הקורונה דעכה וגם המניה: אורה סמארט אייר נמכרת בחלקיק מהשווי בו הונפקה בת"א

אורה סמארט, שגייסה עשרות מיליוני שקלים לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף, נמכרת בעסקת מניות תמורת כ-32 מיליון שקל

מכשיר של אורה סמארט אייר / צילום: מצגת החברה
מכשיר של אורה סמארט אייר / צילום: מצגת החברה

גל הנפקות הטכנולוגיה של שנת 2021 בבורסה בתל אביב ממשיך לייצר אכזבות מרות למשקיעים' כאשר עוד ועוד חברות שהונפקו באותה עת נמכרות כעת בשבריר מהשווי שלפיו גייסו הון מהציבור - לאחר שהסבו תשואה שלילית של 90% ויותר במניה.

בשבוע שעבר הייתה זאת חברת קונטיניואל - שהונפקה לפי שווי של כ-80 מיליון שקל אחרי הכסף - אשר מכרה את פעילותה (שירות תוכנה לניתוח וניטור תקשורת לתחבורה מתקדמת) לחברת הטכנולוגיה הוותיקה רדקום, בכ-9 מיליון שקל בלבד . 

● הנפקה, מכירה והפיכה לשלד בורסאי: "מסלול ההייטק" של הבורסה בתל אביב
פגיעה של מאות שקלים לכל חוסך: באוצר מנחיתים מכה על הפנסיות. ואיך מגיבים בהסתדרות?

כעת מגיע תורה של אורה סמארט אייר להימכר. החברה, שגייסה עשרות מיליוני שקלים לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף, נמכרת בעסקת מניות תמורת כ-32 מיליון שקל (8.6 מיליון דולר) - כ-20% משווייה בהנפקה. 

בכתבה שפורסמה לאחרונה בגלובס אודות מכירתן של חברות שהגיעו לבורסה בגל הנפקות הטכנולוגיה, טען חתם מנוסה כי "לצערי, רוב החברות שהגיעו מתחומי הטכנולוגיה לא היו מספיק בשלות".

אורה סמארט אייר (Aura Air) פיתחה מערכת טיהור אוויר חכמה, ונהנתה מבאזז חיובי בשיא תקופת הקורונה. החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים אביעד ואלדר שניידרמן, בעלי השליטה. בין המשקיעים בה נמנים יונתן קולבר ויובל ברונשטיין, לשעבר מנכ"ל קבוצת עזריאלי המשמש כיו"ר אורה .

מניית אורה סמארט  הונפקה בתל אביב ביוני 2021 במחיר של כ-6.8 שקל, ותוך זמן קצר זינקה לשיא של מעל 10 שקל למניה, ששיקף לחברה שווי שוק של כ-248 מיליון שקל בהמשך, לאחר היחלשות מסוימת, אורה אייר הודיעה על תוצאות חיוביות בניסוי למניעת התפשטות נגיף הקורונה הנישא באוויר בחללים סגורים, באמצעות מערכת טיהור האוויר שלה. מנייתה קפצה שוב, אך כבר לא חזרה לרמות השיא. בחודשים האחרונים המניה שלה דשדשה סביב מחיר של 40-50 אגורות, ששיקף לחברה שווי של כ-11-12 מיליון שקל בלבד.

העסקה עליה דיווחה החברה מתבצעת בפרמיה משמעותית על מחיר השוק, ובמסגרתה החברה האמריקאית Molekule Group, המייצרת גם היא מטהרי אוויר, תרכוש את אורה אייר בעסקת מניות. מולקול נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 75 מיליון דולר, ועם השלמת העסקה ביניהן תהפוך אורה אייר לחברה בת בבעלות מלאה של החברה האמריקאית ותימחק מהמסחר בתל אביב.

המיזוג מתבצע כך שעבור כל מניית אורה סמארט אייר יינתנו מניות רגילות של מולקול לפי יחס המרה, שנכון להיום משקף תמורה של 35 סנט למניה, שהם כ-1.28 שקל - פרמיה של 183% על המחיר הממוצע של מניית אורה אייר ב-30 הימים האחרונים, ודיסקאונט של 81% על מחיר המניה בהנפקה לפני פחות משנתיים. בעלי המניות הקיימים באורה יחזיקו לאחר השלמת המיזוג כ-10.4% ממניות החברה הממוזגת.

אביעד שניידרמן מסר: "לאחר כ-5 שנים של פעילות בשוק הישראלי והבינלאומי, אנו שמחים לשלב כוחות עם אחת מהחברות פורצות הדרך בתחום איכות אוויר בחללים סגורים. המיזוג יעניק לנו את היכולת לממש את מלוא הפוטנציאל של החברה ולהעמיק את הפעילות במדינות קיימות ולהתפתח למדינות נוספות".

במחצית הראשונה של 2022 עמדו הכנסות אורה אייר על 3.3 מיליון דולר, ירידה של 48.5% מהתקופה המקבילה ב-2021, וההפסד גדל ב-52.6% ל-4.3 מיליון דולר.