האם קרן מרצ'ינסון השיגה רוב להדחת הדירקטורים בננו דיימנשן?

בחברה סבורים כי האסיפה לא הייתה חוקית • הקרן האקטיביסטית זכתה לרוב של כ-92% להצעותיה להדיח את היו"ר יואב שטרן ודירקטורים נוספים, ולמנות אחרים במקומם, לאחר שחברות הייעוץ הגדולות המליצו לתמוך בהצעותיה

מדפסת תלת-ממד של חברת ננו דיימנשן / צילום: יח''צ
מדפסת תלת-ממד של חברת ננו דיימנשן / צילום: יח''צ

אסיפת בעלי המניות של ננו דיימנשן , שעליה הכריזה בעלת המניות, הקרן הקנדית מרצ'ינסון, ושננו דיימנשן טענה שאינה חוקית - התאספה אתמול (ב') והצביעה בעד כל הצעות מרצ'ינסון, הכוללות הדחת דירקטורים ובראשם היו"ר והמנכ"ל יואב שטרן.

ננו דיימנשן, העוסקת בתחום הדפסות התלת-ממד, מסרה בתגובה כי רוב בעלי המניות של ננו דיימנשן לא הצביעו עבור הצעות הקרן - "מעל 90% מבעלי המניות שאינם קשורים למרצ'ינסון הצביעו נגד או נמנעו מלהצביע באסיפת בעלי המניות השקרית. מבלי להכליל את המניות שבבעלותן, מרצ'ינסון ואנסון (בעל מניות נוסף שהביע חוסר שביעות רצון מההנהלה, ש.ח.ו) השיגו תמיכה של כ-9.5% מבעלי המניות", מסרה החברה.

מרצ'ינסון מחזיקה ב-5.5% ממניות ננו דיימנשן, ולאחר שביקשה מהחברה לכנס אסיפה במטרה להחליף חברי דירקטוריון, ולא נענתה תוך זמן מסוים, היא החליטה לכנס את האסיפה בעצמה. הקרן הקנדית זכתה לרוח גבית כשחברות הייעוץ הגדולות למוסדיים בארה"ב, ISS, גלאס לואיס ו-Egan-Jones המליצו להצביע בעד הצעותיה.

באסיפה, 92% מהנוכחים הצביעו בעד ההצעות ובהן הדחת שטרן מהדירקטוריון, וכן הדחת הדירקטורים עודד גרא, יגאל רותם וד"ר יואב ניסן-כהן, ולמנות במקומם את קנת' טראוב וד"ר יהושע רוזנצווייג.

מרצ'ינסון מסרה בתגובה לתוצאות כי "המספרים מדברים בעד עצמם: בעלי המניות שלחו מסר ברור שנדרש שינוי דחוף בננו דיימנשן. הדרך היחידה לשנות את המגמה של ביצועי חסר וממשל תאגידי נוראי היא באמצעות דירקטוריון שיסתכל בראש ובראשונה על האינטרסים של בעלי המניות. אנחנו מודים לחברינו בעלי המניות על התמיכה". מרצ'ינסון קראה לננו דיימנשן להימנע מהליכים משפטיים ולכבד את רצון בעלי המניות, כדי לא ליצור הפרעות נוספות.

לפי תגובת ננו דיימנשן, אין לה כוונה כזו. החברה מסרה כי "הקמפיין של קרנות מרצ'ינסון ואנסון התבסס על שקרים, דיסאינפורמציה ופעולות מתוך כוונה רעה". לדבריה, ההכרזה על "ניצחון" באסיפה חסרת משמעות כי לאסיפה לא היה תוקף משפטי. "שיעור ההצבעה הנמוך והיעדר התמיכה מראה כי בעלי המניות שלנו לא ייכנעו לגורמים שבעיני החברה מעוניינים רק ברווח מהיר על חשבון ערך פוטנציאלי משמעותי בטווח הארוך עבורם".

לסיכום מציינת החברה כי בעלי המניות יכולים להתעלם מהתוצאות שפורסמו וכי הדירקטוריון שלה ימשיך להתמקד בהשגת ערך ארוך טווח לבעלי המניות.