היומן של עבריין המין ג'פרי אפשטיין נחשף: מנהל ה-CIA, יועצת של הבית הלבן ומי הישראלי שברשימה?

פגישות והודעות דואר אלקטרוני מפרטות פגישות מהשנים שאחרי הרשעתו של ג'פרי אפשטיין כעבריין מין, ומסתבר כי מעגל האנשים שהיו מקורבים אליו בשנים לאחר שהורשע רחב ממה שדווח בעבר • בין המבקרים: מנהל ה־CIA וויליאם ברנס, הבלשן נועם חומסקי וגם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק • התחקיר המלא של WSJ בתרגום בלעדי לעברית

ג'פרי אפשטיין / צילום: Associated Press, מרשם עברייני המין של ניו יורק (עיבוד תמונה)
ג'פרי אפשטיין / צילום: Associated Press, מרשם עברייני המין של ניו יורק (עיבוד תמונה)

ראש המרגלים של ארה"ב, נשיא של אוניברסיטה חשובה ואחת הנשים המובילות בעולם הפיננסים: מעגל האנשים שהיו מקורבים לג'פרי אפשטיין בשנים לאחר שהורשע כעבריין מין רחב ממה שדווח בעבר, על־פי מצבור מסמכים שכולל את לוח הפגישות שלו. 

הטלטלה בשווקים מאיימת על בנק נוסף שחביב על ההייטקיסטים 
איך הפך ג'יי.פי מורגן למושיע המערכת הפיננסית, עוד ב־1907

וויליאם ברנס, מנהל ה־CIA מאז 2012, נפגש שלוש פעמים עם אפשטיין ב־2014, כשהוא כיהן כסגן מזכיר מחלקת המדינה, על־פי המסמכים. לראשונה הם נפגשו בוושינגטון, ואז ברנס ביקר את בית העיר, בית פרטי דו־קומתי שהחזיק אפשטיין במנהטן.

וויליאם ברנס / צילום: Carolyn Kaster
 וויליאם ברנס / צילום: Carolyn Kaster

קתרין רומלר, יועצת של הבית הלבן בתקופת הנשיא לשעבר ברק אובמה, נפגשה עם אפשטיין עשרות פעמים בשנים שאחרי כהונתה בבית הלבן ולפני שהפכה לעורכת דין מובילה בקבוצת גולדמן סאקס ב‏־2020. היא הייתה אמורה להצטרף לנסיעה לפריז ב־2015 ולבקר באי הפרטי של אפשטיין בקריביים ב־2017.

לאון בוטשטיין, נשיא בארד קולג', הזמין את אפשטיין, שהגיע לביקור בקמפוס עם פמליה של נשים צעירות. נועם חומסקי, מרצה, מחבר ופעיל פוליטי, היה אמור לטוס עם אפשטיין לארוחת ערב בבית העיר של אפשטיין במנהטן ב־2015.  

"המחברת השחורה" 

אף אחד מהשמות האלה לא מוזכרים ב"מחברת השחורה" של אנשי קשר של אפשטיין, שכיום תוכנה מוכר לציבור, או ברישומי הטיסות הציבוריים של נוסעים שטסו במטוסים הפרטיים שלו. המסמכים מראים שאפשטיין ארגן פגישות עוקבות עם כל אחד מהאנשים לאחר שישב בכלא ב־2008 על עבירות מין שכללו עבירות נגד קטינה ולאחר שנרשם כעבריין מין מוכר. תוכן המסמכים, הכוללים אלפי עמודים של הודעות דואר אלקטרוני ולוחות זמנים מ־2013 עד 2017, לא דווח בעבר.

המסמכים לא חושפים את מטרת רוב הפגישות. ה"וול סטריט ג'ורנל" לא יכול לאשר אם כל אחת מהפגישות הרשומות בלוחות הזמנים אכן התקיימה.

רוב האנשים שיצרנו אתם קשר אמרו לעיתון כי הם נפגשו עם אפשטיין בגלל עושרו וקשריו. חלקם אמרו כי הם חשבו שאפשטיין מילא את חובתו לחברה ושיקם את עצמו. בוטשטיין אמר כי ניסה לבקש מאפשטיין לתרום למוסד האקדמי שלו. חומסקי אמר כי הוא ואפשטיין דנו על נושאים אקדמיים ופוליטיים.

