מאסק הופך את טוויטר לזירת מסחר באמצעות איטורו הישראלית

טוויטר תקדם מסחר במניות ומטבעות קריפטו באמצעות הפניית גולשים לאפליקציית איטורו הישראלית

טוויטר תקדם מסחר במניות ומטבעות קריפטו / צילומים: שאטרסטוק עיבוד: טלי בוגדנובסקי
טוויטר תקדם מסחר במניות ומטבעות קריפטו / צילומים: שאטרסטוק עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זה זמן רב שאילון מאסק, בעלי טוויטר, מקדם בצורה לא רשמית מסחר במניות ומטבעות קריפטו. עכשיו הוא מגשים את החלום שלו להפוך את טוויטר למכונת מסחר על ידי השקת ה"קאשטאג" (Cashtag) - האפשרות לחפש מניה ולראות בזמן אמת את ביצועיה.

כסף תמורת חשיפה: איך תראה טוויטר לאחר מימוש התוכניות של אילון מאסק | ניתוח
"כל האקשן נמצא במניות": כלכלני הטוויטר מגלים את כל הסודות, כמעט

באמצעות עידוד המשתמשים לבצע פעולות מסחר פועל מאסק להפוך את הרשת החברתית ל"סופר אפליקציה" - כזו שתאפשר לבצע ממנה פעולות נוספות בעולמות היוצאים מתחום הרשת החברתית.

עמוד הקאשטאג נוסף לטוויטר כבר בחודש דצמבר האחרון, חודש בלבד לאחר גל הפיטורים הגדול בחברה, שהשיל מעליה מחצית מהעובדים. מאז תחילת השנה מדווחים בטוויטר על 420 מיליון חיפושי קאשטאג, ועל 4.7 מיליון חיפושים ביום, שהולכים ומתגברים בכל פעם שחברה מודיעה על תוצאותיה הכספיות. כך, בעת חשיפת תוצאות אפל לרבעון הרביעי ב-2 בפברואר, החיפושים היומיים של הקאשטאג ״אפל״ הגיעו ל-8 מיליון.

אך החידוש מגיע היום (ה'), עם הוספת כפתור לעמודי הקאשטאג, המאפשר למחפשי מידע פיננסי על מניות ומטבעות לראות אותו במלואו בשירות של איטורו הישראלית. בכל עמוד קאשטאג, אליו ניתן להגיע בממשק החיפוש בטוויטר באמצעות הוספת הסימן $ לפני שם המניה (למשל: MSFT$ למיקרוסופט או TSLA$ לטסלה - א"ג), יוצג בדרך כלל גרף מניה יומי. לחיצה על הכפתור "View on eToro" תאפשר למשתמשי טוויטר להגיע למידע נוסף, כמו סטטיסטיקות, גרף מנייה לפי טווחי זמן שונים ושווי החברה.

השינויי במניית מיקרוסופט היום / צילום: צילום מסך מטוויטר
 השינויי במניית מיקרוסופט היום / צילום: צילום מסך מטוויטר

זהו הישג לחברה הישראלית שחוותה שנה קשה: איטורו נאלצה לבטל את מיזוג הספאק אותו תכננה לבצע בעקבות קשיי השוק ודיווחה על ירידה בהכנסות מקריפטו. במקביל, היא השלימה בחודש שעבר את גיוס ההון אותו החלה ב-2021.

בחודש שעבר, עם השלמת סיבוב גיוס בן 250 מיליון דולר דיווחה איטורו על ירידה בהכנסות מ- 972 מיליון דולר בשנת 2021 ל-631 דולר ב-2022. לטענת החברה, בעוד שפעילות הסחר במטבעות קריפטו הצטמצמה משמעותית, עברו הסוחרים להשקעה בנגזרי הסחורות- כמו גז טבעי, זהב ונפט גולמי.

איטורו הוקמה כפלטפורמת מסחר מקוונת לתחום הפורקס וחוזי הפרשים (CFD) ובהמשך התרחבה לתחום המסחר במניות, סחורות ומטבעות - כשהיא מאפשרת במדינות מסוימות לעקוב אחר סוחרים מובילים על גבי הפלטפורמה שלה. לאיטורו ממשק דמוי רשת חברתית המאפשר פעולות כמו שיתוף, מעקב וביקורת גולשים.