יוניליוור | בלעדי

אחרי 3 חודשים, מוצרי יוניליוור חוזרים למדפי שופרסל. בכמה יעלו המחירים?

לגלובס נודע כי ביממה האחרונה יונילוור ושופרסל הגיעו להסכמות, וככל הנראה החל ממחר יסופקו המוצרים לסניפי הרשת • גורמים בשוק מספרים כי מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן סירב להעלאת המחירים בשיעור של עד 20% שדרשה יוניליוור, ולפי ההערכות, ההתייקרות תהיה משמעותית פחות

שלט על מחסור במוצרי יוניליוור בשופרסל, נובמבר 2022 / צילום: איל יצהר
שלט על מחסור במוצרי יוניליוור בשופרסל, נובמבר 2022 / צילום: איל יצהר

כמעט שלושה חודשים אחרי שמוצרי יוניליוור ירדו ממדפי שופרסל, המאבק המתוקשר בין רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל וענקית המזון ומוצרי הצריכה הגיע לסיומו: לגלובס נודע כי ביממה האחרונה הגיעו השתיים להסכמות, וככל הנראה החל ממחר (ד') יסופקו המוצרים לסניפי הרשת. 

התוכנית למאבק ביוקר המחיה: היבואנים הגדולים יקוצצו, המונופולים יוגבלו 
בהשקעה של 100 מיליון שקל: רשת הסופרמרקטים שמתרחבת לגוש דן

גורמים בשוק מספרים כי מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן סירב בתוקף בחודשים האחרונים להעלאת המחירים הדו-ספרתית בשיעור של עד 20% שדרשה יוניליוור, ולפי ההערכות, ההתייקרות תהיה משמעותית פחות ותעמוד על עד 10%.

עוד אמרו הגורמים כי בשופרסל יספגו חלק מההעלאה, כך שהצרכן עדיין ישלם יותר - אבל לא באותו שיעור שהיה אמור לשלם לפי הדרישה הראשונית של יוניליוור. 

אורי וטרמן, מנכ''ל קבוצת שופרסל / צילום: אלעד גוטמן
 אורי וטרמן, מנכ''ל קבוצת שופרסל / צילום: אלעד גוטמן

לפי סטורנקסט, בחודש דצמבר 2022 נרשמה ירידה של 36.6% במכירות של יוניליוור בכלל השוק. מדובר בהפסד של 65 מיליון שקל בהשוואה לדצמבר 2021. בחודש נובמבר, שבתחילתו הפסיקה יוניליוור לספק סחורה לרשתות, נרשמה ירידה במכירות של 28%, מה שהוביל אותה לרשום הפסד של 37 מיליון שקל.

בחודש ינואר 2023 המגמה נמשכת, ולאור העובדה שרוב החודש מוצרי יוניליוור עדיין לא נמכרו בשופרסל, לאחר שברוב רשתות המזון האחרות הגיעו להסכמות עם החברה, והיא חזרה לספק להן סחורה - לפי הערכות בשוק מדובר בפגיעה מצטברת במכירות של למעלה מ-100 מיליון שקל בשלושת החודשים האחרונים.

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל הגיעה להבנות מסחריות עם יוניליוור, במסגרתן המוצרים הפופולריים יחזרו למדפי הרשת לאחר כמעט שלושה חודשים, בהם שופרסל פעלה לעכב ולמזער ככל שניתן את שיעור עליות המחירים שדרשו הספקים השונים. שופרסל תמשיך לעשות ככל שביכולתה על-מנת להמשיך ולהילחם ביוקר המחיה בישראל".

כזכור, לפני ראש השנה הודיעה יוניליוור על שורת התייקרויות על מגוון גדול של מוצרים בשיעור של עד 20%. בין המוצרים שהתייקרו נמנים קורנפלקס כריות, חטיפי דגנים, רטבים לסלט, אבקות מרק, בייגלה, חטיף השוקולד קליק, מוצרי טואלטיקה כמו תחליבי רחצה ושמפו פינוק ומוצרים נוספים.