שוק המניות האמריקאי בדרך למטה, והסיבה מפתיעה

לאורך השנים התרחשו כמובן לא מעט תיקונים בשוק המניות האמריקאי • כיום השוק מצוי בעמדת חולשה, וזה אינו זמן לקנות מניות, גם אם הן נראות זולות

 

מה זה ניתוח טכני?

שיטה לקבלת החלטת השקעה בשוקי ההון, שמתבססת על התנהגות השוק. הגרף הוא התוצאה הסופית של משוואת קבלת ההחלטות של כל המשקיעים בשוק, ובכך מגלם את כל המידע הרלוונטי להחלטה

הכותב הוא מנתח טכני, בורסה גרף מקבוצת Guideline

בניגוד לדעה הרווחת, השיטה שאני מייצג אינה כלי לניבוי עתידות, אלא היא מסתמכת על תקדימים התנהגותיים שעמדו במבחן הזמן, והזמן הזה ארוך יותר מכל גישה כלכלית או אחרת. עם השנים צצו כל מיני גישות ושיטות לא מוכחות, כולל מתיחת קווי מגמה. כלי ניתוח סובייקטיביים דינם להיזרק לפח, מאחר שאחת מאבני היסוד של שיטת הניתוח הטכני היא האובייקטיביות. וככל שתיטיבו לעשות שימוש בכלים פשוטים ובסיסיים כך השיטה תועיל לכם. אצלי, ודאי הבחנתם, הניתוחים, הכלים והגישות שאני מלמד הם בסיסיים ופשוטים.

ונחזור למושא הניתוחים שלנו - שוק המניות האמריקאי, בייצוגו של מדד S&P 500, וזה ממשיך בדרכו הברורה מטה. לא יהיה נכון לייחס את זה לריבית או לקריסה של בנקים, אלא רק לסיומו של מחזור עולה שנמשך יותר מעשור ללא כל תיקון ראוי. בדרך למטה, בהחלט מתרחשים לא מעט תיקונים, כפי שאתם בוודאי שמים לב - חלקם גדולים, חלקם מינוריים, חלקם ברוטאליים וחלקם עדינים יותר. כך למשל ביום חמישי האחרון נרשמה עלייה חדה שנתקלה ברמת התנגדות שגרמה לשוק לסגת.

בהמשך לניתוחי השבועות האחרונים, היעד שסימנתי - אזור 3,250 הנקודות ב־S&P, עודו בתוקף, כשגל הירידות שאמור לדרדר את השוק לרמה זו כבר יצא לדרך, אחרי שהכביש לשם נסלל במשך החודשים האחרונים.

המוכרים מוכנים להתפשר על המחיר

● מרץ עדיין לא הסתיים, אבל הכיוון המסתמן מלמד על גל ירידות משמעותי על פי כמה סימנים שמניתי ואזכיר שוב.

● אם הרצף העולה יישבר ויחל רצף יורד, שבו שער הנעילה של מרץ יהיה נמוך מרמת 3,943 הנקודות, המשמעות היא שתיקבע נקודת שיא נמוכה מקודמתה, כלומר שהמוכרים מוכנים למכור את אותה סחורה במחיר נמוך מזה שמכרו בפעם הקודמת. זה אומר גם שרמת השפל של אוקטובר תישבר למטה.

מה זה שער יורד?

כאשר שער הסגירה של המדד נמוך מהגבוה של הנר שקדם לו. ההתייחסות תהיה תמיד לגבוה של הנר הנמוך ביותר ברצף היורד. מהווה אינדיקטור מרכזי בשאלה אם להמשיך להחזיק פוזיציית שורט מחד, או לא לרכוש עדיין את המניה מאידך.

● שבירת הרצף העולה בסיומו של מרץ פירושה שהשוק יסכם חמישה חודשים של רצף עולה, לעומת עשרה חודשים שבהם שהה ברצף יורד*, מנקודת השיא של כל הזמנים ועד לשפל של אוקטובר 2022. במגמת ירידה, מספר הנרות ברצף היורד קטן ממספר הנרות שברצף עולה.

השווקים מצויים בעמדת חולשה

● הממוצעים הנעים - הקצר מצוי מתחת לארוך, שני הממוצעים משופעים מטה והמרחק ביניהם גדל. אלו שלוש אינדיקציות שמבהירות בפשטות כי המומנטום השלילי איתנו ואף מתחזק.

● מדדי המומנטום שאותם הצגתי בפירוט בניתוחים קודמים - מצויים בטריטוריית מומנטום שלילית, ברמה הנמוכה ביותר מאז תחילת גל העליות ב־2009.

שוק המניות האמריקאי, כמו גם המקומי, מצוי בעמדת חולשה לקראת העתיד לבוא. זה לא הזמן לקנות מניות, גם אם הן נראות זולות. חכו קצת ותוכלו לקבל הנחה יפה.