ברנס נפגש עם אפשטיין לפני כעשור כשהתכונן לפרוש משירות בממשלה, אמרה דוברת ה־CIA תמי קופרמן ת'ורפ. "המנהל לא ידע עליו כלום, חוץ מזה שהוא הוצג לו כמומחה בתחום השירותים הפיננסיים והציע לו ייעוץ כללי על המעבר למגזר הפרטי", אמרה. "לא הייתה ביניהם מערכת יחסים".

לרומלר הייתה מערכת יחסים מקצועית עם אפשטיין הקשורה לתפקידה במשרד עורכי הדין לייתם ווטקינס, אך היא לא טסה איתו, אמרה דוברת של גולדמן סאקס. אפשטיין הציג בפניה לקוחות אפשריים לייצוג, כמו המייסד השותף של מיקרוסופט ביל גייטס, אמרה הדוברת. "אני מתחרטת שאי־פעם הכרתי את אפשטיין", אמרה רומלר.

דוברת של לייתם ווטקינס אמרה כי אפשטיין לא היה לקוח של המשרד.

ב־2006 הואשם אפשטיין באופן ציבורי בהתעללות מינית בנערות בפלורידה שחלקן היו בנות 14. הבולשת הפדרלית והמשטרה פתחו בחקירה, וב־2008 הגיע אפשטיין להסכם פשרה עם התביעה. הוא נמנע מתביעה פדרלית והודה באשמה בפיתוי ורכישת קטינה לצורכי זנות. אפשטיין נרשם כעבריין מין ושהה כ־13 חודשים בתוכנית של מאסר חלקי שאפשרה לו להמשיך לעבוד. 

גלים של כיסוי תקשורתי 

המקרה של אפשטיין עורר בזמנו גלים של כיסוי תקשורתי, עם פרסומים בארה"ב ובמקומות אחרים שכללו האשמות מצד נשים קטינות ונשים צעירות אחרות. ב־2006, כמה פוליטיקאים החזירו תרומות שקיבלו מאפשטיין. חלק מהמקורבים בחרו להתרחק ממנו. הלקוח הגדול ביותר שלו, מיליארדר הקמעונאות לזלי ווקסנר, אמר אחר־כך שהוא התנתק ממנו ב־2007. הבנק שלו, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, אמר שסגר את החשבונות שלו ב־2013, אם כי חלק מהבנקאים המשיכו להיפגש אתו גם שנים אחר־כך.

ב־2015, וירג'יניה ג'ופרה האשימה באופן ציבורי את אפשטיין בהתעללות מינית ובסחר בה כשהייתה נערה, ובכך שהכריח אותה לקיים יחסי מין עם אנשים רבי־השפעה, כולל הנסיך אנדרו. הנסיך אנדרו הכחיש את כל ההאשמות, ובשנה שעברה הגיע להסדר לסיום תביעה בהתעללות מינית שהגישה נגדו ג'ופרה. 

למרות כל הכיסוי השלילי הזה, ימיו של אפשטיין היו עמוסים מבוקר עד ערב בפגישות עם אנשים חשובים, כך מראים המסמכים. היו ארוחות ערב במסעדות בניו יורק, פגישות במלונות יוקרתיים ומפגשים במשרדים של חברות עריכת דין בולטות. הרבה מהפגישות נערכו בבית העיר של אפשטיין במנהטן.

ב־2019 טענו תובעים שכי בית העיר היה המקום בו אפשטיין התעלל מינית בצעירות במשך שנים, שרובן היו קטינות, וכן ששילם לחלק מהן כדי לגייס את החברות שלהן לעסוק בפעילות מינית. 

לאחר שה"מיאמי הרלד" דיווח כי עשרות נשים אמרו שהיו קורבנות להתעללות שלו, תובעים האשימו את אפשטיין ב־2019 בניהול רשת לסחר בבני אדם. הוא מת באותה שנה בכלא בניו יורק בזמן שחיכה למשפט. הבוחן הרפואי שראה את גופתו קבע שהוא התאבד

ברנס, בן 67, דיפלומט ותיק ושגריר לשעבר לרוסיה, נפגש עם אפשטיין ב־2014 כשברנס כיהן כסגן מזכיר מחלקת המדינה. 

