שלוש וילות ברחוב היוקרתי במדינה: עסקת הענק של טדי שגיא

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • שגיא קנה וילה ב־100 מיליון שקל ברחוב היוקרתי במדינה • זו הווילה השלישית בתוך 12 שנים שרוכש שגיא • הליכי הרכישה בוצעו בחודשים האחרונים, תוך לקיחת משכנתה של 50 מיליון שקל

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

באחרונה השלים טדי שגיא רכישת וילה ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח ב־100.8 מיליון שקל, ובכך הפך בתוך 12 שנים לבעלי 3 וילות במקום. הנכס נמצא בגלי תכלת 56. מדובר בווילה בת 7 חדרים, כ־870 מ"ר, שבנויה על מגרש בן כדונם, וצמודה לו בריכת שחייה. הליכי הרכישה והרישום של הנכס בוצעו בחודשים האחרונים. בנוסח הטאבו של הנכס רשומה משכנתה של 50 מיליון שקל שנלקחה מבנק לאומי. 

עוד אלפי דירות במרכז הארץ ומחלף חדש שינסה לפתוח את הפקקים בנתניה: מה צפוי השבוע בנדל"ן 
הריסה ובנייה בתל אביב: "הצלחנו לקבל זכויות מוגדלות מהעירייה בגלל המיקום שלנו" 

רחוב ייחודי, אפילו ביחס להרצליה

רחוב גלי תכלת הוא רחוב ייחודי, אפילו כשמדובר בהרצליה פיתוח. מדובר ברחוב לא גדול שכולל כ־60 וילות, שנמצא ממש על קו המצוק שמעל הים. דבר זה הופך את הנכסים בו, ובמיוחד כ־35 מהם שנמצאים בצידו המערבי (המספרים הזוגיים) לנדירים ולמבוקשים במיוחד, מה גם ששטח המגרשים שעליהם הם בנויים מגיעים לסביבות דונם.

בשנים האחרונות מחירי הווילות שנמכרו בצד המערבי של הרחוב, היו כפולים ולעתים אף יותר מאלה שממוקמות בצד המזרחי, וזאת עקב הנוף הפתוח לים שנשקף מהן.

העסקה הגבוהה ביותר שבוצעה ברחוב, ולמעשה בכלל על יחידת דיור בישראל, נרשמה ב־2020, כאשר שלדון אדלסון המנוח רכש את הווילה ששימשה כבית השגריר האמריקאי בגלי תכלת 40 ב־230.35 מיליון שקל. מדובר בנכס שאין כמותו: הוא משתרע על פני 4 חלקות בשטח כולל של כ־5 דונם, והוא עצמו כולל שטח בנוי של כ־1,000 מ"ר.

שגיא עצמו רכש ב־2010 את ביתו של איש ההייטק זכי רכיב בגלי תכלת 46, במחיר של 145 מיליון שקל; רכיב עצמו שילם על הווילה הזו 101.3 מיליון שקל כשרכש אותה מאיש העסקים האוסטרי, מרטין שלאף ב־2005.

לפני כשנתיים רכש שגיא וילה נוספת, הפעם במיקום ובמחיר צנועים יותר: הווילה נמצאת בגלי תכלת 13, כלומר בצד המזרחי חסר הנוף של הרחוב. שטחה 650 מ"ר, והיא בנויה על מגרש של 1.5 דונם. עד לפני כ-30 שנה היתה בבעלות ממשלת קונגו, ולאחר מכן בבעלות איש העסקים מישל טמן. שגיא רכש את הווילה ב־43.5 מיליון שקל במסגרת הליך כינוס נכסים שבוצע לטמן.