דודו זבידה | בלעדי

דודו זבידה ודירקטוריון מבנה פנו לגישור; במוקד: מימוש האופציות שברשותו

זבידה ודירקטוריון מבנה פועלים להשגת הסדר, שייתר את פיטוריו של מנכ"ל חברת הנדל"ן • זבידה מעוניין להשאיר בידיו חלק מהאופציות שהוענקו לו בשנותיו בחברה, ששוויין הנוכחי מוערך על ידו ביותר מ-100 מיליון שקל • בתפקיד המגשר – עו"ד אברמי וול

מנכ''ל קבוצת מבנה, דודו זבידה / צילום: תומר לוי
מנכ''ל קבוצת מבנה, דודו זבידה / צילום: תומר לוי

שבוע לאחר שזומן לשימוע לפני פיטוריו, מנהלים המנכ"ל הוותיק של חברת הנדל"ן מבנה, דודו זבידה ודירקטוריון החברה הליך של גישור לצורך הגעה להסדר פרישה מוסכם שייתר את פיטוריו, כך נודע לגלובס. הגישור בין הצדדים מתנהל באמצעות עו"ד אברהם (אברמי) וול, שותף בפירמת עורכי הדין, פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

אימפריית תרופות, נדל"ן ותקשורת: פתאום למשקיע השקט דוד פורר יש מה להגיד | ניתוח
מנכ"ל מבנה מפוטר למרות שהתפשר על שכרו, והדירקטוריון מסרב לספק הסברים לבעלי המניות | בלעדי

בלב המגעים נמצאת מחלוקת שנוגעת לדרך מימוש חבילת האופציות הגדולה שמחזיק זבידה, אשר הוענקה לו לאורך שנותיו כמנכ"ל חברת הנדל"ן ושווייה מוערך על ידו בשווי של יותר מ-100 מיליון שקל. ככל הידוע מעוניין זבידה להמשיך ולהחזיק חלק מהאופציות ולא לממש את כולן עם פרישתו, כמקובל. על פי ההערכות זבידה מאמין שמניית מבנה נסחרת כיום במחיר נמוך משווייה הכלכלי, לאחר שצנחה בכ-30% מאז ינואר אשתקד. שווי השוק הנוכחי של חברת מבנה עומד על 7.2 מיליארד שקל.

זבידה נחשב למנהל מוערך שהצליח לייצב את החברה לאחר סחרור פיננסי באליו נקלעה בשנים 2015-2016, בעת פשיטת הרגל של בעליה הקודמים - אליעזר פישמן לאחר שורה של מהלכים יצירתיים שהוביל, שכללו בין היתר גיוסי הון וחוב, לצד צעדי מיזוג והתייעלות, הפך זבידה את מבנה מחברה שעומדת על סף פשיטת רגל, לסיפור הצלחה . למרות זאת , בחודשים האחרונים עלתה על שרטון מערכת היחסים בין זבידה, לבין דירקטוריון החברה.

התערערות היחסים 

מבנה היא חברה ללא גרעין שליטה, שבעל המניות הגדול בה הוא המיליארדר דוד פורר, שמחזיק 18.6% ממניות החברה. יו"ר דירקטוריון מבנה הוא בנו, טל פורר. בין בעלי המניות האחרים מקרב המוסדיים נמצאות מרבית חברות הביטוח הגדולות: מנורה, כלל ביטוח, הפניקס, מגדל והראל. גם לבית ההשקעות מיטב יש החזקה משמעותית שהופכת אותו לבעל עניין.

על פי ההערכות, היחסים בין זבידה למשפחת פורר התערערו לאחרונה, כשלכאורה, שתי סיבות מרכזיות הובילו לדרישה לפיטורי המנכ"ל, שמנהל ביד רמה את מבנה זה יותר מתשע שנים. הראשונה היא מחלוקת על תנאי שכרו, לאחר שזבידה דרש חבילת תגמולים יוצאת דופן, והשנייה - מהלך שהוביל המנכ"ל למיזוג מבנה עם חברת ההחזקות דסק"ש - שנתפס כצעד מסוכן על ידי חלק מהדירקטורים בחברה, ושבסופו של דבר לא יצא לפועל.

עם זאת, מקורבים למבנה הדפו את הפרסומים שלפיהם במרכז המחלוקת בין הצדדים עומדת חבילת תגמול חריגה שאותה דרש זבידה. לטענתם, הסיבה להדחתו היא רצונה של בעלת המניות הגדולה במבנה, משפחת פורר, לשלוט בדירקטוריון החברה ללא המנכ"ל הדומיננטי תחתיה. ממשפחת פורר סירבו להגיב לטענות אלו.

***גילוי מלא: למשפחת בר און, מבעלות השליטה בגלובס, מניות מיעוט בחברה הציבורית "מבנה". כמו כן גלובס שוכר מחברת מבנה משרדים במרכז בר און