בחשד להסתה לאלימות: המשטרה פתחה בחקירה נגד עו"ד דוד חודק

עו"ד חודק אמר בשבוע שעבר כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה, ולא תהיה לי ברירה - לא אהסס להשתמש באש חיה" • מאז האמירה, חודק התנצל בחשבון הטוויטר שלו • במקביל עיכבה היום המשטרה את אל"מ במיל' זאב רז לחקירה בחשד להסתה ואיומים בעקבות פוסט בפייסבוק, בו כתב שצריך להחיל "דין רודף" נגד נתניהו אם הרפורמה המשפטית תעבור

עו"ד דוד חודק / צילום: בן יוסטר
עו"ד דוד חודק / צילום: בן יוסטר

המשטרה פתחה הבוקר (א') בחקירה נגד עו"ד דוד חודק, מראשי משרד גרוס שהתמזג בחודש שעבר עם גולדפרב-זליגמן והפך למשרד עורכי הדין הגדול בארץ. היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 תחקור את עו"ד חודק בחשד להסתה לאלימות בעקבות דבריו בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

בכירים במשק: הגיע הזמן להידברות ופשרה בנוגע לרפורמה המשפטית 
מדד הפחד: איך הרפורמה המשפטית תשפיע על הכלכלה, ומה אפשר ללמוד מהעולם | המשרוקית של גלובס
החמדנות של עו"ד אייל בסרגליק והנזק האמיתי של הפרשה | אבישי גרינצייג, דעה

עו"ד חודק, בעל עיטור העוז ממלחמת יום הכיפורים, אמר בשבוע שעבר בכנס הלשכה באילת: "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה, ולא תהיה לי ברירה - לא אהסס להשתמש באש חיה". את הדברים אמר חודק על רקע הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

עוד אמר חודק: "למדתי בחיי הבוגרים במדינת ישראל שני דברים - להיות עורך דין ולהילחם, ואני אלחם. הממשלה לדעתי לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת. אני מדבר עם חברים שלי מהשירות הצבאי, צעירים יותר, בוגרים יותר, בממשלה לא מבינים את רמות האנרגיה שיש בציבור הישראלי ואת רמת ההתנגדות לתכנית החקיקה ההרסנית הזו".

אתמול (שבת) פרסם חודק התנצלות בטוויטר. "אני מצטער מעומק לבי על כך שדבריי פורשו לא נכון וגרמו לסערה. חשוב לי לציין שאני מתנגד לאלימות. מעולם לא פעלתי באלימות. אסור שניגרר למלחמת אחים. ממלחמה כזו יהיו רק מפסידים. אנו נמצאים בתקופה קריטית לעמנו.

"אני מבהיר ומדגיש - אין בשעתי לנקוט או ליזום אלימות. רציתי להזהיר מפני דיקטטורה עתידית. שאם תתרחש, תפגע בעולנו מאוד. אנחנו לא רוצים להיות כמו משטרים חשודים שכולנו מכירים. דיברתי מדם ליבי, ייתכן שהתנסחתי לא נכון, וייתכן שדבריי לא הובנו כהלכה. אני מצטער על כך".

עוד הוסיף חודק כי "אני מבהיר שוב - נגד הרפורמה יש להיאבק בדרכים דמוקרטיות בלבד. לאיש אין את הזכות לנקוט אלימות מכל סוג שהוא". 

אל"מ במיל' זאב רז עוכב לחקירה

במקביל עיכבה היום המשטרה את אל"מ במיל' זאב רז, טייס לשעבר בחיל האוויר שלקח חלק בתקיפת הכור הגרעיני בעיראק, לחקירה בחשד להסתה ואיומים בעקבות פוסט בפייסבוק. רז כתב שצריך להחיל דין רודף נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שריו ועושי דברו, אם הרפורמה המשפטית תעבור. רז פעיל במחאות נגד נתניהו בשנים האחרונות.

"רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת. אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות. פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף", כתב רז.

רז מחק את הפוסט לאחר יום וכתב "הפוסט שהעליתי עם המלים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פושט זה ועם רוח הדברים".

אתמול הודיעה המשטרה כי "בשל עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה, פגיעה ואיומים נגד אישי ציבור, החליטו מפכ״ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, וראש אח״מ ניצב יגאל בן שלום, כי כל פרסום מהסוג הזה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת יטופל חקירתית על-ידי משטרת ישראל".

גם הפרקליטות הודיעה היום כי היא "רואה בחומרה את הקצנת השיח הציבורי, אליו חודרות יותר ויותר אמירות קיצוניות ובוטות, החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית ועניינית ומגבולות חופש הביטוי. הפרקליטות אישרה בימים האחרונים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה במספר מקרים של התבטאויות חמורות, שהעלו חשד לעבירה של הסתה לאלימות. הפרקליטות לא תהסס לאשר חקירות פליליות במקרים של התבטאויות החורגות מגדרי חופש הביטוי, בין אם נשמעו מאדם המשתייך למחנה כזה או למחנה אחר, ובמקרים המתאימים אף תעמיד לדין".