כמה יעלו חגיגות המימונה ברחבת הכנסת?

חגיגת המימונה ברחבת הכנסת צפויה לכלול כ-1,500 משתתפים, לרבות בעלי תפקידים הנמנים עם סגל א' של המדינה, שרים וחברי כנסת ושגרירי מדינות זרות • וגם: ממה סובלים מנהלי אבטחת סייבר? • אירועים ומינויים

משכן הכנסת / צילום: Shutterstock
משכן הכנסת / צילום: Shutterstock

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה יוזם חגיגת מימונה ברחבת הכנסת, שתיערך ב-12 באפריל, בצאת הפסח. האירוע צפוי לכלול כ-1,500 משתתפים, לרבות בעלי תפקידים הנמנים עם סגל א' של המדינה, שרים וחברי כנסת ושגרירי מדינות זרות - בהם שגריר מרוקו בישראל, עבד אל רחים ביוד. הפקתו יצאה לאחרונה למכרז, ועלותו מוערכת במאות אלפי שקלים.

על פי אוחנה, החגיגות יכללו אוהל מרוקאי מסורתי שיוצב במרכז רחבת וייל, ויקושט בתפאורה כמיטב המסורת. לרשות האורחים יעמדו כפתנים ולבוש מסורתי, ושולחנות מתוקים - מרציפנים, ז'באן וכמובן מופלטות נוטפות דבש. מצאת החג ועד השעות הקטנות של הלילה יהיו במקום דרבוקות, עוד, קמנצ'ה וכלי נגינה מצפון אפריקה.

החג, שמקורו ביהדות מרוקו, מציין את סיום הפסח ותחילת אכילת החמץ. בנוסף, אחד המנהגים המזוהים עמה יותר מכל הוא הכנסת האורחים. אוחנה מעוניין כי חגיגות המימונה ברחבת הכנסת יהפכו למסורת. "כיושב ראש הכנסת הראשון ממוצא מרוקאי, אני שמח על ההזדמנות להביא למשכן קולות, צלילים וצבעים שלא היו בו מעולם", הוא אומר. "פתיחת המשכן לכל עם ישראל במימונה היא ביטוי לאחווה בעם, ולכך שהכנסת היא ביתם של כל אזרחי ישראל".

עידן ארץ

אזור התעשייה 

כנס אנרגיה וטכנולוגיה

הקשר בין ענף האנרגיה לשוק הטכנולוגיה מורכב, מאתגר ובעיקר פחות מוכר לציבור הרחב, אך הוא קיים - וזכה לבמה נרחבת בכנס Israeli Energy Tech All-Stars שערך ארגון Ignite the Spark בשיתוף פירמת עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן.

מימין: מארק פיליפס, שון דנה, קודי נורטון, רוני אלחלל גבעון, אשל ליפמן / צילום: ארי פרנקל)
 מימין: מארק פיליפס, שון דנה, קודי נורטון, רוני אלחלל גבעון, אשל ליפמן / צילום: ארי פרנקל)

בכנס לקחו חלק מומחים בינלאומיים, נציגי תאגידים, ומשקיעים ישראלים לצד משקיעים מיפן, ארה"ב, מקסיקו, סין, גרמניה, אנגליה, איחוד האמירויות ועוד. אירוע השיא היה תחרות עשרת הסטארט-אפים הישראלים המובילים באנרג'י-טק, שנבחרו מתוך 40 מתמודדים. הסטארט-אפ הזוכה הוא Co-Energy של אמיר כהן (מכהן כמנכ"ל), דין סולומון ויואב הלר, המציע טכנולוגיה מתקדמת לטיפול בפסולת ופלסטיק ולייצור אנרגיה.

לדברי שון דנה, מנכ"לIgnite the Spark , "אולם מלא בכ-400 איש הוא הוכחה ששוק הטכנולוגיה והעניין בו גדולים מאי פעם. הגיע הזמן לייצר עוד עשרה יוניקורנים באנרגיה בישראל. הנושא מורכב, אבל אנחנו כאן בשביל לתמוך בכל יזם אמיץ שבוחר לעשות את הצעד".

