נתניהו בדק אפשרות למנות מקורב לתפקיד ממלא מקום ראש הלמ"ס - ונסוג

נתניהו התכוון למנות את מנכ״ל משרדו ואיש אמונו, יוסי שלי, לממלא מקום ראש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - אך ככל הנראה נסוג לאחר הפרסום בכאן 11 • מדובר באחד מתפקידי המפתח החשובים בכלכלה הישראלית, שדורש עמידה בתנאי סף גבוהים מאוד • נציבות שירות המדינה: ״נבדקה אפשרות למינוי זמני של שלושה חודשים״

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יואב דודקביץ , ידיעות אחרונות
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יואב דודקביץ , ידיעות אחרונות

ראש הממשלה נתניהו בדק אפשרות כי מנכ"ל משרדו יוסי שלי ימונה לסטטיסטיקאי הראשי, כלומר יו"ר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). שלי הוא פעיל ליכוד ותיק שסייע לנתניהו בבחירות המקדימות עוד ב-2005, ורץ לראשות עיריית באר שבע ב-2008 מטעם הליכוד.

ב-2012, שלי חתם על הסדר טיעון לפיו יימנע ממנו מלעסוק בשירות המדינה במשך 3 שנים, לאחר שהואשם בכך שהצהיר, לכאורה, כי אין לו זיקה פוליטית לאף מפלגה, אף שהיה פעיל ליכוד.

לאחר שפג האיסור, שלי מונה לשגריר ישראל בברזיל, ולאחרונה למנכ״ל משרד ראש הממשלה. כעת, נתניהו בדק אפשרות כי שלי ימונה לראשות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באופן זמני. עם זאת, זמן קצר לאחר הפרסום על כך בכאן 11 - נתניהו חזר בו מהמינוי.

מנכ''ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי / צילום: Senado Federal do Brasil
 מנכ''ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי / צילום: Senado Federal do Brasil

הלמ"ס הוא גוף קריטי לניהול הכלכלי התקין של המדינה, משום שהוא מספק את עיקר הנתונים על בסיסן מתקבלות החלטות בידי משרדי הממשלה לרבות האוצר, בנק ישראל ואף חברות עסקיות רבות. בתוך כך, האמינות של הלמ"ס חשובה במיוחד כדי להפיץ אינפורמציה בצורה אפקטיבית.

מכשול שהיה עומד ליוסי שלי הוא שהוא לא בהכרח עומד בתנאי המכרז הנוכחי לסטטיסטיקאי הראשי. בין היתר, נדרש תואר שלישי (דוקטורט), וניסיון של לפחות 7 שנים "בהובלה וביצוע של מחקרים מדעיים בתחומי הסטטיסטיקה, כלכלה או דמוגרפיה, כולל פרסום של מאמרים מדעיים בכתבי עת מקצועיים בינלאומיים ומובילים ו/או ניסיון מוכח במדעי הנתונים לרבות ניסיון בשימוש וניתוח של נתוני עתק ושיטות חישוביות סטטיסטיות מתקדמות".

מנציבות שירות המדינה נמסר: ״הייתה בדיקה של אפשרות למנותו כממלא מקום זמני, לשלושה חודשים, עד שתסתיים עבודת וועדת האיתור. זאת, בנוסף לתפקידו כמנכ"ל משרד רה"מ. לאור העובדה שוועדת האיתור לתפקיד עומדת להתכנס בימים הקרובים, הוחלט בסופו של דבר להמתין עד סיום עבודת וועדת האיתור״.