מיליארדר במזומן: טדי שגיא מציע לרכוש מניות Kape ב־700 מיליון דולר

מבקש להפוך את חברת הסייבר שבשליטתו לפרטית, בין היתר בשל מחזורי המסחר הנמוכים במניה

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

המיליאדר טדי שגיא סבור כי לחברת הסייבר Kape  עדיף להפוך לפרטית בשלב זה, והוא מבקש למחוק אותה ממסחר בבורסה בלונדון. זאת בין היתר בשל מחזורי מסחר נמוכים.

שגיא הגיש הצעת רכש למניות הציבור, באמצעות Unikmind שבבעלותו. כיום מחזיק שגיא ב־54.8% מקייפ, העוסקת בתחום אבטחת הסייבר, והוא מציע לרכוש את יתרת המניות לפי שווי של 1.25 מיליארד ליש"ט לקייפ.

ההצעה היא בדולרים, ושגיא מציע 3.44 דולרים, שהם 2.85 ליש"ט, עבור כל מניית קייפ - פרמיה של 9.7% על מחיר המניה לפני הדיווח. אם תתקבל ההצעה, ישלם שגיא כ-700 מיליון דולר. מניית קייפ עלתה בתגובה ביום ב' ב-12.5%, ואף עקפה את מחיר ההצעה.

עם זאת, קייפ כבר נסחרה במחיר גבוה יותר לפני כשנה, והגיעה לשיא של למעלה מ-4.4 ליש"ט למניה במרץ 2022. לפני חמישה חודשים, קייפ גייסה 220 מיליון דולר, מהם 120 מיליון דולר שהזרים שגיא לחברה, לפי מחיר של 2.65 ליש"ט למניה. באותו גיוס השתתפו גם גופים מוסדיים מישראל.

"תמיכה בצמיחת החברה על ידי השקעות הון לטווח ארוך"

בהודעת החברה נכתב כי שגיא מאמין שההצעה מספקת נזילות אטרקטיבית והזדמנות לממש את ההחזקות שבידי הציבור בפרמיה משמעותית על המחיר הנוכחי.

עוד נכתב כי "כעת שגיא מאמין שהדרך המתאימה ביותר לתמוך באסטרטגיית הצמיחה של קייפ היא באמצעות השקעות הון לטווח ארוך, המנוהלות הרחק מהשווקים הציבוריים".

שגיא מסר כי "קייפ הפכה, בתמיכתנו כבעלי מניות הרוב ובאמצעות מספר רכישות אסטרטגיות, למובילה עולמית אמיתית בתחום הפרטיות והאבטחה הדיגיטלית. לאחר שקלול היתרונות והחסרונות של מסחר ציבורי במניות החברה, ולאור האי-ודאות המאקרו-כלכלית הנוכחית והמסחר הדליל במניות החברה, כמו גם אפיקי צמיחה חדשים, אנו נחושים בדעתנו שהפרק הבא במחזור החיים של קייפ הוא בזירה הפרטית".

שגיא הביע את מחויבותו להמשך הצמיחה של קייפ והעריך שהחברה תוכל לנצל סינרגיות תפעוליות וגישה להון כחלק מקבוצת החברות שלו.

בתגובה להצעת הרכש פרסמה החברה את תגובת הדירקטורים העצמאיים שלה, ולפיה לפני כחודשיים פנה שגיא לחברה והציע לרכוש את המניות ב-2.65 ליש"ט למניה (זהה למחיר הגיוס בספטמבר), אך הדירקטורים העצמאיים טענו שהשווי אינו מספק, ודחו את הצעתו. בינואר כבר דובר על מחיר זהה להצעה הנוכחית. הדירקטורים יפרסמו את חוות דעתם לאחר שיתייעצו עם בעלי מניות.

קייפ, המנוהלת על־ידי עידו ארליכמן, פרסמה לאחרונה תוצאות ראשוניות לשנת 2022, שבסיכומה היא מצפה לרשום הכנסות של 623 מיליון דולר ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בהיקף של 173 מיליון דולר.

בשבוע שעבר עלה טדי שגיא לכותרות כשבגלובס פורסם שרכש וילה נוספת ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח, בתמורה ל-100 מיליון שקל, ובכך הפך לבעל שלוש וילות ברחוב היוקרתי.