וויקס יוצאת בגל פיטורים שני בתוך חצי שנה: 370 עובדים יעזבו, מרביתם בארה"ב

החברה מפטרת בפעם השנייה בחצי השנה האחרונה, אך נמנעה מפיטורים משמעותיים בישראל • נשיא החברה, ניר זוהר: "הכלכלה העולמית הואטה דרמטית – אנחנו מבינים שעלינו לבצע את השינוי הנדרש"

WIX / צילום: Shutterstock
WIX / צילום: Shutterstock

חברת בניית האתרים וויקס (Wix ) פיטרה היום (ד') כ-370 עובדים, רובם הגדול ממחלקות שירות הלקוחות בארצות -הברית.

במכתב שכתב לעובדים ניר זוהר, נשיא החברה, הוא פירט את חלק מהסיבות שהובילו את החברה למהלך: "כשאנו רואים שהכלכלה נותרת חלשה, אנחנו מבינים שעלינו לבצע את השינוי הנדרש באופן ההתנהלות שלנו כדי להתאים את עצמינו". 

המשבר בהייטק: היקף המשרות למתכנתים נחתך ב-50% בשמונה חודשים
●  אחרי המתנה של שבועות: החלו הפיטורים בגוגל ישראל  

במכתב לעובדים ציין זוהר שהעובדים והמנהלים כבר קיבלו הודעה על הפיטורים. "זה אימייל שקשה מאוד לכתוב לכם", כתב זוהר. "בלב כבד אני משתף שאנחנו נפרדים מכ-370 מאנשינו. רובם משתייכים לארגון שירות הלקוחות שלנו, ורובם מארה"ב. המנהלים שלהם כבר בישרו את הבשורה הקשה, הציעו תמיכה, והסבירו את התהליך שצפוי להתרחש".

"כפי שאתם יודעים הכלכלה העולמית הואטה דרמטית", הוסיף זוהר. "אנחנו רואים את זה בכל המגזרים...כתוצאה מכך וויקס וכל מתחרותיה, חוות האטה גלובלית, משמעות הדבר היא שאנחנו זקוקים לצוות שירות לקוחות קטן יותר. ניסינו לדחות את ההחלטה ולא להגיב במהירות עם תום הקורונה, בתקווה שהכלכלה תתאושש, עם זאת, כשאנו רואים שהכלכלה נותרת חלשה, אנחנו מבינים שעלינו לבצע את השינוי הנדרש באופן ההתנהלות שלנו כדי להתאים את עצמינו לרמת הביקוש החדשה מלקוחותינו".

מהחברה לא נמסרה תגובה.

בחודש אוגוסט האחרון החברה פיטרה כ-100 עובדים, גם אז, רובם לא עבדו בישראל. בחודש נובמבר האחרון פרסמה החברה דוחות כספיים טובים - יחסית לתחזיות - כשרשמה הכנסות של 345.8 מיליון דולר ברבעון, אך עדיין סבלה מהפסדים גדולים.

מניית החברה  קופצת כעת ב-4.35% בוול סטריט.