באותו אוגוסט תוכננה להתקיים ארוחת צהריים במשרד של חברת עריכת הדין סטפטו וג'ונסון בוושינגטון. אפשטיין קבע שתי פגישות בשעות הערב בספטמבר הבא עם ברנס בבית העיר שלו, על־פי המסמכים. אחרי אחת מהפגישות הקבועות האלה, תכנן אפשטיין שהנהג שלו יסיע את ברנס לשדה התעופה.

ברנס נזכר שאת ההיכרות עם אפשטיין עשה לו בוושינגטון חבר משותף, וכן שנפגש עם אפשטיין פעם אחת זמן קצר בניו יורק, אמרה דוברת ה־CIA ת'ורפ. "המנהל לא זוכר שום קשר נוסף, ולא זוכר שהסיעו אותו לשדה התעופה", אמרה.

חודש אחר־כך, באוקטובר 2014, ברנס פרש מתפקידו במחלקת המדינה כדי לכהן כנשיא קרן קרנגי לשלום בינלאומי. הוא ניהל את הקרן, מכון מחקר מדיני, עד שבתחילת 2021 הנשיא ג'ו ביידן מינה אותו לשרת כמנהל ה־CIA. 

סושי ושדרוג למחלקה ראשונה 

המסמכים מראים שאפשטיין כנראה הכיר חלק מהאורחים שלו היטב. הוא הורה שיהיה סושי אבוקדו זמין כשהוא נפגש עם רומלר, כך כתוב במסמכים. הוא ביקר בדירות שהיא שקלה לרכוש. באוקטובר 2014 הכיר אפשטיין את תוכניות הנסיעה של רומלר כל־כך טוב, עד כדי כך שביקש מעוזר שלו לבדוק את פרטי הטיסה שלה. "תראה אם יש מקומות במחלקה ראשונה", כתב, "ואם יש, תשדרג אותה". 

קתרין רומלר / צילום: Pat Sullivan
 קתרין רומלר / צילום: Pat Sullivan

ב־2014, אפשטיין התקשר לרומלר תוך כמה שבועות מהרגע בו עזבה את הבית הלבן של ממשל אובמה. אפשטיין תכנן ארוחת צהריים באוגוסט 2014 בבית העיר במנהטן, ואחריה סדרת פגישות בהן היה אמור להציג אותה למעגל רחב יותר של מכריו. 

רומלר פגשה לראשונה את אפשטיין אחרי שהתקשר אליה כדי לשאול אם תהיה מעוניינת לייצג את גייטס ואת קרן ביל ומלינדה גייטס, כך אמר דובר של גולדמן סאקס.

דוברת של ביל גייטס אמרה כי אפשטיין מעולם לא עבד עבורו, כי הוא הציג את הקשר ביניהם באופן שגוי, וציין כי גייטס מתחרט על כך שאי־פעם הכיר אותו. 

ביל גייטס / צילום: Shutterstock, Paolo Bona
 ביל גייטס / צילום: Shutterstock, Paolo Bona

אפשטיין ואנשי הצוות שלו דנו בשאלה אם רומלר, בת 52 כיום, הייתה מרגישה לא בנוח עם נוכחותן של נשים צעירות שעובדות בבית העיר כעוזרות ונשות צוות, כך מראים המסמכים. בשני מקרים נשים שונות כתבו הודעות בדואר אלקטרוני לאפשטיין, בהן שאלו אם עליהן להימנע מלהגיע לבית במנהטן כל עוד רומלר נמצאת שם. לאחת מהן ענה אפשטיין שהוא לא מעוניין שתגיע, ולשנייה כתב שאין לו בעיה שתבוא לשם, כך מראים המסמכים.

רומלר לא ראתה שום דבר שעורר חששות כלשהן כששהתה בבית העיר, אמרה הדוברת של גולדמן. 

שש נשים צעירות

כמה אנשים שביקרו את אפשטיין בתקופת הזמן הזו אומרים ששמו לב לנוכחותן של נשים צעירות בבית במנהטן. אחת המבקרות האלה, הלן פישר, אנתרופולוגית החוקרת התקשרות ואהבה רומנטית, סעדה סעודת צהריים עם אפשטיין בינואר 2016 כדי לדון במחקר שלה.

ד"ר פישר אמרה כי אחרי ארוחת הצהריים, אפשטיין הזמין אותה לשוחח עם הצוות שלו. "ואז, נכנסו לחדר, הייתי אומרת, שש נשים צעירות", אמרה. "כולן נראות טוב, כולן צעירות".

