ניו יורק היא העיר היקרה בעולם לנסיעות עסקים. ואיפה ת"א ברשימה?

לפי מדד ECA אינטרנשיונל, התפוח הגדול שומר על הכתר בין הערים היקרות בעולם לנסיעות עסקים עם ממוצע של 796 דולר ליום • תל אביב הגיעה למקום השישי, ועקפה את פריז ולונדון • ומי עוד ברשימה?

שדה תעופה. איפה נמצאת תל אביב בין היעדים היקרים לנסיעת עסקים? / צילום: Shutterstock
שדה תעופה. איפה נמצאת תל אביב בין היעדים היקרים לנסיעת עסקים? / צילום: Shutterstock

מתכננים נסיעת עסקים לתפוח הגדול? קחו בחשבון שהביס בכיס עדיין עמוק. ניו יורק הגנה על הכתר שלה כיעד הנסיעות העסקיות היקר בעולם בשנת 2022. הזינוק בנסיעות עסקיות ותיירות לאחר המגפה הקפיץ את העלויות ב-8% בהשוואה לשנה הקודמת. כך עולה מ מדד דירוג הערים היקרות של ה- ECA אינטרנשיונל .

מדד האושר של האו"ם: איזו מדינה מדורגת במקום הראשון, ואיפה ישראל? 
הנחות של 400 אלף שקל על דירה: עכשיו זה רשמי - מחירי הנדל"ן בירידה | בדיקת גלובס

הנוסעים לניו יורק משלמים בממוצע 796 דולר ליום, הכוללים הוצאות כמו מלונות ארבעה כוכבים, ארוחות, מוניות, והוצאות נלוות. אבל ניו יורק לא לבד בגביית מחירים בשמיים - ארצות הברית שלטה בדירוג העולמי, כשוושינגטון די.סי וסן פרנסיסקו מגיעות שתיהן לחמישייה הראשונה.

הדולר שמפריד בין לוס אנג'לס ללונדון

אם אתם מרגישים בזבזנים במיוחד אבל מכוונים לאירופה, אתם יכולים לשקול נסיעה לשווייץ - גם ז'נבה וציריך הטביעו את חותמן בחמשת היעדים היקרים ביותר לנסיעות עסקים. תל אביב אמנם לא נכנסה לחמישייה הפותחת, אבל ניצבת במקום השישי עם ממוצע הוצאות שעומד על 595 דולר ליום.

לונדון נמצאת במקום השמיני, כשלוס אנג'לס עוקפת אותה בהפרש של דולר בודד אחד, עם ממוצע הוצאות של 584 דולר ליום. בכיוון קצת אחר, לואנדה שנמצאת באנגולה לוקחת את הפרס כיעד היקר ביותר באפריקה, עם ממוצע של 564 דולר הוצאות ליום - ונמצאת מקום אחד מעל פריז, שסוגרת את רשימת 10 הערים היקרות לעסקים.

שיעורי האינפלציה היו גורם מרכזי לעלייה בעלויות הנסיעות למקומות רבים, בעוד שירידה בביקוש בעקבות המגפה הובילה לתעריפים נוחים יותר במקומות כמו סין, שעד לא מזמן הייתה תחת מגבלות נסיעה קפדניות.

ואם אתם מתכננים טיול לאסיה, שימו לב שהונג קונג זכתה בתואר היעד היקר ביותר ביבשת, עם עלות יומית ממוצעת של 520 דולר- רק 5 דולר יותר מהיריבה המושבעת, המרכז הפיננסי סינגפור.

כמובן, הנתונים הללו הם רק ממוצעים, ועלות הנסיעה יכולה להשתנות מאוד בהתאם למגוון גורמים, החל מתקופת השנה ועד לסוג הלינה והפעילויות שתבחרו. נוסף על כך, כשהעולם ממשיך לנווט במורכבות של נסיעות פוסט-מגפה, ברור שהתעשייה עוברת שינויים משמעותיים.

10 היעדים היקרים ביותר לפי מדד ה-ECA אינטרנשיונל (הוצאה ממוצעת לאדם ביום):

1. ניו יורק (796 דולר)
2. ז'נבה (700 דולר)
3. וושינגטון די,סי (658 דולר)
4. ציריך (641 דולר)
5. סן פרנסיסקו (609 דולר)
6. תל אביב (595 דולר)
7. לוס אנג'לס (584 דולר)
8. לונדון (583 דולר)
9. לואנדה (564 דולר)
10. פריז (557 דולר)