נתניהו בברלין: "הצעת הנשיא היא הזדמנות גדולה שהוחמצה"

רה"מ בנימין נתניהו אמר היום בתדרוך לעיתונאים בברלין כי הקואליציה הציגה בפני נשיא המדינה יצחק הרצוג אפשרות אחרת בנוגע להרכב הוועדה לבחירת שופטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בברלין / צילום: Associated Press, Michael Sohn
ראש הממשלה בנימין נתניהו בברלין / צילום: Associated Press, Michael Sohn

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר היום (ה') בתדרוך לעיתונאים בברלין כי הקואליציה הציגה בפני נשיא המדינה יצחק הרצוג אפשרות אחרת מזו הכלולה כרגע בחקיקה בנוגע להרכב הוועדה לבחירת שופטים, אחד מסלעי המחלוקת הגדולים ביותר בנוגע למהפכה המשפטית. "מה שהובא בפני הנשיא מצד הקואליציה בנוגע לוועדה למינוי שופטים כלל מתווה של שני שלבים - תיקון מיידי מסוים ואחר-כך איזון", אמר נתניהו. "הנשיא שמע את הדברים האלה ושם אותם בצד".

קנצלר גרמניה מודאג מהרפורמה המשפטית; מאות מפגינים בברלין 
כוונות טובות, נזק אדיר: היכולת להגיע להסכמות ירדה פלאים אחרי מתווה הנשיא | אבישי גרינצייג, טור סופ"ש

לא ברור מהו המתווה המדויק שהוצג בפני הנשיא בנוגע להרכב הוועדה, אך ראש הממשלה נתניהו הוסיף כי "הצעת הנשיא היא הזדמנות גדולה שהוחמצה. זה לא מתווה העם, ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם".

בדבריו במסיבת עיתונאים שהתקיימה אחרי הפגישה עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, הדגיש נתניהו כי המהלכים של הקואליציה בנוגע לחקיקה הנוכחים "צריכים להביא לאיזון", אך הדגיש כי "אסור שהאיזון יופר גם בכיוון ההפוך". "אני קשוב למה שקורה בעם", הוסיף, "אבל צריך להביא משהו שתואם את המנדט שקיבלנו, ונעשה זאת בצורה אחראית".

סוגיית המהפכה המשפטית השתלטה על סדר היום במהלך ביקורו של ראש הממשלה בברלין, אך נתניהו הבהיר כי "לא הייתה שום התניה מצד קנצלר גרמניה אולף שולץ של היחסים עם ישראל בגלל הרפורמה, במיוחד לא בכל הנוגע ליחסים הביטחוניים". 

התקדמות בעסקת מכירת "חץ 3" לגרמניה

ישראל וגרמניה החליטו "להתקדם" בעסקת מכירת "חץ 3" לגרמניה. גורם מדיני בכיר אמר כי העסקה היא "דבר חדש לגמרי", וכי אם עד כה ישראל הייתה זו שביקשה לרכוש נשק מתקדם מאירופה, כעת התרחש שינוי משמעותי, והגרמנים מבקשים זאת מאיתנו".

הגורם הוסיף כי האמריקאים העניקו אור ירוק לשני הצדדים להתקדם עם העסקה, כפי שדווח בשבוע שעבר בגלובס. גרמניה צפויה להיות הלקוחה הראשונה של מערכת "חץ 3", שפותחה יחד עם ארה"ב, אך ייתכן כי מדינות אירופיות נוספות יצטרפו אליה.