בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; טסלה צנחה ביותר מ-6%

תשואות האג"ח בארה"ב ירדו • מחירי הנפט מזנקים בחדות, בשוק הקריפטו המסחר יציב • טסלה צללה לאחר שדיווחה על מסירה של 422,875 אלף כלי רכב ברבעון הראשון • חברת מופעי ההיאבקות WWE תתמזג ל-UFC - והמניה צנחה • נעילה מעורבת בבורסות אירופה

בורסת הנאסד''ק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
בורסת הנאסד''ק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: הדאו ג'ונס עלה ב-1%, ה-S&P 500 התקדם בכ-0.4%, והנאסד"ק ירד בכ-0.3%.

טסלה  ירדה ביותר מ-6%, עליבאבא  השילה 3.7%, וקוואלקום  איבדה 2.2% מערכה.

מניות האנרגיה זינקו בעקבות הזינוק במחירי הנפט הגולמי, ביניהן אקסון מובייל  שקפצה ב-5.8%.

22:00

מחירי הנפט הגולמי ממשיכים לזנק בחדות, ואיתם מניות האנרגיה בוול סטריט, וזאת לאחר הודעתה של אופ"ק על קיצוצים בהפקת הנפט בהיקף של יותר ממיליון חביות ביום. מרתון אויל מזנקת ביותר מ-9%, הליברטון עולה מעל 7%, קונוקו-פיליפס , APA  והס  מטפסות בכ-8% כל אחת.

בתוך כך, פרסומים בתקשורת הישראלית חושפים כי פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי , הזהיר בשיחות סגורות כי החברה עשויה לצאת מישראל. לפי הפרסום של חדשות 12, שעשוע קיבל רמזים שהאיחוד האירופי לא יאפשר לחברות להחזיק מידע בישראל בשל החקיקה המשפטית והפגיעה המשמעותית בדמוקרטיה.

20:35

הירידה של מדד הנאסד"ק העמיקה ל-1%, בעוד טסלה ממשיכה לצלול בשיעור שמגיע כבר לכמעט 7%. הדאו ג'ונס שומר על הראש מעל המים ועולה ב-0.7%, ה-S&P 500 נסחר בירידה קלה של כ-0.1%.

בקרב המניות הישראליות נרשמות ירידות חדות לרדהיל , בריינסטורם, אינוביז, מאנדיי, ווקמי וטאבולה. בצד השני של הטבלה אינטרקיור  טסה 25% וגם פרוטליקס, אופקו, אינמוד ופריון מתחזקות.

בזירת האג"ח של ממשלת ארה"ב נרשמת ירידה בתשואות. תשואת האיגרת ל-10 שנים נסוגה ב-6 נקודות בסיס לרמה של 3.43%; תשואת האג"ח לשנתיים גם מאבדת כ-6 נקודות, ורמתה בשעה זו 4%.

בשוק המטבעות, הדולר יורד בכ-0.3% בהשוואה לסל המטבעות. מול השקל הוא יציב או נוטה לעלייה קלה, ושערו 3.59 שקלים. האירו מטפס מולו בכ-0.4% ועולה ל-1.08 דולר.

18:50

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת: מדד דאקס הגרמני ירד בכ-0.3%, בעוד שבלונדון עלה הפוטסי ב-0.5%, וקאק הצרפתי טיפס בכ-0.3%. יורוסטוקס 50 הכלל-אירופי סיים בירידה של 0.1%.

בוול סטריט נמשך המסחר המעורב, עם ירידה של 0.9% לנאסד"ק שמובלת בעיקר ע"י טסלה שצונחת ביותר מ-6%, לצד עלייה של 0.6% בדאו ג'ונס הודות למניות האנרגיה הגדולות הכלולות בו וזוכות לרוח גבית מעליית מחירי הנפט.

בשוק הקריפטו נרשמת יציבות. הביטקוין נסחר סביב 28 אלף דולר, והאת'ריום מתקרב לרמה של 1,800 דולר למטבע.

17:50

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת, כאשר הנאסד"ק רושם ירידה של 0.5%, בעוד שהדאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים ב-0.8% וב-0.2%, בהתאמה. בראש הדאו בולטת ענקית הנפט שברון עם עלייה של 4.4% במקביל לעליית מחירי הנפט, וגם בפסגת ה-S&P בולטות מניות האנרגיה כמפורט בעדכון קודם.

