בינה מלאכותית: החברה החדשה בצוות שלכם

מנהלי ומנהלות השיווק של החברות הגדולות במשק עונים על השאלה: מה היית רוצה שהבינה המלאכותית תעשה במקומך, ואילו בעיות היא יכולה לפתור לך?

הבינה המלאכותית / איור: Shutterstock
הבינה המלאכותית / איור: Shutterstock

לזהות את הלקוח בנקודה הנכונה

אופיר גולדמן, אל על

"כבר שנים שעולם השיווק, על שלל רבדיו וסוגיו, עוסק בפרסונלזיציה וחווית משתמש ייחודית ומותאמת אישית, אבל בעזרת בינה מלאכותית נראה שנוכל לממש חוויה שהיא היפר פרסונלית מול הלקוח, מקצה לקצה: בשיח עמו, בתוכן מותאם, ואפילו קריאייטיב מותאם. היכולת שלנו כאנשי שיווק לזהות את הלקוח בנקודה הנכונה ביותר, ולדבר אליו בצורה הנכונה ביותר עבורו, נראית קרובה מתמיד.

"שנית, יש המון דברים שאנחנו עדיין לא יודעים, ואנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים. כאן בדיוק נכנסת הבינה המלאכותית, שיכולה ללמד אותנו דרכי שיווק חדשות, לתת מידע על הלקוחות ועל התהליכים, ועל התכלול של המידע הזה".

אופיר גולדמן, ראש אגף שיווק ודיגיטל אל על / צילום: עופר חג'יוב
 אופיר גולדמן, ראש אגף שיווק ודיגיטל אל על / צילום: עופר חג'יוב

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

לנבא את ההצלחה

גיא בן יהודה, LG ישראל 

"עבורי, AI יוכל לסייע בדיוק קמפיינים לפני עלייה, וכמעט לנבא את הצלחתם באמצעות הויז'ואל, הטקסט, המסר ועוד. היכולת של הבינה המלאכותית היוצרת ללמוד ולהפיק תובנות על סמך ניסיון וקמפייני עבר יסייע לנו להבין מה יעבוד יותר ומה פחות, וכך ניתן להבין את פוטנציאל החשיפה וההצלחה".

גיא בן יהודה / צילום: לירון אלמוג
 גיא בן יהודה / צילום: לירון אלמוג

לייצר תוכנית שיקום תדמית לישראל

גיל שגיב, מגדל ביטוח

"ברמה הלאומית, ולאור אירועי השבועות האחרונים, הייתי נותן לבינה מלאכותית לייצר תוכנית שיווק לשיקום תדמיתה של ישראל בעולם. מבלי להיכנס לפוליטיקה ולמי אחראי למה, יש קונצנזוס בעם שתדמית 'מדינת הסטארט אפ' נפגעה משמעותית, וחשוב לתקן את הנזק.

"ברמה המקצועית, הייתי נותן לה לייצר תוכנית פיננסית לבני 20-30, שתאפשר להם להגשים את החלום לפרוש בגיל 50. בהנחה שה-AI לא ימליץ על פעולות לא חוקיות, תוכנית כזו תכלול היכרות עם כלים פיננסיים רבים, ובדרך זו הרצון להגשים את חלום הפרישה המוקדמת יגרום לשיפור החינוך הפיננסי של הצעירים, ולשיפור מצבם הכלכלי העתידי".

גיל שגיב, סמנכ''ל השיווק והדיגיטל, מגדל ביטוח / צילום: אוהד רומנו
 גיל שגיב, סמנכ''ל השיווק והדיגיטל, מגדל ביטוח / צילום: אוהד רומנו

מעטפת שיווקית לאתרי הסחר הדיגיטלי

נגה בנר-סוארי, סמנכ"לית שיווק ביוניליוור ישראל

"התרומה של כלי הAI- יכולה להיות משמעותית ביותר ביצירת המעטפת השיווקית של תכנים עבור אתרי הסחר הדיגיטלי, שבהם אנו מוכרים את מוצרינו. משימות כמו תיאור המוצרים באתר ויצירת תמונות וסרטונים שיווקיים הן משימות קלאסיות עבור בינה מלאכותית, ואני מאמינה שאם נמשיך להשקיע בכלים האלה, נגיע למצב שמרבית התוכן ייוצר על ידם - מה שיחסוך לנו זמן יקר.

