מה צפוי הערב במדד המחירים הישראלי?

האנליסטים בשווקים חוזים כי מדד חודש פברואר בישראל, שיפורסם היום, ירשום עלייה של 0.2%–0.35% • צפויה להירשם התמתנות בקצב האינפלציה ל־12 החודשים האחרונים

מחירי המזון צפויים למשוך כלפי מעלה את מדד המחירים של פברואר / אילוסטרציה: Shutterstock
מחירי המזון צפויים למשוך כלפי מעלה את מדד המחירים של פברואר / אילוסטרציה: Shutterstock

האנליסטים בשווקים חוזים כי מדד חודש פברואר בישראל, שיפורסם היום (ד') ב-18:30, ירשום עלייה של 0.2%-0.35%. לעומת זאת, צפויה להירשם התמתנות בקצב האינפלציה ל־12 החודשים האחרונים. הסיבה לפער בין שני אינדיקטורים אלה היא שעליית המדד בחודש שעבר "מתגמדת" לעומת הזינוק בפברואר אשתקד, במהלכו קפצה האינפלציה ב־0.7%.

מדוע ביטוח פיקדונות בבנק לא מקודם בישראל?
הכי רחוק מסיליקון ואלי: שנת שיא לבנקים בישראל

אם ניקח בחשבון את הקצה הפסימי יותר של טווח התחזיות, המשמעות היא שקצב האינפלציה השנתי יעמוד על 5.05% - ירידה לעומת 5.4% בפרסום המדד האחרון לפני חודש. אם התחזיות האופטימיות יותר יפגעו, האינפלציה בישראל תרד אל מתחת לרף ה־5%, לראשונה מאז יוני 2022.

מחירי המזון צפויים למשוך כלפי מעלה את מדד המחירים של פברואר, בין היתר בעקבות התייקרות במחירי העופות והביצים.

סעיף מרכזי נוסף במדד שצפוי להמשיך לעלות הוא הדיור, שככל הנראה ישקף עליות מחירים נוספות לשוכרים.

היחלשות השקל תביא להתייקרות סעיף החופשות של הישראלים בחו"ל. חלק מעליות המחירים בפברואר מתקזזות, בעיקר הודות להחלטה על הורדת תעריף החשמל ב־1.5%. החלטה אחרת שהקואליציה הזדרזה להעביר, לביטול מס הרכישה על כלים חד־פעמיים, תשפיע על המדד הקרוב במגמת הוזלה.

פרסום המדד ישפיע על החלטת הריבית הקרובה של בנק ישראל, שמתוכננת לתחילת אפריל. כרגע הציפיות בשוק הן להעלאת ריבית נוספת, שעומדת כיום על 4.25%.