בזירת הנפט הגולמי ממשיכות להתחזק עליות החוזים: הנפט האמריקאי ממריא ב-6.2% ל-80.3 דולר לחבית, והנפט מסוג ברנט קופץ ב-6% ל-84.5 דולר לחבית. לצד זאת נרשמת ירידה חדה של 5% במחירי הגז הטבעי. עוד בסחורות: הזהב מטפס ב-0.8% לרמה של 1,982 דולר לאונקיה.

בגזרת ענקיות הטק, אפל  ואנבידיה  מתחזקות מעט בעוד שטסלה  צונחת ביותר מ-5% אחרי שפרסמה את נתוני המסירות לרבעון הראשון. גם מיקרוסופט, AMD, אמזון, מטא ואלפאבית מאבדות גובה.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת: הדאו ג'ונס עולה ב-0.4%, ואילו מדד הנאסד"ק מאבד כ-0.6%, וגם ה-S&P 500 נסחר בירידה קלה.

בגזרת האג"ח הממשלתיות המגמה מעורבת גם היא. תשואת האג"ח ל-10 שנים כמעט ללא שינוי על 3.48%, ואילו תשואת האג"ח לשנתיים עולה בכ-2 נקודות ל-4.08%.

עליות בולטות רושמות מניות האנרגיה, על רקע זינוק של יותר מ-5.5% במחירי הנפט הגולמי בשעה זו. מרתון אויל , הליברטון , דבון אנרג'י , אוקסידנטל פטרוליום  וכן החברות הגדולות אקסון מובייל  ושברון  כולן מרכזות עניין ומטפסות.

מניית חברת מופעי ההאיבקות, WWE , צונחת לאחר שדווח על מיזוג שלה עם ארגון ההיאבקות UFC. החברה האם של יו.אף.סי, Endeavor Group, תהיה בעלת השליטה ותחזיק ב-51% ממניות החברה הממוזגת. העסקה מתבצעת לפי שווי של 9.3 מיליארד דולר ל-WWE ושל 12.1 מיליארד דולר ל-UFC, כך ששווי החברה הממוזגת 21.4 מיליארד דולר.

14:55

מניית טסלה  יורדת בכ-3% במסחר המוקדם לאחר שהחברה דיווחה אתמול על מסירה של 422,875 אלף כלי רכב ברבעון הראשון. הנתון היה גבוה במקצת מצפי האנליסטים. טסלה עדכנה בנוסף כי במהלך הרבעון ייצרה 440,808 כלי רכב.

14:17

עליות קלות בבורסות אירופה כעת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת. 

במסחר המוקדם נרשמות עליות חדות במניות האנרגיה על רקע הקפיצה במחירי הנפט, ביניהן אוקסידנטל פטרוליום , דבון אנרג'י , שברון  ואקסון מובייל .

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מציין בסקירה שפרסם כי "למרות גלי האינפלציה האחרונה והאתגרים איתם הכלכלה הבריטית התמודדה ועודנה מתמודדת, היא נמצאת במצב טוב למדי. ב-22 במרץ, נגיד הבנק המרכזי באנגליה אנדרו ביילי אמר שהוא מרגיש "אופטימי יותר" לגבי התחזית, גם לאחר שהבנק העלה את הריבית ל-4.25% - שיא של 14 שנים. השיפור בתמונת הצמיחה והאינפלציה נתנה לשר האוצר ג'רמי האנט מקום להכריז על קיצוץ במסים והגדלת הוצאות, אשר ברובן תורמות לצמיחה. תוכניות להגברת הפריון הכלכלי דורשות התחייבויות ארוכות טווח, בדומה לאלה שנקבעו בחוק הפחתת האינפלציה בארה"ב או בהסכם הירוק של האיחוד האירופי. דו"ח שפורסם בפברואר ע"י קבוצה משפיעה של אקדמאים, יועצי מדיניות ופוליטיקאים לשעבר הציע מדיניות השקעות נמרצת יותר במדע וטכנולוגיה, ורפורמות בתוכניות פנסיה שיעלו את ההשקעות הנמוכות מאוד שלהם בחברות רשומות ופרטיות בבריטניה".

