שהושקה בנובמבר 2019, צברה 22 מיליון מנויים במהלך החודשים הראשונים של סגרי הקורונה, ואפל+ פתחה את שירותי הסטרימינג שלה לצפייה חופשית במהלך הסגרים.

מתוך הבנת הביקוש האדיר לשירותי סטרימינג, חברות המדיה הגדולות HBO, Discovery ו-Paramount, שקודם לכן מכרו תכנים לחברות הסטרימינג, עברו לאחרונה גם למודל B2C, שבו הן מציעות ישירות לצרכנים שירותי סטרימינג של תוכן משלהן.

כיום קיימים למעלה מ-110 שירותי סטרימינג שונים ברחבי העולם המציעים טלוויזיה בשידור חי, ספורט, סדרות, סרטים, תוכניות דוקו וריאליטי, תוכניות ראיונות, אירוח ומגוון אפשרויות נוספות. רוב הספקיות מציעות תוכן מקורי רב משל עצמן. 

נטפליקס, אמזון, דיסני וכל השאר

שוק הסטרימינג העולמי צמח מכ-104 מיליארד דולר ב-2021 ל-122 מיליארד דולר ב-2022, בשיעור צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 17.2%, והוא צפוי לגדול לכ-204 מיליארד דולר בשנת 2026 (CAGR של 13.7%), כך על-פי נתוני חברת המחקר The Business שפורסמו באוקטובר האחרון.

בשוקי ההון לא נותרו אדישים לנתוני הצמיחה ולסכומים שמגלגל שוק הסטרימינג, והחלו להיכנס ליותר ויותר השקעות בתחום. אלה מניות החברות הבולטות בתחום, שעשויות להוות הזדמנות להשקעה.

 

נטפליקס (NFLX) - החברה שרשמה צמיחה מטאורית במהלך העשור האחרון, חוותה קושי ברבעון הראשון ב-2022 כשאיבדה 1.2 מיליון מנויים, ומנייתה צנחה ב-48%. המהפך התרחש ברבעון השלישי באותה שנה, כשהוסיפה 2.4 מיליון מנויים והכניסה סכום כולל מדהים של 223 מיליון דולר. בשבוע שעבר, לאחר פרסום דוחותיה, מניית נטפליקס  זינקה ב-7%, בין היתר הודות לתזרים המזומנים החופשי החיובי שרשמה והבטחתה להכפיל את הרווחים בשנה הנוכחית.

דיסני (DIS) השיקה בנובמבר 2019 את שירות הסטרימינג דיסני +, שהפך במהירות לאחד הפופולריים בעולם. אף שמניית דיסני  זינקה לקראת סוף 2022, הרי שבסיכום שנתי היא ירדה בכ-25%. כתוצאה מכך, מניית דיסני מהווה כעת הזדמנות השקעה אטרקטיבית למשקיעים, כשמביאים בחשבון את תוצאות 2022 שלה, שהראו שיפור משמעותי משנה לשנה. דיסני סיימה את 2022 עם ביצועים חזקים יחסית באופן כללי, הרבה מעבר לשירות Disney+.

אפל  (AAPL), המוכרת היטב ממוצרי הטכנולוגיה שלה, השיקה אף היא שירותי סטרימינג לפי דרישה, בנובמבר 2019, וכן מנוי שנתי חינם למי שרכש מכשיר אפל חדש. שירותי Apple TV+ צפויים להגדיל משמעותית את מספר המנויים בעקבות חתימת הסכם עם ה-MLS (ליגת הכדורגל הבכירה של ארה"ב וקנדה) להצגת כל משחקי ה-MLS ברחבי העולם למשך עשר שנים החל מ-2023. צעד זה מראה שאפל הופכת רצינית יותר בביצוע השקעות, במטרה להפוך לתחרותית יותר בתחום הסטרימינג. אפל הציגה הכנסות של 394 מיליארד דולר בשנת הכספים 2022 (עלייה של 8% משנה לשנה), ואין סיבה לחשוב שהיא תאט את הקצב בהמשך.

אמזון  (AMZN) נחשבת לחברת הטכנולוגיה מהמובילות בעולם. החברה השיקה שירות סטרימינג במינוי לחברי אמזון פריים. שווי השוק שלה מתקרב ל-1 טריליון דולר (כעת נסחרת בשווי של 990 מיליארד דולר, לאחר שהייתה בשיאה מעל 1.9 טריליון דולר).

2022 הייתה שנה קשה עבור החברה. מחיר המניה שלה ירד ב-40% בשנה עד היום, והיא הפכה לחברה הנסחרת הראשונה אי-פעם שהפסידה טריליון דולר מערכה, אך הצפי הוא שעוצמת הקמעונות המקוונת תשוב לעצמה בקרוב, והצמיחה והרווחים ישתפרו.

שירותי הענן של אמזון - AWS - הם יקרי ערך, ו-AWS צפויה להיות אחת החברות הרווחיות ביותר בארה"ב. מעבר לכך, לאמזון פריים יש כיום יותר מ-200 מיליון חברים ברחבי העולם, והמשקיעים אופטימיים.

קומקאסט (CMCSA) היא חברת תקשורת פופולרית שנוסדה בשנת 1963 ומאז עלתה לגדולה, בעיקר כשרכשה את חברת השידור הבריטית Sky ואת כלי התקשורת האמריקאי NBCUniversal. קומקאסט (Comcast) השיקה שירות סטרימינג מבוסס מינוי ביולי 2020 להזרמת סרטים ותוכניות טלוויזיה, חדשות ותרבות.

מחיר מניית קומקאסט  הוא כ-40, ושווי השוק של החברה עומד על 170 מיליארד דולר. היא נחשבת למניה אטרקטיבית בעיניי משקיעים בשל השילוב של מחיר סביר ותשואת דיבידנד נדיבה.

רוקו  (ROKU) מפעילה פלטפורמת סטרימינג ומציעה בנוסף את ערוץ Roku, המספק למשתמשים גישה חופשית לסרטים הוליבודיים, ערוצי חדשות ותכנים רבים נוספים. החברה הכריזה בתחילת השנה על צמיחה והתרחבות בינלאומית עם שותפים בבריטניה, בקנדה ובמקסיקו. המניה נסחרת במחיר של 52 דולר.