"לצד זה, יש גם אתגרים בשימוש בכלים האלה. אחד המרכזיים בהם, כפי שניסח ChatGPT בתשובה לשאלתי בנושא: 'על אנשי שיווק מוטלת החובה לוודא שתוכן שמייצרת בינה מלאכותית עומד בקנה אחד עם ערכי המותגים והחברה והינו מדויק, הולם ואתי'. ואני מוסיפה: זו חובה שלא נתפשר עליה".

נגה בנר סוארי / צילום: רפי דלויה
 נגה בנר סוארי / צילום: רפי דלויה

לייצר סרטונים דיגיטליים לפי פילוח מדויק

נופר ממרוד, תדיראן

"כאשת שיווק אני מתמודדת במסגרת עבודתי עם הצורך בהפקת סרטים שונים לדיגיטל, הדורשים התאמה למסעות לקוח שונים, במטרה לייצר מערכת יחסים אפקטיבית ואישית עם הלקוחות המגוונים, ועל מנת לתפוס את הקשב של הצופה המושפע מגירויים שונים.

"כיום הפקת סרטון לדיגיטל דורשת תקציב רב, וכאשר מדובר בכמות גדולה של סרטונים, התקציב אף גבוה יותר. מאחר שהמשאבים מוגבלים, איני יכולה לייצר את כמות הסרטונים שאני רוצה. אם הבינה המלאכותית תוכל לייצר עבורי סרטונים דיגיטליים שמותאמים לפילוח מדויק של סגמנטים שונים, זה יוכל להיות פיצ'ר שלדעתי ישבור את השוק - ויסייע לחסוך מאות אלפי שקלים שאותם יהיה ניתן לנתב לאפיקים אחרים".

נופר ממרוד, סמנכ''לית השיווק של קבוצת תדיראן / צילום: יח''צ
 נופר ממרוד, סמנכ''לית השיווק של קבוצת תדיראן / צילום: יח''צ

להחיות את המתים, ולהשתמש בידע שלהם

עמית שגיא, ישראכרט

"שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית בשילוב דיפ פייק יוכל להחזיר לחיים דמויות מתות, ולהביא לחדרי סיעור המוחות ידע קיים בצורה מוחשית. בנוסף, זה יכול לאפשר לאנשי שיווק ליצור עולם הפקתי שלם לקמפיינים, ללא צורך בהפקה במובן המקובל של המילה.

"היכולת לנהל שיחה עם מכונה ולהשתמש בה כדי לייצר קמפיין, משנה מהיסוד את התחום שלנו. אבל זה לא מגיע בלי סכנות: כיצד הלקוח יידע מי מדבר איתו - האם זה אדם או מכונה? האם זה המותג או זיוף? האם המידע שנמסר אמיתי ונכון, או שלא? היבט בעייתי נוסף הוא זכויות. למי שייכות הזכויות על דיפ פייק, ועל דמות שמחשב פתאום מחזיר לחיים?".

עמית שגיא, סמנכ''ל דאטה דיגיטל ושיווק של ישראכרט / צילום: תמי בר שי
 עמית שגיא, סמנכ''ל דאטה דיגיטל ושיווק של ישראכרט / צילום: תמי בר שי

לנתח נתונים על מיליוני צרכנים תוך שניות

רוני לוין, סודהסטרים

"בתור מותג גלובלי, אנו מתמודדים עם פערים בין תרבויות שונות ואופי שונה של צרכנים ברחבי העולם, במיוחד בעולמות הקיימות והשיווק. הבינה המלאכותית יכולה לסייע לחבר בין הפערים הללו ולעשות התאמה של רעיונות גלובליים, תוך התאמתם לתפיסות ולתרבויות שונות בצורה יצירתית וייחודית.

