מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית מעלים שלב: קוראים לשביתת ענק ביום שני

ביום שני הקרוב תתקיים השבתת ענק במשק והפגנה מול הכנסת • באותו היום תיקון החוק צפוי לעלות לקריאה ראשונה

חסימת רחוב קפלן בתל אביב, במחאת ההייטקיסטים החודש / צילום: אור אדאר
חסימת רחוב קפלן בתל אביב, במחאת ההייטקיסטים החודש / צילום: אור אדאר

מטה המאבק נגד המהפכה המשפטית הודיע על השלב הבא במאבק: השבתת ענק במשק ביום שני הקרוב. באותו היום תיקון החוק צפוי לעלות לקריאה ראשונה בכנסת.

עשרות ארגונים, חברות והתארגנויות אזרחיות המשתפים פעולה במחאה הכריזו היום על יום השבתה ביום שני הקרוב ועל הפגנה מול הכנסת באותו יום בשעה 12:00 במקביל להפגנות ברחבי הארץ. 

המשנה ליועמ"שית בוועדת החוקה: הרפורמה תותיר את המדינה חלשה 
סקר גלובס: אלה השינויים שהציבור רוצה לראות במערכת המשפט
מגעים אינטנסיביים לפשרה בנוגע לרפורמה המשפטית: אלה ההסכמות המסתמנות

מטה המחאה קרא למעסיקים לאפשר לעובדים לשבות. ההסתדרות לא לוקחת חלק במהלך, ולמרות פניות שנעשו אל יו"ר הארגון, היא לא מצטרפת למחאה בשלב זה.

ענבל אורפז, ממובילות מחאת ההייטקסטים, אמרה היום (ג') במסיבת העיתונאים: "ביום שני אנחנו שובתים ויוצאים לרחובות. זו לא מדינת ישראל שחלמנו עליה. אנחנו קמים בבוקר עם מועקה, הולכים לעבודה עם תחושה קשה בלב. ככה נצטרך לגדל ילדים? במדינה דיקטטורית? בלי חופש ביטוי? בלי הגנה על זכויות אזרח?"

ממטה המאבק נמסר: "אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות להודיע כבר היום למקומות העבודה שלא יעבדו ביום שני וייצאו לרחובות. זהו המאבק החשוב מקום המדינה - המאבק על עצמאותה של ישראל כיהודית ודמוקרטית״.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, ניהל בשבועיים האחרונים דיונים אינטנסיביים בוועדה בנוגע לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ביטול עילת הסבירות והגבלת כוחו של בג"ץ לפסול חוקים; וכבר מחר (ד') תתקיים הצבעה בוועדה על העברת תיקון החקיקה לקריאה ראשונה.