טסלה ישראל מורידה שוב את המחיר של מודל 3

מחיר גרסת הבסיס עומד כעת על כ-189 אלף שקל, קרוב למחיר ההשקה לפני כשלוש שנים • רק לפני חודשיים הורידה החברה את המחיר הדגם בחדות • גם בארה"ב הורידה החברה מחירים בשבוע האחרון, ואנליסטים לא פוסלים אפשרות לחיתוך מחירים נוסף בהמשך

טסלה 3 / צילום: יח''צ
טסלה 3 / צילום: יח''צ

חברת טסלה  שוב מתעתעת בשוק הרכב החשמלי בישראל עם עוד הוזלה, משמעותית, של מודל 3, וזאת פחות מחודשיים לאחר שחתכה מחירים בצורה חדה. דגם הבסיס עם ההנעה האחורית, שמחירו אחרי ההוזלה האחרונה בינואר ירד ל-205 אלף שקל, נחתך ל-189 אלף שקל - מקביל כמעט למחיר החדירה של הרכב בישראל לפני שלוש שנים.

מחיר דגם ה-LONG RANGE ירד מ-252 אלף שקל ל-239 אלף שקל ואילו גרסת ה"פרפורמנס" החזקה ירדה מ-289 אלף שקל ל-252 אלף שקל.

יצוין כי על פי המדיניות של טסלה ירידת המחירים תקפה גם לגבי לקוחות, שהזמינו את הרכב במחיר הגבוה יותר ועדיין לא קיבלו אותו. מנגד, מדובר במהלך שיביא לעוד פגיעה משמעותית בערך כלי הרכב המשומשים של טסלה, שחלקם מוצעים כיום אחרי שנה על הכביש במחיר גבוה יותר מהמחיר של רכב חדש.

בענף מעריכים כי מדובר במהלך זמני שתכליתו העיקרית "לנקות מלאים" של מודל 3 הנוכחי לקראת השקת הדור המשודרג של הרכב לקראת סוף השנה. מנגד אנליסטים בארצות-הברית, שגם בה נחתכו מחירי טסלה בשבוע החולף, מעריכים כי המהלך של החברה נובע מכך שהעלייה במכירות בעקבות הוזלת המחירים הקודמת הייתה נמוכה מהציפיות ולא הצליחה לתת למניית החברה דחיפה משמעותית. האנליסטים לא פוסלים אפשרות לחיתוך מחירים נוסף בהמשך.

יצוין כי הורדת המחירים בישראל מגיעה למרות שער השיא של הדולר ביחס לשקל ומשמעותה שרווחיות החברה בישראל ירדה משמעותית. כך או כך רוב המתחרים בפלח הרכב החשמלי בישראל ניצבים כיום בפני לחץ חזק להורדת מחירים, שספק אם יוכלו לעמוד בו.