פישר אמרה כי אפשטיין מעולם לא מימן את עבודתה, וכי הם לא היו חברים, והם לא נשארו בקשר. "לא היה לי שום עניין עם ג'פרי אפשטיין", אמרה. "אבל זכרתי את זה בגלל הבית המרהיב שלו ובגלל שש הנשים הצעירות האלה".

בכמה השנים הבאות, רומלר, אז שותפה מתמחה בפשעי צווארון לבן במשרד לייתם ווטקינס, נפגשה עם אפשטיין יותר מ־36 פעמים, כולל ארוחות צהריים וארוחות ערב.

"במצב הנורמלי, אפשטיין גם היה מזמין אותה לפגישות ואירועים חברתיים, מציג אותה לאנשי קשר עסקיים אחרים שלו ומעביר עבורה המלצות", אמרה הדוברת של גולדמן. "אלה היו אותם סוגים של אנשי קשר ומעורבויות שהיו לה עם לקוחות ואנשי קשר אחרים".

ב־2015, רומלר הייתה אמורה לטוס עם אפשטיין לפריז, וב־2017 הוא תכנן לעצור בסנטה לוצ'יה ולקחת אותה לבית האי שלו באיי וירג'ין של ארה"ב ליום אחד, על־פי המסמכים.

רומלר מעולם לא ביקרה באי, ו"מעולם לא קיבלה הזמנה או הזדמנות לטוס עם ג'פרי אפשטיין לשום מקום", אמרה הדוברת של גולדמן.

בנוסף לתפקידה הנוכחי כיועצת כללית בגולדמן סאקס, רומלר גם שותפה בהובלת מועצת הסיכון ממוניטין בבנק, העוקבת אחר החלטות של לקוחות ועסקים כדי לזהות נזקים פוטנציאליים לתדמית של הבנק. 

"נקבה, רב־לשונית, מסודרת"

אפשטיין אחראי גם לחיבור בין רומלר לאריאן דה רוטשילד, כיום מנכ"לית הבנק השוויצרי הפרטי אדמונד דה רוטשילד גרופ. הבנק העסיק את משרד עורכי הדין של רומלר, לייתם ווטקינס, לאחר ההיכרות, כדי לעזור לבנק בנושאים רגולטוריים הקשורים בארה"ב, כך נמסר מהבנק ומהדוברת של גולדמן.

דה רוטשילד, שנקשרה במשפחת הבנקאות המפורסמת בקשרי נישואים, נפגשה עם אפשטיין יותר מתריסר פעמים. הוא ביקש את עזרתה באיוש תפקידים וברכישת ציוד משרדי וכן דן איתה על עניינים עסקיים אחרים, על־פי המסמכים.

בספטמבר 2013, אפשטיין ביקש מדה רוטשילד בדואר אלקטרוני לעזור לו למצוא עוזרת חדשה, "נקבה... רב־לשונית, מסודרת".

"אני אשאל בשבילך", הייתה התשובה שכתבה לו בחזרה.

היא קנתה פריטים במכירות פומביות במחיר כמעט מיליון דולר בשם אפשטיין ב־2014 ו־2015, כך מראים המסמכים.

דה רוטשילד מונתה ליושבת־ראש בבנק בינואר 2015. באוקטובר של שנה זו, היא ואפשטיין דנו על חוזה בגובה 25 מיליון דולר תמורת זה שהחברה שלו Southern Trust Co תספק לבנק "ניתוחי ריסק ויישום ושימוש באלגוריתמים מסוימים", על־פי הצעת מחיר שנצפתה על־ידי ה"וול סטריט ג'ורנל".

ב־2019, אחרי שאפשטיין נעצר, הבנק הודיע כי דה רוטשילד מעולם לא נפגשה עם אפשטיין, וכי לא היו לה קשרים עסקיים איתו.

הבנק הודה אחר־כך בפני ה"ג'ורנל" כי ההצהרה הזו לא הייתה מדויקת. בהודעה מתוקנת נמסר שדה רוטשילד נפגשה עם אפשטיין במסגרת נסיבות תפקידה בבנה בין 2013 ל־2019, ואפשטיין ערך היכרות בין נציגי הבנק למנהיגים פיננסיים אמריקאים, המליץ על משרדי עריכת הדין וסיפק ייעוץ במסים ובריסק.

