גוגל פספסה בתחזיות הרווח וההכנסות; המניה נופלת במסחר המאוחר

ענקית הטכנולוגיה גוגל פרסמה את הדוחות שלה לרבעון הרביעי, לפיהם לחברה היו הכנסות של 76 מיליארד דולר ברבעון ורווח של 1.05 דולר למניה • האנליסטים ציפו לרווח למניה של 1.48 דולר על הכנסות בהיקף של 76.6 מיליארד דולר

גוגל / צילום: Shutterstock, achinthamb
גוגל / צילום: Shutterstock, achinthamb

אחרי מטא וסנאפ, הגיע תורה של  אלפאבית  לדווח על ירידה בהכנסות כתוצאה מהמשבר בשוק הפרסום והמאבק על נתוני משתמשים מול אפל. גוגל דיווחה הערב (ה') על הכנסות של 76 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 76.6 מיליארד דולר (ובהשוואה להכנסות של 75.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2021). הרווח ברבעון הסתכם ב-1.05 דולר למניה, נמוך ביחס לציפיות האנליסטים שעמדו על רווח של 1.48 דולר למניה. מניית החברה יורדת בכ-4% במסחר המאוחר.

גוגל מציגה: פיטורים מכוערים אפילו בסטנדרטים של ארה"ב
השנה הקשה של מטא הסתיימה? הסיבה לזינוק במניה בוול סטריט אחרי הדוחות
ההכנסות מפרסום נחתכו והחטיבות שמפסידות: הסיבות שגוגל מצטרפת לגל פיטורי הענק | ניתוח

הכנסות הפרסום של גוגל ירדו משנה לשנה ברבעון הרביעי בפעם השנייה בתקופה של עשור. למרות שגוגל ניסתה את מזלה לייצר הכנסות מתחומים רבים בהם מפות, מכוניות אוטונומיות ותוכנות, גוגל עדיין מייצרת את חלק הארי בהכנסותיה (מעל 80%) מפרסום - שוק שחווה ירידה משמעותית במהלך 2022 ונותר עם ביצועים נמוכים גם ברבעון הנוכחי. על פי חברת המחקר אינסיידר אינטליג'נס, תקציבי הפרסום הדיגיטליים ב-2022 נחתכו ב-6%, או ב-35 מיליארד דולר.

מקור ההכנסות המרכזי הנוסף לגוגל, המהווה את מנוע הצמיחה הגדולה ביותר שלה, הוא פלטפורמת הענן Google Cloud, שם דיווחה על הכנסות של 7.43 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים, שצפו צמיחה של 33% בהכנסות מהתחום ברבעון הרביעי, ל-7.4 מיליארד דולר. 

רק לפני שבועיים יצא למהלך פיטורים ענק וראשון שלה

רק לפני שבועיים, החלה גוגל במהלך הפיטורים הגדול ביותר - והראשון שביצעה מעולם. במסגרת המהלך, גוגל מפטרת 12,000 עובדים, מהם אלפים שכבר פוטרו בארה"ב ועוד אלפים אחרים יפוטרו בקרוב גם באירופה ובישראל. העובדים בישראל ממתינים להודעה על גורלם האישי שיימסר להם, על פי ההערכה, רק בעוד מספר שבועות. מהלך הפיטורים של גוגל זכה לקיטונות של ביקורת לאחר שעובדים גילו על פיטוריהם באמצעות דוא"ל ורק לאחר שנותקו ממערכות המחשוב של החברה. גם בישראל העובדים אינם מרוצים מההמתנה הארוכה לזימון לשימוע, בעת שעמיתיהם מפוטרים ברחבי העולם מפוטרים באופן מיידי.

בשנת 2022 השילה אלפאבית, החברה האם של גוגל, 39% משוויה, אך היא צמחה בחזרה ב-20% מאז תחילת השנה וביתר שאת לאחר ההודעה על פיטורי 12,000 העובדים ב-20 בינואר. גוגל עומדת בפני תביעה ממשרד המשפטים בארה"ב על הפרת חוקי ההגבלים העסקיים באמצעות חיסול עסקי מתחרים ורכישה של מתחרים אחרים.