שיא ברווחי ישראייר; ההכנסות עלו ב-180% בתוך שנה

חברת התעופה של רמי לוי עברה להציג רווח של יותר מ-20 מיליון דולר ומתכננת להטיס מיליון ישראלים השנה • שכר המנכ"ל אורי סירקיס 5.4 מיליון שקל • סירקיס: "ההזמנות לחג פסח זה, על אף כל הבלגן, הסתכמו בכ-9 מיליון דולר"

מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר
מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר

ההתאוששות המהירה בביקוש לטיסות הובילה את חברת התעופה ישראייר להציג שיפור ניכר בתוצאות הכספיות שלה בשנת 2022. החברה הבורסאית ישראייר גרופ , הנשלטת בידי רמי לוי ומחזיקה בבעלות המלאה בחברת התעופה, רשמה אשתקד הכנסות של 358 מיליון דולר - עלייה של 180% ביחס לשנה שקדמה לה. זאת על רקע ביקושי שיא בשלושת הרבעונים האחרונים של השנה שעבר, כאשר מנגד ב־2021 עדיין היה שיבוש ניכר בביצועי ענף התעופה על רקע המגיפה.

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס ציין בשיחה עם גלובס כי בשנה החולפת "חל שיפור בכל הפרמטרים שמרכיבים את פונקציית הייצור של ישראייר. זאת בעיקר הודות לעבודה המאומצת בשנות הקורונה. מרבית הענף שלח את עובדיו לחל"ת, אבל אנחנו השארנו את הפעילות כסדרה".

שכרו של סירקיס, המשמש בתפקיד זה יותר מעשור, הסתכם אשתקד בעלות של 1.53 מיליון דולר (5.4 מיליון שקל). תנאי העסקתו הורכבו משכר של 510 אלף דולר ובונוס של 1.08 מיליון דולר.

סירקיס הוסיף כי מאז תחילת 2023 ניכר המשך הגידול בביקושים למוצרי החברה. לדבריו, הודות להסכמי אברהם, ישראייר, שנוהגת לטוס עד 3.5 שעות מישראל, טסה בקצב מוגבר ליעדים בדובאי, שרם אל שייח ואיסטנבול. לדבריו, השנה מקווה החברה להגיע לשיא של הטסת מעל למיליון נוסעים, בצי בן ששת המטוסים שלה, והיא צפויה בהמשך לקלוט מטוס איירבאס נוסף.

סירקיס מציין כי "ההזמנות לחג הפסח הזה, על אף כל הבלגן, הסתכמו בכ־9 מיליון דולר השנה, 50% יותר מאשר בתקופה הדומה ב־2019 ערב הקורונה (6 מיליון דולר)".

העסקת יותר עובדים ועליית מחירי הפרסום

את השנה שעברה סיימה ישראייר גרופ עם רווח תפעולי של 19.7 מיליון דולר, למול הפסד תפעולי של 26.9 מיליון דולר שנה קודם לכן. העלייה בהוצאות התפעול בשנת 2022, בין היתר בשל גידול בהוצאות שכר לנוכח העסקת יותר עובדים ועלייה במחירי הפרסום שהיו בין הגורמים שהשפיעו על שורת הרווח התפעולי. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 20.6 מיליון דולר, למול הפסד של 34.6 מיליון דולר שנה קודם לכן.

החברה ציינה כי התאוששה לחלוטין ממשבר הקורונה, כאשר בהשוואה לשנת 2019 (טרום קורונה) היא מציגה גידול של כ־10% בתנועת הנוסעים שלה בנתב"ג. בישראייר ציינו כי החברה דורגה במקום החמישי בתנועת נוסעים בנמל התעופה המרכזי של ישראל. נתח השוק שלה בתעבורת הנוסעים בנתב"ג עמד ב-2022 על 4.5%.