דלויט מתרחבת בעולם הרכב: תשתף פעולה עם אורורה לאבס הישראלית

אורורה לאבס הישראלית בשיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברת שירותי הייעוץ וראיית החשבון הגלובלית דלויט • ברנמילר אנרג'י, חברת קלינטק ישראלית, חנכה בדימונה מפעל ראשון מסוגו בעולם לייצור מסחרי של מתקני אגירת חום פורצי הדרך • אירועים ומינויים

זוהר פוקס מנכ''ל ושותף מייסד, אורורה לאבס / צילום: זאב ארזי
זוהר פוקס מנכ''ל ושותף מייסד, אורורה לאבס / צילום: זאב ארזי

מילות הקסם "בינה מלאכותית" לא פסחו גם על חברת שירותי הייעוץ וראיית החשבון הגלובלית דלויט, שמודיעה על שיתוף-פעולה אסטרטגי עם אורורה לאבס הישראלית (Aurora Labs), המציעה פתרונות AI לתעשיית הרכב.

כיום מציעה דלויט שירותי ניהול תוכנה לתעשיית הרכב, אולם גישת ה-CASE (חיבוריות, אוטונומיות, שיתוף, חשמל) בייצור רכבים דורש ממנה שיטות חכמות יותר. שיתוף-הפעולה נועד לסייע בייעול תהליכי פיתוח התוכנה של יצרניות רכב עד 30% - כולל אבטחת איכות, קבלת אישורי תקנים ועדכוני תוכנה מרחוק (OTA).

"תובנות ה-AI של אורורה לאבס נחוצות ליצרני הרכב והספקים שלהם, כדי להבטיח שליטה ומהירות בתהליכי פיתוח ואיכות", מסביר אנדי הרציג, שותף ומנהל אגף הייעוץ לסיכונים בתעשיית הרכב בדלויט.

אורורה לאבס נוסדה ב-2016 על ידי זוהר פוקס (שמכהן כמנכ"ל) ואורי לדרמן (סמנכ"ל תפעול). עד כה גייסה החברה כ-100 מיליון דולר ורשמה כ-100 פטנטים. מטה החברה שוכן בתל אביב, ויש לה משרדים בגרמניה, ביפן, בשבדיה, בצפון מקדוניה, בבריטניה ובארה"ב.

לדברי פוקס, "שוק הייעוץ, התאימות והסיכונים בעולם האוטומוטיב צפוי להגיע להיקף של כ-36 מיליארד דולר עד 2030 (לפי Verified Market Research). שיתוף-הפעולה יאפשר לנו להרחיב את האחיזה בשוק זה, ויאפשר לדלויט לממש את תהליכי הפיתוח שלהם, כמו פונקציונליות של תוכנה ברכב הפועל תחת הגבלות ותקנות מחמירות ביותר.

"בשנתיים הקרובות נמשיך לראות שימושים נוספים של AI בעולמות של פיתוח התוכנה, כמו גם מודלים עסקיים חדשים. לפי חברת הייעוץ מקינזי, נגזרות שוק התוכנה בענף האוטומוטיב צפויות לרשום הכנסות של 250-400 מיליארד דולר עד שנת 2030. הפלטפורמה שלנו תסייע ליצרני הרכב להוריד עלויות ייצור תוך חיסכון של מיליוני דולרים ביום".

הבשורה האנרגטית מדימונה

ברנמילר אנרג'י, חברת קלינטק ישראלית וממובילות תחום אגירת החום, חנכה בדימונה מפעל ראשון מסוגו בעולם לייצור מסחרי של מתקני אגירת חום פורצי הדרך.

המפעל, שצפוי להעסיק עשרות עובדים, ויגיע עד סוף השנה ליכולת ייצור של כ-4 ג'יגה של אגירת חום, הוקם באמצעות מימון משמעותי של האיחוד האירופי והוא מצויד במכונות חדישות.

שריפת דלקי מאובנים להפקת חום מהווה כ-50% מכל פליטת ה-CO2 העולמית, ומפעלים תעשייתיים לבדם תורמים 30% מכל הפליטות הקשורות לדלקי מאובנים ברחבי העולם. ברנמילר אנרג'י פיתחה מתקן לאגירת אנרגיה תרמית באמצעות שימוש בסלע מרוסק כחומר האגירה. כך, מתקבלים ביצועים גבוהים ותחזוקה נמוכה לאורך זמן, וכן מחזור ייצור ידידותי לסביבה. המערכת קולטת אנרגיה ממקורות אנרגיה שונים, ממירה אותה לאנרגיית חום ומאפשרת אספקה רציפה.

חנוכת מפעל ברנמילר אנרג'י / צילום: ברנמילר אנרג'י
 חנוכת מפעל ברנמילר אנרג'י / צילום: ברנמילר אנרג'י

לחברה כמה פרויקטים בעולם, ביניהם מתקן אגירת אנרגיה הגדול מסוגו בעולם בטוסקנה, המשרת כ-4 מיליון איטלקים, פרי שיתוף-פעולה עם חברת החשמל הגדולה באירופה, ENEL. בקרוב היא תקבל מענק בגובה של 2.2 מיליון שקל מהמשרד להגנת הסביבה, עבור בנייה והתקנה של מערכת ה-bGen במפעל חברת המשקאות טמפו בנתניה.

לדברי אבי ברנמילר, מייסד ומנכ"ל ברנמילר אנרג'י, "מה שהתחיל כעסק משפחתי הפך לשחקן מוביל במאמצים הגלובליים להפחתת פליטות פחמן. כושר הייצור הנוכחי יאפשר לנו לעמוד בביקוש הגובר מצד לקוחות תעשייתיים ושירותים".

מצנח הזהב

ערן קריסטל מונה לסמנכ"ל הסחר בדואר ישראל.

אורן שטר, 38, מונה למנהל לקוחות בהיטאצ'י ונטרה ישראל.

אמיר לוי מונה לדירקטור בטיחות, בריאות, סביבה וקיימות בחברת הדאטה סנטר MedOne.

אסף קורן, 47, מונה לדיקאן מרכז ההדרכה של ספקית שירותי הענן Sela.

רן נאמן מונה לסמנכ"ל ניהול מוצר בחברת ניהול ההרשאות בענן Entitle.

רן נאמן / צילום: בן יצחקי
 רן נאמן / צילום: בן יצחקי

ליהיא מור איינהורן מונתה לסמנכ"לית תפעול ושרות בחברת הסליקה ופתרונות התשלום hyp.

עדי גרינברג, 54, מ- Insightecמצטרף לצוות המייעץ של מרכז החדשנות החיפאי ROAD2.

חדשות טובות

רשת קרביץ משיקה קמפיין חברתי ואתר ייעודי ("הגיבורים של קרביץ") בהשקעה של 250 אלף שקל, במטרה להעצים ילדים ובני נוער שיוצאים מול תופעת החרמות.