דוד חודק | בלעדי

עו"ד חודק אימץ רטוריקה מלחמתית גם באוניברסיטה, המרצה נאלץ להתנער

זמן קצר לאחר חשיפת הרפורמה המשפטית, עו"ד דוד חודק ניצל את הבמה שניתנה לו בפני סטודנטים כדי לבקר אותה, חרף העובדה שלא לשם כך הוזמן ולמורת-רוחם של הסטודנטים • השבוע חשפנו מקרה נוסף בו קרא לפעול באלימות נגד הרפורמה

עו''ד דוד חודק / צילום: איל יצהר
עו''ד דוד חודק / צילום: איל יצהר

עו"ד דוד חודק נחקר השבוע באזהרה במשרדי להב 433 בחשד להסתה לאלימות ועבירת איומים, לאחר שהכריז בכנס לשכת עורכי הדין כי לא יהסס להשתמש בנשק כדי להילחם נגד הרפורמה המשפטית. החקירה החלה שעות לאחר שרשות התחרות אישרה את מיזוג משרד גרוס ושות' בראשו עומד עו"ד חודק עם משרד גולדפרב־זליגמן.

מאז הספיק עו"ד חודק לטעון כי דבריו "פורשו לא נכון". אלא שבגלובס חשפנו השבוע כי עוד קודם לדבריו בכנס לשכת עורכי הדין, חודק אמר דברים דומים באירוע חברתי של כלל עורכי הדין במשרד בראשו הוא עומד

סקר גלובס: אלה השינויים שהציבור רוצה לראות במערכת המשפט 
מגעים אינטנסיביים לפשרה בנוגע לרפורמה המשפטית: אלה ההסכמות המסתמנות

כעת אנו חושפים שלב נוסף במסע ההטפה של חודק נגד הרפורמה המשפטית. כבר לפני כחודש, זמן קצר לאחר ששר המשפטים יריב לוין חשף את עיקרי הרפורמה במסיבת עיתונאים, חודק ניצל את הבמה שניתנה לו בהרצאה לסטודנטים לתואר ראשון בבר־אילן, כדי לבקר את צעדי הממשלה - למרות שלא לשם כך הוזמן.

בעשר הדקות האחרונות של ההרצאה, אליה הוזמן לדבר על מסקנות הוועדה לקביעת פרמטרים להתייחסות גופים מוסדיים המעמידים אשראי באמצעות רכישת איגרות חוב לא־ממשלתיות, הוועדה שבראשה הוא עמד, חודק נשא נאום פוליטי נגד הרפורמה שמקדם השר יריב לוין.

חודק פנה במפתיע לאחד הסטודנטים ושאל אותו מה דעתו על הרפורמה. הסטודנט סירב להשיב, ואז אמר חודק לסטודנטים למשפטים כי אומנם מדובר במוסד אקדמי, אך הוא עצמו לא איש אקדמיה, ולכן הוא משוחרר להגיד את דעתו ללא פילטרים.

חודק אמר כי הרפורמה תהפוך את ישראל לדיקטטורה, והוסיף כי אין בכוונתו לוותר. ואם לא די בכך, הוא ציין את עברו כחייל שלחם במלחמת יום הכיפורים, ואמר שכך מתכוון להילחם נגד הממשלה על הרפורמה.

בבר־אילן התנערו מהדברים

הסטודנטים ומרצה הקורס יצאו המומים מההרצאה. שבוע לאחר מכן המרצה פרופ' דוד האן הביע הסתייגות נחרצת מן הדברים, ומסר בתגובה: "יש לי הערכה מקצועית רבה לעו"ד חודק, עמית וחבר לתחום המקצועי - דיני התאגידים. מסיבה זו הזמנתיו לקורס על־מנת להרצות על הוועדה המקצועית בתחום אגרות החוב שבראשה עמד. אני מכיר את דוד כאדם, כציוני שטובת המדינה לנגד עיניו, וכעורך דין מן השורה הראשונה".

עוד הוסיף פרופ' האן כי "דווקא משום כך הצטערתי למשמע הדברים. כל אדם חופשי לדעתו, אולם על הסגנון וכיבוד החוק חובה על כולנו להקפיד. לכן בחרתי גם להתייחס לכך בתחילת השיעור הבא בפני הסטודנטים ולהתנער לחלוטין מן הדברים שהשמיע. זאת הגם שככלל אני מקפיד שלא להביע דעות בפני סטודנטים בכל עניין שאינו מעניינו של הקורס הנלמד".

עו"ד דוד חודק בחר שלא להגיב לפרטי הידיעה.