שאול אולמרט בהפגנת ההייטקיסטים: "ככל שהממשלה תמשיך להיות אטומה - נרחיב את המחאה"

בשעה זו נערכות הפגנות נגד הרפורמה המשפטית ב-16 מוקדים שונים ברחבי הארץ • בתל אביב צועדים כ-300 מפגינים בגשם שוטף וחוסמים רחובות מרכזיים • ההפגנות מתקיימת תחת הכותרת "אין הייטק בלי דמוקרטיה"

הפגנת הייטקיסטים בתל אביב / צילום: ניצן שפיר
הפגנת הייטקיסטים בתל אביב / צילום: ניצן שפיר

מאות עובדי הייטק מפגינים בשעה זו ב-16 מוקדים ברחבי הארץ נגד הרפורמה במערכת המשפט. בתל אביב צועדים כ-300 מפגינים בגשם שוטף וחוסמים רחובות מרכזיים. ההפגנות מתקיימות בסמוך למרכזי תעסוקה, בהם חיפה, הרצליה, רחובות, ירושלים, נתניה, איירפורט סיטי, פתח תקווה, יבנה, רעננה ורמת גן. ההפגנות מתקיימת תחת הכותרת "אין הייטק בלי דמוקרטיה".

הפגנה ברחובות היום (ג') / צילום: מחאת ההייטקיסטים
 הפגנה ברחובות היום (ג') / צילום: מחאת ההייטקיסטים

עד כמה הרפורמה במערכת המשפט תשפיע על דירוג האשראי של ישראל? | ניתוח
מנכ"לי משרדי ממשלה כלכליים לשעבר נגד המהפכה המשפטית: עלולה לגרום ל"נחשלות כלכלית"
49 פרופסורים למשפטים בארה"ב בהצהרה חריפה נגד הרפורמה המשפטית בישראל 
מאות כלכלנים מזהירים: "המהפכה המשפטית תגרום לנזק חסר תקדים"
הגיע זמן פשרה: מומחים משרטטים מתווה ליציאה מהפלונטר של הרפורמה המשפטית

בתל אביב המפגינים התעמתו עם שוטרים שמנעו מהם להתקדם בחלק מהרחובות, אך המשטרה הכילה את צעדת המחאה ורוב הזמן אפשרה למוחים לצעוד על הכביש. צעדת המחאה בתל אביב החלה בשרונה, על רחוב קפלן שנחסם לתנועה לזמן קצר, והמשיכה דרך רחוב אבן גבירול, שם פרץ עימות בין המוחים לבין שוטרים שהגיעו למקום. הצעדה הסתיימה בשירת התקווה.

שאול אולמרט, יזם, מייסד ומנכ"ל חברת פיגי, שהגיע להפגנה, אמר לגלובס: "הייתי שמח אם מקבלי ההחלטות היו מקשיבים לקולות של מאות אלפי האנשים שיוצאים לרחובות. כל המומחים מתריעים על הסכנות. ככל שהממשלה תמשיך להיות אטומה - נרחיב את המחאה".

מפגינים בחיפה היום (ג') / צילום: מחאת ההייטקיסטים
 מפגינים בחיפה היום (ג') / צילום: מחאת ההייטקיסטים

לדבריו, "אנחנו יוזמים בצד של מחאת ההייטקיסטים פעילות הסברה שמיועדת לקהל הרחב, כדי שאנשים יגבשו עמדה על בסיס מידע אמיתי. אנחנו מקווים שככל שאנשים יותר ייחשפו, כמות המזדהים תגבר".

מפגינים בכפר סבא היום (ג') / צילום: מחאת ההייטקיסטים
 מפגינים בכפר סבא היום (ג') / צילום: מחאת ההייטקיסטים

צור משעל, ממובילי מאבק ההייטקיסטים, אמר היום (ג'): "שתקנו יותר מדי זמן, אבל בשבוע האחרון אלפי עובדים הייטק יצאו לרחובות וזעקו את מה שהזהירו ממנו בכירי הכלכלנים, מנכ"לי בנקים ומשרדים ממשלתיים, משקיעים ויזמים, נגיד בנק ישראל ועוד רבים אחרים: אם אין חופש, ואין בית משפט עצמאי - ההייטק ואיתו הכלכלה הישראלית תתרסק! זה לא עניין של ימין ושמאל, כולנו ישראלים מודאגים שרוצים לחיות במדינה דמוקרטית עם כלכלה משגשגת. שינוי המשטר יפגע בכולם".