"היא תוכל ליצור קמפיינים עולמיים אך גם מותאמים בשפה ובתרבות לקהלים ספציפיים, לנתח נתונים על מיליוני צרכנים מעשרות מדינות תוך שניות, ולתת חיזוי מתוך דטא. כל אלה הם היום מושא שאיפות של כל מנהל שיווק, אך דורשים משאבים עצומים.

"אנחנו חייבים לשאוף תמיד להיות חדשניים על מנת לייצר מהלכים קריאטיביים שישפיעו על הצרכנים. יש פוטנציאל עצום במינוף יכולות הצ'אטבוט ומודלים של שפה המופעלים על ידי בינה מלאכותית, לטובת יצירת מהלכים שיווקיים השראתיים שיאפשרו לצרכנים ברחבי העולם לצאת מאזור הנוחות ולפעול לעשייה טובה יותר - גם בעבור עצמם, וגם בעבור כדור הארץ".

אנו חשופים היום רק לקצה של יכולות הבינה המלאכותית, ככל שנשכיל לחבר בין הטכנולוגיה לרגש, ולהיות נאמנים גם לבטן השיווקית שלנו, נוכל למצות את הפוטנציאל ולהיות אנשי שיווק טובים יותר.

רוני לוין, סודהסטרים / צילום: אילן בנדנה
 רוני לוין, סודהסטרים / צילום: אילן בנדנה

להיות ה-X פקטור בחדר הישיבות

גיל רוזן, נשיא חטיבת השיווק באמדוקס

"באופן מובנה, הנרטיבים שאנחנו מייצרים, הקריאייטיב שאנחנו בונים, הפעילות בסושיאל שלנו והפעילות השיווקית בכללותה, היא פונקציה של הכישרון האנושי, התקציב והזמן שעומד לרשתנו.

"כל אחת מדיסציפלינות השיווק האלה, מהצד הכי יצירתי עד לאופרטיבי ביותר, יכול להיות מלווה אם לא אפילו מובל על ידי AI. זה האיש צוות הנוסף, ה-X פקטור שלא מושפע מהסביבה הקרובה, שמביא תובנות או אלטרנטיבה רעננה לשולחן, בלי להתחשב בדעה של אף אחד, ושלא מפסיק לעבוד .לעולם.

"לפני חודש עלינו לאוויר עם קריאייטיב ויזואלי שנעשה במיד ג'רני, שניצח את הקריאייטיב של משרד פרסום בחו"ל - הוא היה הרבה יותר מהיר, הרבה יותר זול בפקטור לא בר השוואה, וגם יותר איכותי. הוא לא היה נטול מגע אדם - מאחוריו עמד 'מפעיל', prompt engineer שיווקי, אבל איש אחד לפתע יכול להיות שווה מאה. זה דיסרפשן לכל המערכת".

גיל רוזן, נשיא חטיבת השיווק של אמדוקס / צילום: עדי אורני
 גיל רוזן, נשיא חטיבת השיווק של אמדוקס / צילום: עדי אורני

לחסוך את הציפייה לתגובות מהשטח

עמית ביבס, מאנדיי

"בניית מסרים, מיצוב ומיתוג הם מלאכה שאין בה אמת אבסולוטית. עד שלא מוציאים תוצר לאוויר העולם, אין אפשרות לדעת אם הוא משרת את המטרה לשמה נבנה, ובטח שלא ניתן להבין האם אלטרנטיבה כזו או אחרת הייתה עובדת טוב יותר.