"תחזית התאוששות לשנת 2024 ואילך מראה שכלכלת בריטניה ממשיכה להיות חסרת דינמיות, בעוד שמשבר יוקר המחיה הלוא הוא המקור לרבות ממחלוקות השכר המתמשכות בבריטניה - ממשיך לכרסם בכלכלה הבריטית. ההכנסה של משקי הבית בהמשך לאינפלציה, צפויה לרדת ריאלית ב-6% השנה ובשנה הבאה, ורמת החיים לא תתאושש לרמות שלפני המגפה עד 2027. בינתיים, נטל המס כחלק מהתמ"ג אמור לעלות לשיא שלאחר מלחמת העולם השנייה. עם זאת, נראה שהמצב בשלב הזה משתפר מעט, מה שמסייע לסנטימנט הצרכנים והשוק. המכירות הקמעונאיות עלו שוב בפברואר, בעוד שסקר מרכזי של אמון הצרכנים עלה במרץ, אם כי הוא נותר עדיין בעקומה שלילית. עליות המחירים בהחלט מורגשות בקרב הצרכנים. עם זאת, בעוד שמדד המחירים לצרכן עלה באופן בלתי צפוי ל-10.4% בהשוואה לשנה בפברואר, הוא צפוי לרדת במהירות בחודשים הקרובים, בעקבות סיוע ממשלתי בחשבונות האנרגיה. אלו יהיו חדשות טובות לבנק המרכזי של אנגליה, שגם לו יש תפקיד בשמירה על יציבות פיננסית בעקבות כישלונות הבנקים שנראו לאחרונה במדינות אחרות. בהתאם לאופן שבו לחצי המחירים מתפתחים, אנו מאמינים שהעלאה נוספת של 25 נקודות בסיס בריבית ל-4.5% בחודש מאי, עשויה להוות את שיא עליית מחזור הריבית הנוכחי", הוא כותב.

12:20

עליות קלות בבורסות אירופה כעת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת. 

על רקע זינוק של יותר מ-5% במחירי הנפט כותב ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, כי "מחיר הנפט בטווח הקרוב צפוי להיות מושפע בעיקר מעליית מידת חוסר הוודאות בסקטור הפיננסי ומהחששות מפני התפתחות משבר ריאלי. במידה וההתפתחויות בסקטור הפיננסי יהיו זמניות ולא יובילו למשבר ריאלי, אזי התאוששות הפעילות הכלכלית הגלובלית צפויה להימשך, בפרט בסין, ולתמוך בביקושים לנפט". 

10:18

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. סקטור מניות האנרגיה מזנק בכ-3% על רקע העלייה החדה במחירי הנפט.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

באסיה ננעל יום המסחר במגמה מעורבת. מדד הנג סנג בהונג קונג רשם ירידה של כ-0.2%, בטוקיו טיפס הניקיי ב-0.5%, ובסיאול ירד הקוספי ב-0.2%. בורסת שנחאי עלה ב-0.7%. 

החוזים על הנפט פתחו את השבוע עם זינוק של יותר מ-5%, לאחר שמדינות OPEC+ הכריזו אתמול כי יצמצמו את התפוקה הגלובלית ב-1.16 מיליון חביות ליום. חוזה למאי על נפט מסוג ברנט נסחר סביב 84.3 דולר לחבית, וחוזה על נפט מסוג WTI נסחר סביב 79.7 דולר לחבית.

08:00

בורסות אסיה פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת. מדד הנג סנג בהונג קונג רושם ירידה של כ-0.6%, בטוקיו מטפס הניקיי ב-0.5%, ובסיאול יורד הקוספי ב-0.2%. בורסת שנחאי עלתה ב-0.5%.  

● הרבעון הראשון בוול סטריט הפתיע עם עליות חדות, זה מה שההיסטוריה מלמדת על ההמשך 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות. 

החוזים על הנפט פתחו את השבוע עם זינוק של יותר מ-5%, לאחר שמדינות OPEC+ הכריזו אתמול כי יצמצמו את התפוקה הגלובלית ב-1.16 מיליון חביות ליום. חוזה למאי על נפט מסוג ברנט נסחר סביב 84.3 דולר לחבית, וחוזה על נפט מסוג WTI נסחר סביב 80 דולר לחבית. 

● ניתוח טכני: אל תסתנוורו מגל העליות בוול סטריט

הזהב רושם ירידה של כ-0.9% ונסחר סביב 1,968 דולר לאונקיה.

הדולר מתחזק כעת ב-0.4%-0.5% מול האירו, הליש"ט והין היפני.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות קלות. הביטקוין נסחר סביב 27.7 אלף דולר, והאת'ריום סביב 1,780 דולר.

באג"ח ממשלת ארה"ב התשואות עולות כעת לאחר שביום שישי נרשמה ירידה: התשואה על האג"ח של הממשל ל־10 שנים עומדת כעת על 3.51% לאחר שירדה בשישי ל-3.47%, ותשואת האג"ח לשנתיים עומדת על 4.11% לאחר שירדה ל-4.04%.