מינוי בכיר ראשון של סמוטריץ': אפי מלכין יהיה הממונה על השכר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מינה את אפי מלכין, ששימש ב-3 החודשים האחרונים כממלא-מקום הממונה על השכר, רשמית לתפקיד • על שולחנו של סמוטריץ' ממתינים עוד 4 מינויים בכירים, ביניהם יו"ר רשות ניירות ערך, יו"ר רשות שוק ההון ומנהל לרשות המסים

אפי מלכין, הממונה על השכר / צילום: רפי קוץ
אפי מלכין, הממונה על השכר / צילום: רפי קוץ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט היום (ה') למנות את אפי מלכין לממונה על השכר במשרד האוצר. מדובר במינוי הבכיר הראשון מבין חמישה שמונחים כיום על שולחנו של סמוטריץ', בהם גם לתפקידי מנהל רשות המסים, יו"ר רשות ניירות ערך, יו"ר רשות שוק ההון והכלכלנית הראשית.

מלכין, שהחל את דרכו באגף השכר ב-2009, שימש בשלושת החודשים האחרונים ממלא-מקום הממונה על השכר, מאז פרישתו של הממונה הקודם, קובי בר-נתן. קודם לכן שימש כמשנה לבר-נתן וסומן כמועמד הבולט להחליפו בתפקיד.

מינויו של מלכין לתפקיד דרוש עדיין את אישור ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה ואת אישור הממשלה.

מתוקף תפקידו הקודם באגף שכר, היה אחראי מלכין על החברות הממשלתיות ועל מערכת הבריאות. במסגרת תפקידיו הקודמים היה מעורב, בין היתר, ברפורמה בחשמל, ברפורמה בנמלים, בהפרטת תעש, בהקמת תאגיד השידור הציבורי ועוד.

סמוטריץ' ציין בהודעתו על מינוי מלכין כי "בחודשים האחרונים בעבודתי במשרד, פגשתי אדם שיודע את העבודה ואת חשיבות אגף הממונה על השכר. אני מודה לאפי על עבודתו רבת השנים ובמיוחד עבודתו בחודשים האחרונים כולל הסכמי העבודה האחרונים שנחתמו. אני נותן בו אמון מלא על תפקידו עד כה ומשכך שמח להודיע על מינויו הקבוע. אין לי ספק שיחד נעשה הרבה טוב במשרד האוצר למען אזרחי ישראל".

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, הוסיף כי: "אפי הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה. בחודשים האחרונים עבדתי בצמוד לאפי על הסכם המסגרת עם ההסתדרות, ונוכחתי ליכולתיו המקצועיות והניהוליות ולניסיונו רב השנים בתחום. אני בטוח כי מינויו של אפי יביא לקידום יחסי העבודה בישראל לטובת כלל אזרחי ישראל".