סקר חושף את 50 הערים עם הכי הרבה עשירים בעולם. באיזה מקום ת"א?

סקר שנתי בחן את מספר בעלי ההון הגבוה ב-97 ערים שונות בעולם ומצא כי העיר העשירה בעולם היא ניו יורק, בה גרים 340 אלף מיליונרים • ירושלים התייצבה במקום ה-53, ואילו תל אביב הצליחה להשתחל לרשימת 50 הערים העשירות ביותר - לאיזה מקום היא הגיעה?

תל אביב. לאיזה מקום הגיעה ברשימת הערים העשירות בעולם? / צילום: Shutterstock
תל אביב. לאיזה מקום הגיעה ברשימת הערים העשירות בעולם? / צילום: Shutterstock

חברת ההשקעות הבינלאומית הנלי אנד פרטנרס פירסמה את הסקר השנתי על הערים העשירות בעולם, ולמקום הראשון שוב העפילה ניו יורק עם 340 אלף מיליונרים שגרים בעיר ולא פחות מ-58 מיליארדרים. לארה"ב יש עוד שתי נציגות ברשימת 10 הערים העשירות בעולם: אזור מפרץ קליפורניה עם 285 אלף מיליונרים ו-63 מיליארדרים, ולוס אנג'לס עם יותר מ-205 אלף מיליונרים ו-42 מיליארדרים.

קרנות הגידור מסכמות רבעון. מי בלטו במיוחד ומי נותרו מאחור? | בלעדי 
הסיבה שנשלם יותר על דירה, למרות הירידה במחירים | ניתוח 
מה צפוי בדוחות חברות הטכנולוגיה הישראליות בוול סטריט? | ניתוח

הסקר השנתי של הנלי בוחן ומדרג את מספר המיליונרים ב-97 ערים ברחבי העולם ואת שיעור עליית השווי האישי שלהם, כלומר באילו ערים גדלה אוכלוסיית העשירים בקצב המהיר ביותר.

ומה לגבי ישראל? תל אביב נכנסה למקום ה-30 ברשימת 50 הערים העשירות עם יותר מ-35 אלף מיליונרים ו-11 מיליארדרים. עוד ישראלית בולטת ברשימה היא ירושלים: הבירה העפילה למקום ה-53 עם יותר מ-15 אלף מיליונרים ו-5 מיליארדרים.

במקום השני ברשימת עשר העשירות בעולם התייצבה טוקיו, בשלישי אזור מפרץ קליפורניה. בהמשך לפי סדר יורד ניתן למצוא את לונדון, סינגפור, לוס אנג'לס, הונג קונג, בייג'ינג, שנחאי וסידני. 

קצב צמיחת האוכלוסייה העשירה

עוד נתון בולט שכדאי להתעכב עליו הוא קצב צמיחת האוכלוסייה העשירה בערים שונות. הסקר בחן את צמיחת בעלי ההון הגבוה בין השנים 2012-2022. בטוקיו, למשל, העיר השניה בעשרת העשירות בעולם עם יותר מ-290 אלף מיליונרים הייתה צמיחה שלילית של 5% בעשור שנבחן. לעומת זאת, באזור המפרץ בקליפורניה היה זינוק של 68% בצמיחת בעלי ההון הגבוה בעשור האחרון. בראש הערים עם שיעור צמיחת האוכלוסייה העשירה הגדול ביותר ניצבת האנגז'ו מסין, שם מספר בעלי ההון הגבוה קפץ ב-105% בעשור האחרון.

עוד עיר בעשירייה הראשונה שחוותה צמיחה שלילית משמעותית בכמות העשירים בעשור האחרון היא הונג קונג, שם שיעור בעלי ההון הגדול צנח ב-27% בין 2012-2022.

מבחינת מדינות, מספר הערים מארה"ב הוא הגבוה ביותר ברשימת 50 העשירות ביותר בעולם - 10. אחריה מתייצבת סין עם 5 ערים, מתוכן 2 בעשירייה הראשונה - בייג'ינג ושנחאי, במקום השמיני והתשיעי בהתאמה. אוסטרליה היא המדינה השלישית בכמות העשירים בשטחה עם 4 ערים ברשימת ה-50 ואחת בעשרת הגדולות - סידני עם קרוב ל-127 מיליונרים ו-15 מיליארדרים.