גוגל וקרן רש"י מייסדות תוכנית הייטק חדשה

גוגל ישראל השקיעה מיליוני דולרים במיזם לקידום לימודים טכנולוגיים ואנגלית מדוברת לכ-30,000 תלמידים מהפריפריה הגיאוגרפית-חברתית • התוכנית מיועדת לתלמידי חטיבות ביניים ותיכונים, והיא תלווה תלמידי מגמות טכנולוגיות כדי לצמצם את הנשירה מהן • אירועים ומינויים

בכירי גוגל, קרן רש''י ו-Moona / צילום: עופרה רון מזור,
בכירי גוגל, קרן רש''י ו-Moona / צילום: עופרה רון מזור,

גוגל ישראל, המרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י ועמותת Moona, המפעילה מרכזי חדשנות טכנולוגיים בחברה הערבית, יובילו תוכנית חדשה בשם Hello Tech. מדובר בתוכנית לקידום לימודים טכנולוגיים ואנגלית מדוברת לכ-30,000 תלמידים מהפריפריה הגיאוגרפית-חברתית.

גוגל השקיעה במיזם כמה מיליוני דולרים (קרן רש"י השקיעה סכום נמוך יותר), והוא מהווה חלק מההתחייבות של ענקית החיפוש בסך 25 מיליון דולר, לשיפור המיומנויות של אוכלוסיות בתת-ייצוג בישראל, ופתיחת הזדמנויות עבורם במגזר ההייטק בישראל. על ההשקעה הכריזה לפני כשנה רות פורת, סמנכ"לית הכספים של החברה, בעת ביקורה בישראל.

מטרת המיזם היא להסיר חלק מהחסמים העומדים בפני תלמידות ותלמידים מאוכלוסיות בתת ייצוג בהייטק, ולעזור להם להשתלב בעתיד בתעשייה. התוכנית מיועדת לתלמידי חטיבות ביניים ותיכונים, והיא תלווה תלמידי מגמות טכנולוגיות כדי לצמצם את הנשירה מהן.

כחלק מהמיזם, תלמידות ותלמידים יתנסו בתכנות ובכתיבת קוד, יפתחו תוצרים טכנולוגיים, ילמדו ויתרגלו אנגלית מדוברת וירכשו מיומנויות כמו פתרון בעיות מורכבות, למידה עצמית ועבודה בצוות. עובדי גוגל ילוו אותם בתהליך.

לדברי פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל ומנכ"ל מרכז המו"פ בישראל, "כבר מספר שנים שאנחנו מובילים את המסע לגיוון ההייטק הישראלי, בין היתר עם תוכנית Mind the Gap שפועלת בארץ מעל לעשור, ואומצה בשנים האחרונות ב-17 מדינות בעולם. אנחנו שמחים להרחיב את הפרויקט, באמצעות שיתוף-פעולה עם גופים שחרטו על דגלם מחויבות לצמצום פערים וקידום חינוך איכותי".

עבור מנכ"לית קרן רש"י, מיכל כהן, "מדובר בצעד משמעותי, שנועד לוודא שמקום הולדתו של ילד והמצב הסוציו אקונומי של הוריו לא יכתיבו את גורלו ואת הצלחותיו בהמשך כאדם בוגר. יצירת הזדמנויות היא המשימה שלנו, ואותה נמשיך ונקדם".

אופן הפעילות של המיזם מבוסס על המלצות דוח ועדת דדי פרלמוטר להגדלת ההון האנושי בהייטק, שלפיהן עידוד הבחירה במקצועות טק בגילאי חטיבת ביניים הוא צעד מהותי כמענה לצורך הלאומי בעובדי הייטק. התוכנית תפעל בשיתוף-פעולה עם רשויות מקומיות מהפריפריה.

אזור התעשייה

הרובוט הישראלי ינקה בהונג קונג

בהונג קונג יש יותר מ-9,000 בניינים רבי קומות, ומתוכם כ-4,000 גורדי שחקים - במילים אחרות, הרבה חלונות גבוהים לנקות. חברת Verobotics הישראלית, העוסקת בפתרונות רובוטיקה אוטונומיים לתחזוקת המעטפת של מבנים, חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף-פעולה עם Robocore, ממפיצי הרובוטיקה הגדולים בהונג קונג.

