שני הרוגים ולכודים נוספים בקריסת פיגומים באתר בנייה ברמת גן

תאונה קטלנית באתר בנייה ברמת גן: הפיגומים קרסו, שני בני אדם נהרגו, מספר נפצעו ובמקום מחלצים לכודים • כוחות המשטרה נמצאים באתר ונסיבות האירוע נבדקות

חובשי מד''א באתר הבנייה ברמת גן בו התמוטטו פיגומים / צילום: דוברות מד''א
חובשי מד''א באתר הבנייה ברמת גן בו התמוטטו פיגומים / צילום: דוברות מד''א

שני הרוגים, מספר פצועים ועוד נוספים לכודים לאחר קריסת פיגומים באתר בנייה ברחוב האשל ברמת גן השייך לחברת צליח רוטשילד.

התאונה אירעה בסביבות השעה 13:30 ובמוקד מגן דוד אדום התקבל דיווח על פיגומים שקרסו באתר בנייה בן 7 קומות ברחוב האשל ברמת גן. ממד"א נמסר כי "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לפועל כבן 30 במצב בינוני עם חבלת ראש. במקום נערכות סריקות לאיתור פועלים שייתכן ולכודים מתחת לפיגומים.

פתיחת הרכבת הקלה בגוש דן מתעכבת, והקבלנים יקבלו עוד רבע מיליארד שקל | בלעדי 
האם חזון של "אפס נפגעים" אפשרי בענף הבנייה? 
העלייה במחירי הדירות אולי נבלמה, אבל הבעיה הגדולה של שוק הנדל"ן נמצאת בכלל במקום אחר | פרשנות

"כשהגענו למקום ראינו הרס רב ואת הפיגומים שקרסו. במהלך פעולות הסריקה אותרו 4 פועלים לכודים תחת הפיגומים וברגעים אלה פועלים לחלץ אותם. הכוחות הגדולים של מד"א שנמצאים במקום מאבטחים רפואית את פעולות הכיבוי וערוכים להעניק טיפול רפואי לפועלים שיחולצו" אולם בהמשך נקבע מותם של שניים מהלכודים ובהודעת המשטרה צויין כי "במקום שני הרוגים, שלושה פצועים שפונו לקבלת טיפול רפואי ושני לכודים. כוחות משטרה במקום ונסיבות האירוע נבדקות".

לפני כשבועיים, ב-3 למרץ, קרס קיר במהלך ביצוע עבודות שיפוצים ברחוב הנורית בפרדס חנה כתוצאה נפצע אנוש נאהד יאסין חמידה תושב עזה ומותו נקבע לאחר יומיים. עד כה השנה 10 עובדים מצאו את מותם באתרי בנייה, ולפי מעקב גלובס שנת 2022 הסתכמה ב-33 הרוגים, מגמה דומה לנתונים של 2021 - אז נרשמו 36 הרוגים.

קריסת פיגומים באתר בנייה ברמת גן / צילום: מינהל הבטיחות במשרד העבודה
 קריסת פיגומים באתר בנייה ברמת גן / צילום: מינהל הבטיחות במשרד העבודה

"נחזק את ענף הבנייה, אבל לא אתן שזה יהיה על חשבון חיי אדם"

יצוין כי אתמול (ד') נאם שר העבודה יואב בן צור בכנס מינהל הבטיחות השנתי 2023 במשרד העבודה וציין כי "נושא בטיחות העובדים עומד לנגד עיניי והוא בראש סדר העדיפויות כמשימה לאומית, משרד העבודה בראשותי ילחם מלחמת חורמה בתופעת הרשלנות ואף ירתום למאבק את כלל הגורמים המקצועיים שזה בתחום אחריותם ויקצה לכך משאבים כבירים".

בן צור הוסיף כי "משרד העבודה עושה עבודת קודש בכדי לעצור את הליקויים באתרי הבניה ולשמור על שלומם של הפועלים, אך האחריות היא על הקבלנים בשטח שלא ממלאים את הוראות הבטיחות ואנו משלמים על כך בחיי אדם".

"המדיניות שלי היא ברורה", הדגיש בן צור, "נחזק את ענף הבנייה מתוך חזון לאומי לתת מענה למצוקת הדיור בכדי שהזוגות הצעירים יוכלו לרכוש קורת גג במחיר שפוי, אבל לא אתן שזה יהיה על חשבון חיי אדם שברובם מדובר באוכלוסייה חלשה שעובדת במקצוע קשה ומסוכן בכדי להתפרנס".

ולדבריו דרש הגדלת תקנים של מפקחי הבנייה בתקציב המדינה לשנת 2023/2024" אולם עד שיאשרו לבן צור את התקציב ענף הבטיחות בבנייה רושם עוד תאונה ומניין ההרוגים בתאונות בנייה הגיע כאמור ל-10 מתחילת השנה.

מחברת צליח רוטשילד לא נמסרה תגובה.