מניית 888 קורסת על רקע חשד להלבנת הון ע"י לקוחות והתפטרות המנכ"ל

המניה הנסחרת בבורסת לונדון צונחת ביותר מ-25% על רקע דיווחים על חקירה פנימית שמנהלת חברת ההימורים באינטרנט

איתי פזנר, מנכ''ל 888 / צילום: יח''צ
איתי פזנר, מנכ''ל 888 / צילום: יח''צ

מניית חברת ההימורים באינטרנט 888, שהוקמה בישראל וכעת פועלת בעיקר מבריטניה ומגיברלטר, צונחת ביותר מ-25% בבורסה בלונדון, על רקע דיווחים על חקירה פנימית שהחברה מבצעת בנוגע לנוהלי הלבנת ההון ובדיקת הלקוחות. במקביל, החברה שלחה מכתב לכל עובדי החברה, שבו הודיעה על עזיבתו המיידית של מנכ"ל החברה בארבע השנים האחרונות, איתי פזנר. במהלך השנה האחרונה איבדה מניית 888  כ-70% מערכה, והחברה נסחרת כעת בשווי של כ-330 מיליון ליש"ט.

אם ה-AI כל כך חכמה, למה היא לא מבינה עברית 
15 אגורות לקילומטר: באוצר מחזירים את מס הנסועה על רכב חשמלי לשולחן | ניתוח
הפוליטיקה הגיעה לכלכלה: ארבעה מדדים שמעידים על חששות המשקיעים | ניתוח

החברה הודיעה שהיא משהה את הפעילות של כמה חשבונות VIP במזרח התיכון, בשל חשד להלבנת כספים שבוצעה בעזרתם. על פי הודעת החברה, השהיית הפעילות משפיעה על כ-3% מהכנסות החברה, או כ-50 מיליון ליש"ט. החברה מדגישה שמדובר בהשהיה נקודתית של מספר חשבונות במזרח התיכון בלבד, וכי לא תהיה השפעה על חשבונות נוספים.

 

"צוות ההנהלה ואני מתייחסים ברצינות רבה לעמידה בתנאי הרגולציה", אמר יו"ר הקבוצה, ג'ונתן מנדלסון. "כאשר קיבלנו התרעה בנוגע לבעיות בנוגע לחשבונות VIP ביצענו פעולה מיידית. אנחנו לא נתפשר בכל הנוגע לעמידה בנהלים תוך שאנחנו בונים עסק חזק ובר-קיימא".

על רקע ההודעה בנוגע לפתיחת החקירה הפנימית, במכתב פנימי שנשלח לעובדי החברה נמסר להם כאמור כי המנכ"ל פזנר יעזוב את תפקידו באופן מיידי: "יו"ר הקבוצה, ג'ונתן מנדלסון, ימלא את התפקיד כממלא מקום, בזמן שההנהלה תחפש אחר מנכ"ל קבוע".

888 היא חברה הפועלת בתחום המשחקים המקוונים ופתרונות התוכנה. היא מפעילה אתרי אינטרנט בתחומי הקזינו, פוקר, בינגו, ספורט ומשחקים נוספים, ופועלת ביותר מ-100 מדינות.

החברה הוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי האחים אבי ואהרון שקד ושי ורון בן יצחק. החברה הונפקה בלונדון ב-2006. לפני כשנה וחצי רכשה החברה את הפעילות של ענקית ההימורים הבריטית ויליאם היל באירופה, בעסקה ששווייה הוערך בכ-3 מיליארד דולר.

לפני כשבוע פורסמו דיווחים על אודות פיטורים של עשרות עובדים מהחברה, המעסיקה כ-1,300 עובדים, כמעט מחציתם בישראל. עוד קודם לכן, בנובמבר האחרון, פרסמה החברה כי הסביבה שבה היא פועלת הפכה למאתגרת במיוחד ודורשת שינויים. "אנחנו פועלים בסביבה מאקרו כלכלית שמאתגרת במיוחד בשל עליית הריבית, האינפלציה ושינויים רגולטוריים וחוקיים במדינות שבהן החברה פועלת".