מנכ"ל מליסרון: "אנחנו משפצים כעת, ובעתיד נוכל לגבות יותר שכ"ד"

חברת מליסרון רשמה שיפור במדדים התפעוליים ב-2022, אך הרווח הנקי לבעלי המניות רשם ירידה והסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל, לעומת 1.47 מיליארד שקל ב-2021 • המנכ"ל אופיר שריד מספר כי הציבור חוזר לקניונים וחושב שהתמהיל במרכזי החברה "נכון מאוד"

אופיר שריד, מנכ''ל מליסרון / צילום: רמי זרנגר
אופיר שריד, מנכ''ל מליסרון / צילום: רמי זרנגר

חברת מליסרון , בשליטתה של ליאורה עופר ובניהולו של אופיר שריד, רושמת שיפור בפרמטרים התפעוליים ב־2022 - כך עולה מדוחותיה השנתיים. ה־NOI (הרווח מפעילות השכרה) עלה בכ־18% לכ־1.22 מיליארד שקל. ה־FFO (הרווח הנקי התזרימי) השנתי עלה בכ־23% לכ־887 מיליון שקל. לעומת זאת, הרווח הנקי לבעלי המניות רשם ירידה והסתכם בכ־1.4 מיליארד שקל, לעומת כ־1.47 מיליארד שקל ב־2021.

הפדיונות עלו בשנת 2022 בכ־9% לעומת 2021, ובכ־5% לעומת שנת 2019 טרום הקורונה. המגמה החיובית נמשכת גם לתוך שנת 2023, עם עלייה של כ־13% בפדיונות בפועל של קניוני החברה בחודש ינואר (לעומת 2022) ועלייה של 9% בפדיונות בפברואר.

העלייה בפדיונות ובכמות המבקרים בקניונים בשנת 2022 תורגמה גם לעלייה ממוצעת של כ־8% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים ומימושי אופציות, זאת בהמשך לעלייה ממוצעת של כ־5% בשנת 2021.

"בתקופת הקורונה היינו בטוחים שיהיה שיפטינג לתחום האינטרנט", אומר לגלובס אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון. "אבל לא רק שזה לא קורה, המצב הפוך. תחום האופנה באינטרנט כנראה יורד בצורה משמעותית, והקניונים פורחים. בתחום ההלבשה וההנעלה, למשל, המדד ירד ב־4.5% ואילו אנחנו עלינו ב־8% - כך שיש פה למעשה עלייה של יותר מ־12% באופן ריאלי".

שריד מסביר כי גורם נוסף הוא השמיים שנפתחו, אולם העלויות ככל הנראה מחזירות את הקונים לקניונים. "ב־2019 עלויות הטיסה והובלת המזוודות היו זולות. זה השתנה, כרטיס טיסה יקר מאוד, הובלת מזוודה יקרה, וגם קניות בחו"ל אינן זולות כפי שהיה בעבר, כשהמדד עלה בעולם יותר מאשר בישראל.

"בנוסף, תמהיל החנויות בקניונים מאוד נכון. אנחנו משפצים ומרעננים, יותר רגליים באות לקניון, ואז אוכל בעתיד לגבות יותר שכר דירה. ברמת אביב אני מטריף את כל הקניון, ובונה הכול מחדש עם תמהיל של חנויות כמו אלו יוגה ולולו למון, וכך אגיע הרבה יותר חזק ל־2023־2024".