"במקביל לזה, אפשטיין ביקש ממנה בשני מקרים באופן אישי לספק ייעוץ ושירותים בניהול נכסים", נמסר מהבנק.

לדה רוטשילד לא היה ידע על שום פעילות משפטית נגד אפשטיין, וגם היא "הייתה לא מודעת באופן דומה לקיומן של שאלות כלשהן בנושא התנהגותו האישית", כך נמסר מהבנק. מאז שלמדה על התנהלותו, כך מסרו מהבנק, "היא מחבקת ותומכת בקורבנות". 

ארוחת בוקר עם אהוד ברק 

אחת הפגישות הקבועות של אפשטיין עם גברת דה רוטשילד, בינואר 2014, כללה עוד אחד מהאורחים הקבועים שלו: ג'ושוע קופר ראמו, בזמנו מנכ"ל משותף בחברת הייעוץ לתאגידים של הנרי קיסינג'ר.

אפשטיין קבע עם ראמו יותר מ־36 פגישות בין 2013 ל־2017, בזמן שראמו היה דירקטור בסטארבקס ובפדקס, כך מראים המסמכים. מהמסמכים אפשר ללמוד עוד שאפשטיין החזיק בדירה חטיפים מיוחדים בגלל שחשב שראמו הוא צמחוני.

הרבה מהפגישות בין ראמו ואפשטיין נעשו בשעות הערב, לרוב אחרי 5 אחר־הצהריים, בבית העיר במנהטן. בספטמבר 2013 ראמו הוזמן לארוחת בוקר עם ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק, עוד אורח קבוע, על־פי המסמכים. 

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
 אהוד ברק / צילום: איל יצהר

ראמו, שעדיין מכהן בדירקטוריון של פדאקס ולאחרונה פרש מהדירקטוריון של סטארבקס, לא הגיב לבקשות תגובה. דוברת של קיסינג'ר אמרה שהוא לא היה מודע לכך שראמו נפגש עם אפשטיין.

ברק נפגש עם אפשטיין גם ב־2015 לצד נועם חומסקי, שהוא כיום בן 94. הפרופסור לבלשנות והפעיל הפוליטי הוא ביקורתי כלפי קפיטליזם וכלפי מדיניות החוץ של ארה"ב.

חומסקי אמר כי אפשטיין ארגן את הפגישה עם ברק כדי שיוכלו לדון ב"מדיניות של ישראל ביחס לנושאים הפלסטיניים והזירה הבינלאומית".

ברק אמר כי לעתים קרובות הוא היה נפגש עם אפשטיין כשהיה נוסע לניו יורק, אצלו הכיר אנשים כמו ראמו וחומסקי, איתם יכול היה לשוחח על גאופוליטיקה או על נושאים אחרים. "הוא לעתים קרובות הביא אנשים מעניינים, מאמנות או מתרבות, משפטים או מדע, פיננסים, דיפלומטיה או פילנתרופיה", אמר ברק. 

אפשטיין ארגן כמה פגישות ב־2015 ו־2016 עם חומסקי, בזמן שחומסקי היה מרצה ב־MIT.

כשנשאל לגבי מערכת היחסים שלו עם אפשטיין, הגיב חומסקי בדואר אלקטרוני: "התגובה הראשונה היא שזה לא עניינך, או עניין כל אחד אחר. התגובה השנייה היא שהכרתי אותו, ונפגשנו מעת לעת".

במרץ 2015, אפשטיין קבע מפגש עם חומסקי ועם המרצה מאוניברסיטת הארוורד מרטין נווק ואקדמאים אחרים, על־פי המסמכים. חומסקי אומר שערכו כמה פגישות במכון המחקר של נווק לדיונים במחקר מערכת העצבים ונושאים אחרים.

חודשיים אחר־כך תכנן אפשטיין לטוס עם חומסקי ואשתו לארוחת ערב איתן ועם הבמאי וודי אלן ואשתו, סון יי פרבין, על־פי המסמכים.

"אם הייתה טיסה, שאני בספק לגבי זה, היא הייתה מבוסטון לניו יורק, 30 דקות", אמר חומסקי. "אני לא מודע לעיקרון לפיו אני צריך לדווח לך על ערב שביליתי בחברת אמן גדול". 

