רשות ני"ע חוקרת חשד לשימוש במידע פנים בחברת אפולו פאוור

יצרנית הפאנלים הסולאריים דיווחה כי בשלב זה אין חשדות נגד החברה או נושאי משרה בה • בעלי השליטה באפולו פאוור הם האחים ישי ויוסף מור

הפאנל הגמיש של אפולו פאוור / צילום: רמי זרנגר
הפאנל הגמיש של אפולו פאוור / צילום: רמי זרנגר

חברת פיתוח וייצור הפאנלים הסולאריים אפולו פאוור דיווחה כי חוקרי רשות ניירות ערכו ביום רביעי האחרון חיפוש במשרדיה, בחשד לשימוש במידע פנים.

בעלי השליטה בחברה הם האחים ישי ויוסף מור. השניים מחזיקים יחד כמחצית ממניות החברה, הנסחרת בשווי של כ-630 מיליון שקל, באמצעות חברת וסטאר שבבעלותם. באפולו פאוור ציינו כי "למיטב ידיעת החברה, בשלב זה אין חשדות נגד החברה או נושאי משרה בחברה".

ברקע הטלטלה בארה"ב: מה כדאי לדעת לפני שמחזירים כסף לארץ? 
האינפלציה לא מתקררת כמצופה: מדד פברואר גבוה מהתחזיות, עליית מחירי הדירות נבלמה 

על רקע הפרסום של דבר החקירה, לרבות פרסום התוצאות הכספיות, מניית אפולו פאוור  הגיבה לדיווחים בירידה חדה של מעל ל-10% בבורסה. מתחילת השנה הנוכחית נפלה המניה בכ-58%, כאשר בשלוש השנים האחרונות היא סיפקה תשואה חלומית של יותר מ-1,000%.

אפולו פאוור מנוהלת על-ידי עודד רוזנברג, ויו"ר החברה הוא האלוף במיל' יום טוב סמיה. בעלי השליטה, האחים מור, אינם נושאי משרה בחברה ואינם מכהנים כדירקטורים. שמם עלה עד היום בעיקר בהקשר של השקעות בעולמות האנרגיה המסורתיים, כמו גם בהקשר ספורטיבי של מימון והשקעה בקבוצות הכדורגל והכדורסל של מכבי תל אביב.

האחים מחזיקים ביחד, דרך וסטאר, ב-50.4% מהון המניות של אפולו פאוור, בשווי של יותר מ-300 מיליון שקל. נוסף על כך מחזיק ישי מור ב-3.2% נוספים ממניות החברה ישירות, בשווי של כ-20 מיליון שקל נוספים, ולאחיו יוסי יש החזקה ישירה נוספת בשווי של כמיליון שקל.

ההפסד הוכפל ב־2022

אפולו פאוור מייצרת פאנלים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית, בטכנולוגיה של גלילי פאנלים גמישים וקלי משקל. את הגלילים ניתן לפרוס על רכבים, גגות של מפעלים וביישומים נוספים, ולחברה יש שיתופי-פעולה עם משרד הביטחון ועם יצרני רכב מובילים בעולם.

אפולו פאוור חנכה בינואר השנה מפעל באזור התעשייה מבוא כרמל. מפעל זה הוא הראשון בישראל, ולדברי החברה מהגדולים בעולם, לייצור פאנלים סולאריים קלי-משקל וגמישים. המפעל צפוי להגיע לתפוקה שנתית של 190 מגוואט.

נוסף על כך מחזיקה החברה במפעל ביקנעם, המייצר פאנלים בתפוקה שנתית של כ-10 מגוואט. המפעל ביקנעם נועד לספק מענה להזמנות בכמויות קטנות ובינוניות לשוק הרכב ולשוק הצבאי, לפיילוטים ולבדיקות היתכנות, מחקר ופיתוח.

בד-בבד עם הדיווח על חקירתם של בעלי השליטה פרסמה אפולו פאוור את תוצאותיה הכספיות לשנת 2022. ההכנסות של החברה הסתכמו השנה בכ-6.6 מיליון שקל, שיפור ניכר לעומת הכנסות של כ-2 מיליון שקל ב-2021. ואולם בשורה התחתונה רשמה אפולו הפסד של כ-70 מיליון שקל, כפול מההפסד ב-2021. ההון העצמי של החברה הסתכם בסוף השנה החולפת ב-174 מיליון שקל.