"בדיוק כאן בינה מלאכותית יכולה לתת בוסט ענק לאנושות השיווקית. היא יכולה למדל את האלמנטים השיווקיים ה'רכים', לחזות איך קהל היעד יגיב אליהם, ואף להשוות בין חלופות שונות. כך אנשי השיווק יוכלו לגדר סיכונים מחד, ומאידך להאיץ תהליכים ארוכים - לא יהיה צורך לחכות לתגובת השטח, אלא לקבל הערכה מתודית חכמה שלו מבעוד מועד".

עמית ביבס, מאנדיי / צילום: הגר בדר
 עמית ביבס, מאנדיי / צילום: הגר בדר

להאיץ את המגמה הפרסונלית

דרור בהט, yes ופלאפון

"בשנים האחרונות, עם ההתפתחויות הטכנולוגיות, הכול קורה מהר וזז מהר. הגביע הקדוש בתוך המציאות הכאוטית הזו הוא היכולת לשקלל את שלל מקורות המידע והדאטה לעבודה שיווקית ממוקדת ואפקטיבית יותר למרות שלל רעשי הרקע.

"בהקשר זה, הבינה המלאכותית תסייע ביצירת ניתוחי עומק מהירים יותר, תספק תובנות צרכניות מגוונות מבססות מקורות מידע שלא תמיד העין האנושית מזהה, תסייע בשיפור יכולות הטירגוט ויצירת קהלי יעד ממוקדים יותר - והכול תוך האצת המגמה הפרסונלית בעבודת השיווק, עם תהליכים מהירים ואוטומטיים".

דרור בהט, yes ופלאפון / צילום: יח''צ
 דרור בהט, yes ופלאפון / צילום: יח''צ

לחזות היכן לקוחות מחפשים נכסים

עופר בן צור, אמות השקעות

"בעולם מערכות הניווט אנחנו נדרשים לציין באופן מפורש מה היעד שאליו אנחנו רוצים להגיע. מערכות בינה משוכללות, לעומת זאת, יוכלו למקד אותנו טוב יותר ולבחור עבורנו את היעד שאליו כדאי שנגיע.

אני מדמיין את המערכת המושלמת ככזאת שתאפשר לי ללחוץ על כפתור, ולדעת מה רמת שביעות הרצון של הלקוחות מהשירות שהם מקבלים, ויתרה מכך לחזות מה תהיה רמת שביעות הרצון שלהם משירות חדש שאותו אנחנו מתעתדים לספק, מיפוי דרישות וצרכים של קהלים חדשים, לדוגמא דור ה-Z, ומהי הדרך הכי נכונה לתקשר מולם.

"היא גם תאפשר אופטימיזציה של השירות והתמחור, תתן אנליזות ומגמות בשוק ובעולם, מיפוי תחרות מדויק יותר, היכן הלקוחות שלי מחפשים נכסים להשכרה ובאילו גדלים, ואפילו לדעת מה התקציב שלהם - זאת, כדי לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורם".

עופר בן צור, אמות השקעות / צילום: תמר מצפי
 עופר בן צור, אמות השקעות / צילום: תמר מצפי

לסנכרן בין היבוא, הייצור והביקושים

רועי דון, בן&ג'ריס ישראל

"אחד האתגרים הגדולים של כל חברה או ארגון המייצר ומשווק מוצרי הצריכה הוא לתכלל ולסנכרן בצורה מושלמת בין כל זרועות החברה להשגת התוצאה המושלמת בנקודת המכירה. לעיתים אנו נתקלים באתגרים שמפריעים לנו להגיע לתוצאה המושלמת, למשל בהשקת מוצר חדש בו נדרשות יכולות מגוונות בכדי להצליח.

"אם נדע להשתמש בבינה מלאכותית לזיהוי דפוסים וסנכרון מושלם בין הפעילויות הנדרשות, כמו יבוא חומרי גלם, ייצור אריזות, קמפיינים שיווקיים, חיזוי ביקושים, פעילות בדיגיטל, מערך מכירות, הפצה ועוד, נוכל למקסם יכולות ולהגיע לתוצאות טובות יותר, בזמן קצר יותר".

