במקום העלאת שכר: צ'ק פוינט תעניק לעובדיה מענק של מניות חסומות

חברת אבטחת הסייבר של גיל שויד תעניק ל-95% מעובדיה מענק שנתי מיוחד של מניות חסומות בגובה 5% משכר הבסיס השנתי שלהם, ולא תבצע השנה העלאות שכר • שלחה לעובדים מכתב ובו עדכנה כי המהלך מתבצע על רקע המצב הכלכלי המאתגר בשווקים

גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף
גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  תעניק כמעט לכל עובדיה מענק שנתי מיוחד של מניות חסומות בגובה 5% משכר הבסיס השנתי שלהם, ולא תבצע השנה העלאות שכר. המניות החסומות הללו יבשילו בעוד 12 חודשים, בניגוד להקצאות הרגילות של מניות חסומות שמבשילות לאורך תקופה ארוכה יותר. 

איך מניות הטכנולוגיה הגדולות הרוויחו מנפילות הבנקים 
"הבקשות לעבור עלו אקספוננציאלית מאז הרפורמה": ההייטקיסטים נוהרים לפורטוגל 

צ'ק פוינט שלחה לעובדים מכתב ובו עדכנה כי המהלך מתבצע על רקע המצב הכלכלי המאתגר בשווקים. "ככלל, 2022 הייתה שנה טובה בצ'ק פוינט, אולם הרבעון האחרון של השנה הראה תוצאות פחות חיוביות", נכתב שם, כאשר בחברה סבורים כי "עלינו להיערך לכלל התרחישים האפשריים במציאות של האטה בשווקים".

בצ'ק פוינט מאמינים כי הענקת המניות מבטאת את מחויבות החברה לעובדים ויוצרת לעובדים תמריץ לתרום להצלחת החברה, משום שהצלחתה אמורה לבוא לידי ביטוי בעליית מחיר המניה עד להסרת החסימה על אותן מניות; וכן מייצרת לעובדים תמריץ להישאר בחברה, על-מנת ליהנות מהמניות כשיבשילו.

לצ'ק פוינט היה בסוף 2022 בקופה סכום גבוה של מזומנים והשקעות, 3.5 מיליארד דולר. עם זאת, נראה כי בחברה מעדיפים לשמור את הכסף כחלק מהיערכות לכל תרחיש על רקע המצב הכלכלי, ולהקצות לעובדים מניות. הקצאה כזאת תוביל לדילול מסוים של בעלי המניות, אם כי הוא לא אמור להיות מהותי. 

"מהלך נכון ומתאים יותר בתקופה זו מאשר העלאות שכר"

במכתב לעובדים כתבה הנהלת החברה כי "המענק הזה, הניתן במקום עדכון השכר השנתי, מאפשר לכולכם להיות שותפים של ממש בהצלחת החברה. הוא יינתן למעל ל-95% מהעובדים, ואנו מאמינים שהוא נכון ומתאים יותר בתקופה זו מאשר העלאות שכר, שניתנו בשנים עברו לכ-80% מהעובדים".

העובדים ימשיכו לקבל גם השנה את הבונוס השנתי וכן את הקצאות המניות החסומות הרגילות (שמבשילות במנות לאורך תקופה של מספר שנים).

צ'ק פוינט הוקמה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 16.2 מיליארד דולר, אחרי עלייה קלה של 2.4% במחיר המניה מתחילת השנה.

צ'ק פוינט רשמה בשנת 2022 הכנסות של למעלה מ-2.3 מיליארד דולר, ששיקפו צמיחה של 7.5% ביחס ל-2021. הרווח הנקי שלה לפי כללי החשבונאות המקובלים הסתכם ב-797 מיליון דולר, והרווח על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים ובהם התגמול ההוני לעובדים, הגיע ל-935 מיליון דולר, בדומה ל-2021.

צ'ק פוינט מצפה לרשום השנה הכנסות של 2.34-2.51 מיליארד דולר (צמיחה של כ-4% באמצע טווח התחזית), ולהציג רווח שנתי Non-GAAP של 7.7-8.3 דולר למניה, עלייה לעומת 7.4 דולר ב-2022.