תחילתה של מגמה? האניבוק הישראלית עולה בקמפיין טלוויזיה בארה"ב

חברת הפינטק HoneyBook, שפיתחה טכנולוגיה לניהול פיננסי ועסקי לעצמאים ועסקים קטנים, יוצאת השבוע לראשונה בקמפיין מותגי נרחב בהשקעה של כמה מיליוני דולרים • את המהלך מוביל משרד הפרסום האמריקאי Performance Art, שהקשר עמו נוצר בעזרת מקאן טק הישראלי שגם היה שותף בגיבוש האסטרטגיה

הפרסומת של האניבוק
הפרסומת של האניבוק

רוב הסטארט־אפים הישראלים אינם עולים כיום בקמפיינים גלובליים בטלוויזיה, ומיעוטם מפרסמים רק בארץ (riseup, למשל). על הרקע הזה בולט המהלך של חברת הפינטק HoneyBook, שפיתחה טכנולוגיה לניהול פיננסי ועסקי לעצמאים ועסקים קטנים, ויוצאת השבוע לראשונה בקמפיין מותגי נרחב בהשקעה של כמה מיליוני דולרים. 

להצחיק את הסמנכ"ל: מסעות הפרסום של הסטארט־אפים עולים מדרגה 

את המהלך מוביל משרד הפרסום האמריקאי Performance Art, שהקשר עמו נוצר בעזרת מקאן טק הישראלי שגם היה שותף בגיבוש האסטרטגיה. בשלב ראשון נוצרו שתי פרסומות שישודרו בטלוויזיה הליניארית ובסטרימינג בארה"ב ובקנדה (60% מהתקציב), בטרגוט לקהלי היעד ברצועות ושעות השידור. במקביל עולה קמפיין דיגיטלי.

"האניבוק קיימת כמעט עשור, ועד כה התמקדה בפיתוח מוצר וחוויה שנותנת מענה לעסקים קטנים ועצמאים, וגדלה בדרכים אורגניות. עכשיו אנחנו עושים קפיצת מדרגה ומפרסמים בצורה רחבה ומאסיבית", מסביר הסמנכ"ל המסחרי של האניבוק, מתי יהב, שכיהן כסמנכ"ל השיווק של סודהסטרים בעת שפרסמה בסופרבול.

במרכז הפרסומת הראשונה עומדת עצמאית שמקיימת פגישות עבודה שלכאורה מתנהלות טוב, אולם ברגע שמגיעה דרישת התשלום הלקוחות מתפוגגים. בשנייה, העצמאי מתבלבל בין תאריכים ומגלה כי מה שעבד טוב בגיל 18 פחות עובד עכשיו.

"רצינו פרסומת שמעלה חיוך, אבל מביאה תובנה חדה: לכל עצמאי יש את הרגע שהוא מבין שהיה יכול להתנהל טוב יותר", מסביר יהב. "בחרנו במשרד אמריקאי, כי היה לנו חשוב לעבוד עם אנשים שחיים את התרבות המקומית ומרגישים את הדופק של השטח. מצד שני, גם ישראלים היו מעורבים בקמפיין".

האם מדובר בתחילתה של מגמה? לדברי יהב, "יש עוד חברות שמפרסמות בארה"ב, אבל זה בעיקר באינטרנט ובעיקר מוטה פרפורמנס. בסופו של דבר חברות שרוצות לבנות משהו גדול לאורך זמן, לא יכולות להיות רק מוטות פרפורמנס, ולכן אני מאמין שהפרסום המותגי יחזור".

האניבוק נוסדה ב־2013 על־ידי עוז אלון, נעמה אלון ודרור שמעוני. עד היום גייסה החברה כחצי מיליארד דולר, והיא מעסיקה 200 עובדים.