תרומות ל־MIT ולהארוורד  

אפשטיין תרם לפחות 850 אלף דולר ל־MIT בין 2002 ל־2017, ויותר מ־9.1 מיליון דולר להארוורד מ־1998 עד 2008, כך נמסר מהאוניברסיטאות האלה. ב־2021 הודיעה הארוורד כי היא מטילה סנקציות על נווק בגלל שעסקיו עם אפשטיין מפרים נהלים של האוניברסיטה, והיא סגרה מרכז מחקר שנווק ניהל ואפשטיין מימן את הקמתו. ב־MIT אמרו כי אין זה ראוי לקבל מתנות מאפשטיין, ואחר־כך תרמו 850 אלף דולר לעמותות שתומכות בנשים ששרדו התעללות מינית.

בראיון מ־2020 עם הפודקאסט "dunc tank", אמר חומסקי כי אנשים שהוא מחשיב כגרועים בהרבה מאפשטיין תרמו כסף ל־MIT. הוא לא הזכיר שם אף אחת מהפגישות שלו עם אפשטיין.

חומסקי אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי בזמן הפגישות שלהם, "מה שהיה ידוע על ג'פרי אפשטיין היה שהוא הורשע בפשע ושילם את חובו לחברה. על־פי הנורמות והכללים בארה"ב, זה נותן לך דף חלק".

ב־MIT אמרו כי עורכי דין שחקרו את קשרי המכללה לאפשטיין לא מצאו שחומסקי נפגש עם אפשטיין בקמפוס או קיבל ממנו מימון. בהארוורד סירבו להגיב מעבר לדוח שפרסמו על הקשרים עם אפשטיין ב־2020. נווק אמר כי הוא מתחרט על תפקידו בטיפוח הקשר בין אפשטיין לבין הארוורד. הוא לא הגיב לבקשות תגובה. 

"מאמינים ברהביליטציה" 

לאון בוטשטיין, בן 76, נשיא בארד קולג' מאז 1975, נפגש עם אפשטיין בערך 24 פעמים על פני ארבע שנים, ברוב המקרים היו אלה ביקורים לבית במנהטן, לפי המסמכים.

"לא הייתי מוצלח בגיוס תרומות, והייתי קורבן של מידה של סדיזם מצדו בכך שהוא נפנף בפניי את האפשרות של תמיכה בכסף", אמר בוטשטיין. "זו הייתה מערכת היחסים שלי אתו".

בוטשטיין אמר כי הוא ביקר לראשונה בבית העיר של אפשטיין ב־2012 כדי להודות על תרומות שנתן לתיכונים של בארד, ואז חזר כמה שנים אחר־כך בניסיון לקבל עוד תרומות. ב־2016 תרם אפשטיין 66 מחשבים ניידים, על־פי המסמכים.

"בדקנו אותו, והוא היה עבריין מורשע בעבירת מין", אמר. לבארד יש תוכנית גדולה של חינוך לאסירים, הוא הוסיף. "אנחנו מאמינים ברהביליטציה".

בוטשטיין, שהוא גם מנהל מוזיקלי וותיק של תזמורת אמריקן סימפוני, הזמין את אפשטיין לאופרה בבארד ב־2013, ואז לקונצרט בקמפוס ב־2016, כך כתוב במסמכים. אפשטיין תכנן בכל אחד מהמקרים להגיע במסוק עם כמה מהעוזרות הצעירות שלו.

בוטשטיין אומר כי הוא ציפה שאפשטיין יתמוך במוזיקה קלאסית, וכי בית הספר נקט צעדי זהירות כשהוא ביקר. "בגלל הרקורד הקודם שלו, היו לנו אנשי ביטחון מוכנים", אמר. "לא הייתה לו גישה חופשית לאף אדם".

בבית של אפשטיין, הובילו את בוטשטיין לחדר אוכל בו הם דנו על מוזיקה קלאסית ונושאים אחרים, כך סיפר. "הוא הציג את עצמו כמיליארדר, בן אדם ממש, ממש עשיר". אמר. "חשבתי שהוא מוזר ויהיר. ומה שבסוף התחלתי לחשוב, וזו הסיבה שניתקנו קשר איתו, הייתה הרגשה שהוא סתם מושך איתנו זמן".

למרות כל הפגישות, אמר בוטשטיין, אפשטיין לא ביצע עוד תרומות לבארד. "זו הייתה ברכה בתחפושת", אמר בוטשטיין, "שלא קיבלנו יותר מזה".

רוב בארי השתתף בהכנת הכתבה