ברוב גדול: בעלי המניות של ישראכרט אישרו את המכירה להראל לפי שווי של 3.3 מיליארד שקל

בעלי המניות העדיפו את הצעת הראל על פני זו של מנורה מבטחים שהציעה 3.5 מיליארד עבור 32% ממניות החברה • לאחר המיזוג תימחק ישראכרט מהמסחר • מנורה מבטחים: "מעורבותנו סיכלה מכירת ישראכרט במחיר שאינו ראוי"

סגן יו''ר דירקטוריון הראל השקעות בן המבורגר ומנכ''ל קבוצת ישראכרט רן עוז / צילום: יח''צ ופזית עוז
סגן יו''ר דירקטוריון הראל השקעות בן המבורגר ומנכ''ל קבוצת ישראכרט רן עוז / צילום: יח''צ ופזית עוז

האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברת ישראכרט אישרו את המיזוג של חברת כרטיסי האשראי אל תוך הראל. באספה שהתקיימה היום (ב') אישרו בעלי המניות ברוב מוחץ של 95% את הסכם לרכישת מלוא מניותיה של ישראכרט. בכפוף לקבלת כל האישורים הדרושים, יושלם ההליך ומניות ישראכרט יימחקו מהמסחר בבורסה והיא תהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של הראל. להראל הספיק אישור של 51% מבעלי המניות כיוון שמדובר במיזוג משולש הופכי ולא בהליך מכירה מלא, אך בכל מקרה היא הצליחה להשיג רוב גדול בהצבעה.

במנורה מבטחים מיהרו להגיב לאישור שנתן דירקטוריון הראל, שלמעשה ביטל את הצעתה של מנורה מבטחים לרכוש את השליטה בישראכרט (32%) על פי שווי אף גבוה יותר, של 3.5 מיליארד שקל. "מעורבות מנורה מבטחים בתהליך והיצירתיות של הצעותינו, סיכלה את האישור שנתן דירקטוריון ישראכרט למכור את החברה במחיר שאינו ראוי, הנמוך במאות מיליוני שקל משוויה האמיתי", אמרו בחברת הביטוח שהצעתה לא התקבלה.

● בפעם השלישית: הראל מקפיצה את ההצעה על ישראכרט ל־3.3 מיליארד שקל 

"אנחנו מברכים את הראל ואת בעלי המניות של ישראכרט על הרכישה אשר נעשית במחיר ראוי. מנורה מבטחים תמשיך לפתח את זרוע המימון הצומחת שלה ובידיה המשאבים הנדרשים לכך", הם הוסיפו.

שתי החברות ניהלו ביניהן הליך של מכירה פומבית על השליטה בישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, כשכל חברה מעלה בתורה את הסכום שהציעה. הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, העלתה את המחיר פעמיים לאחר ההצעה הראשונה, כשלבסוף התקבעה ההצעה על 3.3 מיליארד שקל. זאת לאחר שהמתחרה שלה, מנורה מבטחים, הציעה כאמור 3.5 מיליארד שקל על השליטה בישראכרט. הצעתה של הראל משקפת מחיר למניה הגבוה ב־70% מזה שבו נסחרה ישראכרט בשפל של יולי האחרון.

לדברי סגן יו"ר הראל השקעות, בן המבורגר, הצעת הראל משקפת פרמיית שליטה של 1.18 מיליארד שקל לכל בעלי המניות מול 441 מיליון שקל בהצעת מנורה, שתתחלק כאמור רק על מי שימכור את אותם 32% שמנורה מבטחים רוצה לרכוש .

נזכיר כי בישראכרט ביקשו הערכת שווי בחודשים האחרונים מפירמת רואי החשבון דלויט, וזה העריך אותה בשווי של בין 2.6 ל־2.8 מיליארד שקל. במנורה מבטחים טענו לאחר מכן כי הערכה זו "התעלמה מתחזית הנהלת החברה", אך בסוף השבוע הבהירו בישראכרט כי "המצגת של מנורה כללה אמירה שגויה שאינה משקפת את העובדות לאשורן".

נציין כי החלטת בעלי המניות של ישראכרט  בדיוק באותו יום בו קיבלה כלל ביטוח את האישורים הנדרשים לרכוש את המתחרה של ישראכרט, מקס. כלל רוכשת את מלוא מניות מקס על פי שווי של 2.47 מיליארד שקל, שעד לפני תחילת המו"מ על ישראכרט היה לדעת רבים בשוק ההון גבוה מאוד, וכעת נראה אף נמוך.

תמר יסעור, יו"ר ישראכרט: "הטרנספורמציה של ישראכרט מחברת כרטיסי אשראי לפלטפורמה פיננסית מתקדמת, הביאה לצמיחה משמעותית בכלל פעילות החברה ובפרט בעולמות האשראי. מהלך זה, השיא ערך לבעלי המניות של החברה שאישרו היום את עסקת המיזוג עם הראל. החיבור להראל נותן לחברה בסיס חזק שעל גביו ניתן יהיה אף להאיץ את יישום התכנית האסטרטגית ולהמשיך לבנות את ישראכרט קדימה כחברה מובילה".

רן עוז, מנכ"ל ישראכרט: "אישור בעלי המניות לעסקת המיזוג עם הראל הוא צעד חשוב עבור ישראכרט. סיכמנו רק לאחרונה, שנה משמעותית בפעילות החברה, עם גידול חד בתיק האשראי ובפרמטרים מרכזיים נוספים כתוצאה ממיקודים עסקיים ושינוי עומק בתהליכי העבודה בחברה. לכן, אין לנו ספק שהחיבור לאחד הגופים המובילים בתעשייה הפיננסית יאפשר לישראכרט יישום מואץ של התכנית האסטרטגית כדי לחזור ולהיות חברת האשראי המובילה בענף".