רועי דון, סמנכ''ל השיווק של בן & ג'ריס ישראל / צילום: אסף לב
 רועי דון, סמנכ''ל השיווק של בן & ג'ריס ישראל / צילום: אסף לב

לעשות את המיזונפלאס, כמו במטבח

דרור בלומנטל, BUYME

"בינה מלאכותית מאפשרת לי להיות מהיר, חכם, יעיל וסקאלבילי (על סטרואידים), אבל היא לא מאפשרת לי להיות שנון, מקורי, מרגש וחדשני.

"במטבח קוראים לזה מיזונפלאס - ההכנות של חומרי הגלם ושל הכלים לפני הבישול והכנת המנות. כל כלי הבינה המלאכותית הם טבחים בצוות שלנו, והם עושים את כל עבודת ההכנה במהירות ויעילות מפוארת.

"אז מה עושים איתם? מודעות לקמפיינים, באנרים, גוגל חיפוש, מאמרים, סטוריבורדים לווידאו, מוקאפים לפני סטודיו, כלים שמעבירים תוכן מאודיו לטקסט (לפעמים), טיוב תמונות והשלמת פיקסלים.

"במיזם חדש שבנינו עשינו תהליך הכנה שלם למיתוג (מאוד מהיר), כולל תהליך אסטרטגי ויצירת בידול מותגי. הטקסט נעשה באנגלית, ותורגם לעברית על ידי - כן, כן, כלי בינה מלאכותית".

דרור בלומנטל סמנכ''ל שיווק בחברת BUYME / צילום: איקי מיימון
 דרור בלומנטל סמנכ''ל שיווק בחברת BUYME / צילום: איקי מיימון

לגלות מי המשפיען המשפחתי

שלי מלצר תאגיד תמיר

"אחד האתגרים היותר מורכבים שאני עומדת מולם היא לזהות, בעולם שמשתנה במהירות, הוא מי המשפיע בענייני סביבה במשפחה הישראלית. האם אלו הילדים שמשפיעים על ההורים, או להפך? האם יש קשר בין מיקום גיאוגרפי להרגלי המיחזור? ואיזו שפה תבטיח לנו נתח מהקשב של הציבור הרחב?

"אם הבינה המלאכותית, שהוכיחה את עצמה עד כה כיעילה בהמון תחומים, תנפק את הנתונים במהירות וברמת אמינות גבוהה, זה יחסוך המון זמן שהולך על מחקרים וניתוחים, ויעזור לנו לעודד עוד ועוד משפחות להיות חלק מהמאמצים לשמירה על הסביבה".

שלי מלצר, סמנכ"לית השיווק של תאגיד המיחזור תמיר / צילום: שלומי יוסף
 שלי מלצר, סמנכ"לית השיווק של תאגיד המיחזור תמיר / צילום: שלומי יוסף

להשתחרר מהתלות בגורמים חיצוניים

גנית אלון, קבוצת בריל

"היתרון המשמעותי שהבינה המלאכותית מביאה איתה לעולמות השיווק הוא קיצור תהליכים בין הרעיון לשלב הביצוע והוזלה משמעותית שלהם.

"במציאות הקיימת, משרדי הפרסום לא תמיד מצליחים להגיב במהירות ובתקציב הנתון, ופעמים רבות רעיונות טובים לא מצליחים להגיע לידי מימוש. היכולת של הבינה המלאכותית לתת מענה מהיר וזול תאפשר לנו כאנשי שיווק לייצר כמויות תוכן גדולות יותר, בעלויות נמוכות יותר, ותשחרר חלק מהתלות שלנו בגורמים חיצוניים".

גנית אלון, קבוצת בריל / צילום: יח''צ
 גנית אלון, קבוצת בריל / צילום: יח''צ