אמזון נופלת במסחר המאוחר: עברה להפסד שנתי בגלל ההימור על הרכב החשמלי

החברה עקפה את התחזית בשורת ההכנסות הרבעוניות, אך פספסה בגדול עם רווח של 3 סנט בלבד למניה • רשמה הפסד של 2.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי והפסד של 12.7 מיליארד בשנת 2022 כולה כתוצאה מהשקעתה בריביאן • מניית אמזון יורדת מעל ל-6% במסחר המאוחר

אמזון / צילום: Shutterstock, Julie Clopper
אמזון / צילום: Shutterstock, Julie Clopper

לאחר הדוחות הטובים של מטא אתמול, חברת המסחר המקוון ומחשוב הענן אמזון שחררה היום (ה') בתום המסחר בנאסד"ק את דוחותיה שלה לרבעון הרביעי (אוקטובר-דצמבר) של 2022. החברה דיווחה על הכנסות של 149.2 מיליארד דולר, מעל לממוצע תחזיות אנליסטים של 145.42 מיליארד דולר. בשורת הרווח פר מניה החברה פספסה, והוא עמד ברבעון הרביעי על 3 סנט בלבד, מתחת לתחזית המוקדמת של 18 סנט. 

כך כישורי התקשורת של ג'ף בזוס הפכו את אמזון לאימפריה
השנה הקשה של מטא הסתיימה? הסיבה לזינוק במניה בוול סטריט אחרי הדוחות

לצד פרסום הדוחות, אמזון ציינה כי היא מעריכה הכנסות של 121-126 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2023, כאשר התחזיות בשוק עד כה היו להכנסות של 125.1 מיליארד דולר.

מניית אמזון  מגיבה בירידה של יותר מ-6% במסגרת המסחר המאוחר, לאחר שקפצה ב-7.4% במסחר הרגיל.

אמזון ציינה בדוחות כי הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2022 כולל הפסד שווי לפני מס של 2.3 מיליארד דולר כתוצאה מההשקעה בחברת המכוניות החשמליות ריביאן , זאת לעומת לעומת רווח לפני מס של 11.8 מיליארד דולר מההשקעה ברבעון המקביל אשתקד - אז רשמה רווח של 1.39 דולר למניה.

על-פי הדוחות של ענקית הטכנולוגיה, שירותי הענן של אמזון (AWS), מקור הרווח העיקרי של החברה, הניב ברבעון הכנסות של 21.4 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות להכנסות של 21.87 מיליארד דולר. בנוסף, הרווח של אמזון מפרסום בתוך האתרים שלה עמד על 11.56 מיליארד דולר, מעט יותר מהתחזית של 11.38 מיליארד דולר. 

במבט על שנת 2022 כולה המכירות נטו עלו ב-9% ל-514 מיליארד דולר ב-2022, בהשוואה ל-469.8 מיליארד דולר ב-2021. בנטרול ההשפעה השלילית של 15.5 מיליארד דולר משינויים בשערי המט"ח, המכירות נטו עלו ב-13% בהשוואה ל-2021. מכירות מגזר AWS גדלו ב-29% בהשוואה לשנה ל-80.1 מיליארד דולר.

הרווח התפעולי ירד ל-12.2 מיליארד דולר ב-2022, בהשוואה ל-24.9 מיליארד דולר ב-2021. הרווח התפעולי של חטיבת AWS היה 22.8 מיליארד דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 18.5 מיליארד דולר ב-2021.

ההפסד הנקי הסתכם ב-2.7 מיליארד דולר ב-2022, או 0.27 דולר למניה מדוללת, בהשוואה לרווח נקי של 33.4 מיליארד דולר, או 3.24 דולר למניה בדילול, ב-2021. ההפסד הנקי לשנת 2022 כולל הפסד שווי לפני מס של 12.7 מיליארד דולר כתוצאה מהשפעתה של ריביאן, לעומת רווח לפני מס של 11.8 מיליארד דולר מההשקעה ב-2021.

בחודש ינואר האחרון הודיעה החברה כי תפטר תפטר מעל ל-18 אלף עובדים, 1.2% מכוח-האדם שלה באותה העת. ההודעה יצאה חודשים ספורים לאחר שהודיעה על סבב פיטורים נוסף, של כ-10,000 עובדים.

בימי מגפת הקורונה אמזון צמחה בקצב מהיר במיוחד. עם זאת, במהלך 2022 היא התמודדה עם האטה בצמיחת עסקי הבסיס שלה במכירות מקוונות. שווי המניה של החברה נחתך בחצי במהלך 2022, כשההסבר לכך טמון בשיעורי האינפלציה הגבוהים במדינות רבות ברחבי העולם שהביאו לירידה בצריכה וכן המלחמה באוקראינה שהובילה לקשיים בשרשראות האספקה. בנוסף, עם חזרת העולם לשגרה אחרי הקורונה עוד ועוד אנשים חזרו לקניות פיזיות, במקום הקניות ברשת, מה שהוביל לפגיעה נוספת באמזון.