עו"ד מרק פיליפס, ראש מחלקת האנרגיה ותשתיות במשרד הרצוג, ציין כי "האתגרים בתחום האנרגיה מורכבים מכדי שגורם אחד יוכל למצוא את הפתרונות. לכן, נדרש שמדענים, מהנדסים, יזמים, משקיעים וגורמי ממשל יעבדו בשיתוף-פעולה".

המחיר הנפשי של אנשי הסייבר

94% ממנהלי אבטחת הסייבר סובלים מלחצים בעבודה, ו-65% מתוכם מודים שהלחצים הללו פוגעים ביכולתם להגן על הארגון שמעסיק אותם - כך עולה מסקר שערכה חברת Cynet, המתמחה באבטחת סייבר, בקרב 200 ארגונים בעולם. מהממצאים ניתן ללמוד לא מעט על האתגרים עמם מתמודדים גם עמיתיהם הישראלים.

הסקר כלל מנהלי אבטחת סייבר בחברות קטנות ובינוניות, המעסיקות צוותים של 5 עובדים או פחות. 74% מהם ציינו כי הם מאבדים עובדים עקב לחצי העבודה, ו-47% ציינו שאיבדו לפחות עובד אחד במהלך 12 החודשים האחרונים.

רמות הלחץ משפיעות גם על מאמצי הגיוס, ו-83% הודו כי הם מתפשרים על הרמה המקצועית של עובדים חדשים. יותר מ-30% מהמשיבים הודו כי הם מחפשים באופן פעיל משרה אחרת, או שוקלים זאת.

בנוסף, נמצא כי 77% ממנהלי האבטחה סבורים שהמחסור בזמן ובמשאבים הכשילו יוזמות אבטחה חשובות, ו-79% מהם הודו שקיבלו תלונות מחברי הנהלה, עמיתים ועובדים שטענו כי משימות האבטחה אינן מתנהלות באופן אפקטיבי.

93% ממנהלי האבטחה סבורים שהם מבזבזים זמן רב מדי על ביצוע משימות טקטיות, במקום לבצע משימות אסטרטגיות בעלות ערך רב. כרבע ציינו שרוב יום העבודה שלהם מוקדש למשימות טקטיות ותפעוליות. יותר מ-90% עובדים באופן קבוע יותר מ-40 שעות בשבוע.

"הסקר חושף בדיוק מה מנהלי האבטחה צריכים כדי להוריד את מפלס הלחצים: כלים אוטומטיים שינהלו משימות שחוזרות על עצמן, הדרכות איכותיות יותר, ואפשרויות להוציא משימות למיקור חוץ", מסכם אייל גרונר, מייסד משותף ומנכ"ל סיינט.

סיינט, שנוסדה ב-2015 על ידי גרונר ונתנאל עמר (שמכהן כסמנכ"ל תפעול ראשי), פיתחה פתרון אבטחת סייבר אוטונומי המאפשר זיהוי, מניעה ותגובה על מתקפות סייבר באופן אוטומטי. החברה מעסיקה 260 איש במשרדיה בראשון לציון, בארה"ב ובאירופה, וגייסה עד היום 78 מיליון דולר בשלושה סבבים. יש לה מאות לקוחות ברחבי העולם, שלרובם אין משאבי אבטחת סייבר גדולים.

חדשות טובות

משלוח סיוע של ציוד ומזון מטעם איגוד לשכות המסחר נארז בנמל אשדוד, יצא מנמל חיפה והגיע השבוע לנמל מרסין שבטורקיה, לטובת משפחות נפגעי רעש האדמה.

נמל חיפה / צילום: דוברות לשכת המסחר
 נמל חיפה / צילום: דוברות לשכת המסחר

המשלוח מבוסס על היענות של חברות הלשכה, ובהן שרון טוביה, מארס ריגלי, רמי לוי, וויליפוד, פרומדיקו, זיקית, חוות תקוע וגורטקס.

משלוח נוסף של ציוד ומזון ייצא בימים הקרובים לטורקיה בהובלת האיגוד יחד עם חברת דיפלומט אשר תרמה יותר מטון מוצרי מזון (טונה ודגני בוקר) וחברת ה.שטרן שתרמה ציוד רב (שמיכות, צעיפים, גרביים, תחתונים, מזון תינוקות, טיטולים, סימלאק, מטרנה, מזון יבש ושימורים). המשלוח יועבר לארגון AFAD הטורקי, הפועל לסייע באסונות ובמקרי חירום טורקיים.