במסגרת ההסכם, החל מהרבעון השלישי של 2023 תספק ורובוטיקס לחברות נדל"ן במדינה עשרות רובוטים לניקוי אוטונומי ותחזוקה. היקף העסקה עומד על כ-5.5 מיליון דולר לשלוש שנים. ב-Robocore מציינים כי הם "בטוחים שהרובוטים יפעלו במאות בניינים תוך שנים ספורות. הטכנולוגיה הזו משנה את כללי המשחק".

ורובוטיקס הוקמה ב-2020 על ידי עידו גנוסר ואיתי לויתן, והמשקיעה העיקרית שלה היא TAU Ventures, קרן ההון סיכון של אוניברסיטת תל אביב. הרובוט שלה מדמה הליכה אנושית אנכית, שוקל פחות מ-10 ק"ג, ומשלב רובוטיקה ובינה מלאכותית על מנת לבצע אוטומציה של תהליך הניקוי, הבדיקה והשמירה על המעטפת החיצונית של מבנים - גם בתנאי מזג אוויר קשים או קיצוניים. החברה היא בוגרת המחזור השישי של אינטל איגנייט, תוכנית ההאצה לסטארט-אפים של אינטל.

לדברי גנוסר, "ישנו תיאבון עצום לחדשנות מצד יזמי הנדל"ן בהונג קונג, והרובוטים שלנו יהפכו בקרוב למרכיב עיקרי באקוסיסטם הזה".

מצנח הזהב

ד"ר רפי אבירם מונה למשנה לנשיא ומנכ"ל הטכניון. בחמש השנים האחרונות שימש אבירם סגן נשיאה ומנכ"ל עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים. במקביל, בשנה וחצי האחרונות הוא משמש כיו"ר פורום המנכ"לים של ועד ראשי המכללות הציבוריות.

ד''ר רפי אבירם / צילום: רמי שלוש
 ד''ר רפי אבירם / צילום: רמי שלוש

שמואל אלפסי מונה למנכ"ל קבוצת אמנת. המייסד אברהם אסף ישמש כיו"ר, והמייסד שמואל בר אור כדירקטור.

שמואל אלפסי / צילום: יח''צ
 שמואל אלפסי / צילום: יח''צ

עו"ד רונית אשד לוי מונתה למנכ"לית אפריקה התחדשות עירונית, מבית אפריקה ישראל מגורים.

רונית אשד לוי, מנכ''לית אפריקה התחדשות עירונית / צילום: ענבל מרמרי
 רונית אשד לוי, מנכ''לית אפריקה התחדשות עירונית / צילום: ענבל מרמרי

יעל ויסבורד סוכרי מונתה למנהלת תחום ההייטק בניהול ההון של UBS ישראל.

יעל ויסבורד סוכרי / צילום: רמי זרנגר
 יעל ויסבורד סוכרי / צילום: רמי זרנגר

גיל גמליאל מונה לסמנכ"ל חווית לקוח ומשאבי אנוש בקבוצת דיזנהאוז.

ורוניקה לויפרמן מונתה למנהלת פרויקטים ואנליסטית השקעות ב-OpTeamizer, הבונה פתרונות תוכנה ומייעצת למרכזי מו"פ בתחומי ה-AI.

אליק מרגלית מונה לעורך אתר N12.

חדשות טובות

כלל ביטוח ופיננסים משיקה מרכז חוסן, שיעניק מידע וסיוע ברגעי מצוקה, בתחומים רגשיים, פיננסיים ובריאותיים. הפרויקט נערך בשיתוף עם עמותות וארגונים מובילים. לדברי יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, "אנו מייחסים חשיבות רבה להטמעת עקרונות וערכים קהילתיים וחברתיים, ופרויקט החוסן שאנו משיקים כעת מתכתב עם פעילותנו העסקית השוטפת".