בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; מאנדיי קפצה ב-7%, טבע ב-3.2%

מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.2%, מדד S&P 500 טיפס בשיעור מזערי והנאסד"ק עלה בכ-0.2% בסיום • בבריטניה לא התקיים מסחר כחלק מחגיגת הכתרת המלך צ'ארלס • תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי המשיכו לעלות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.2%, מדד S&P 500 טיפס בשיעור מזערי והנאסד"ק עלה בכ-0.2% בסיום. 

אנבידיה  המשיכה לעלות גם היום. עליות בולטות רשמו גם AMD , נטפליקס, אובר  ואלפאבית.

בקרב הישראליות רשמו עליות חדות בין השאר ננוקס, טבע , סייברארק , פייבר , פאלו אלטו, פריון, מובילאיי, למונייד  ומאנדיי .

21:20

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.2%, מדד S&P 500 רושם ירידה מזערית והנאסד"ק שומר על יציבות. 

בשוק האג"ח נמשכת עליית התשואות. תשואת האג"ח ל-10 שנים עולה ב-6 נקודות בסיס ל-3.51% (אחרי שזינקה ביום שישי בכ־8 נקודות בסיס) ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ב-8 נקודות בסיס, לרמה של 4% (לאחר שדוח התעסוקה החזק שפורסם בשישי הטיס אותה בכ־18 נקודות).  

20:20

מדד הדאו ג'ונס יורד כעת ב-0.3%, מדד S&P 500 רושם ירידה מזערית והנאסד"ק שומר על יציבות. 

מניית אוקסידנטל פטרוליום  יורדת למרות עלייה חדה במחירי הנפט. זאת לאחר שוורן באפט אמר בסוף השבוע שברקשייר האת'וואיי לא מתכוונת לרכוש את השליטה בחברה.

מניית אמריקן איירליינס גרופ  מזנקת בכ-4% על רקע המלצה חיובית של כלכלני ג'יי.פי מורגן.

עוד בולטות בעליות חדות AMD , נטפליקס  , אייר בי.אן.בי. , דיסני  ואובר. מנגד, אפל ומיקרוסופט נסחרות באדום.

ננוקס  ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת בעוד 12%. גם וויקס , פאלו אלטו  ופייבר בולטות בעליות חדות.

18:45

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. בבריטניה לא התקיים מסחר כחלק מחגיגת הכתרת המלך צ'ארלס.

בניו יורק, מדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.3%, מדד S&P 500 רושם ירידה של 0.1% והנאסד"ק נסוג בכ-0.2%. 

בשוק הסחורות נרשמות עליות של יותר מ-1% במחירי החוזים הנפט, בהמשך לעליות חדות של 4% בשישי. נפט מסוג ברנט נסחר סביב 77 דולר לחבית והנפט האמריקאי סביב 73 דולר. הזהב רושם עלייה קלה ל-2,035 דולר לאונקיה. 

בשוק הקריפטו המגמה שלילית - הביטקוין מאבד כ-4% ונסחר ברמה של 27.9 אלף דולר, והאת'ריום מאבד 2.6% ויורד ל-1,865 דולר.

17:33

ירידות קלות בוול סטריט כעת. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.3% והנאסד"ק נסוג בכ-0.4%. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות טבע , פייבר , סנטינל וואן , SMX , מאנדיי , אורמד פארמסוטיקלס  וסייברארק .

16:31

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.1% ואילו הנאסד"ק רושם ירידה קלה. 

התנודתיות הגבוהה במניות הבנקים האזוריים נמשכת ובפתיחת המסחר נרשמות עליות חדות במניות פאק-ווסט בנקורפ , ווסטרן אליאנס בנקורפ  ו-זיונס בנקורפוריישן .

15:00

בורסות אירופה מתנהלות בעליות מתונות. מדד דאקס הגרמני עולה בכ-0.2% וקאק הצרפתי מטפס ב-0.3%. יורוסטוקס 50 הכלל אירופי עולה ב-0.3% גם. 

בוול סטריט המגמה מעורבת. החוזים על הדאו ג'ונס ו-S&P 500 רושמים עליות של כ-0.2% בעוד שהחוזים על הנאסד"ק יורדים ב-0.1%. תשואות האג"ח הממשלתיות עברו במקביל לעליות - תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה ל-3.48% ותשואת האיגרת לשנתיים מתקדמת ל-3.98%.

בשוק הסחורות מתחזקות עליות מחירי הנפט לכ-2%. מחיר הברנט קופץ ל-76.7 דולר לחבית והנפט האמריקאי עולה ל-72.8 דולר לחבית. גם הזהב מתחזק ומוסיף כ-0.3% לערכו, כך שמחירה של אונקיה עומד כעת על 2,020 דולר.

13:10

ענקית שבבי המובייל מסן דייגו, קוואלקום , הודיעה הבוקר על רכישת אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית, המפתחת שבבי תקשורת לרכב, בסכום המוערך בכ-350 מיליון דולר. ההערכות הן כי המשקיעים - בהם גלנרוק של ליאון רקנאטי, קרן וינטייג', אמיתי ונצ'רס, סמסונג, יונדאי וכן שתי קרנות שכבר אינן קיימות: ג'מיני ומאגמה - ייצרו ממנה רווח סביר. העסקה עדיין נמצאת בשלבי בדיקת הנאותות.

בתחילת 2021 בחנה החברה הנפקה בנאסד"ק באמצעות מיזוג לספאק לפי שווי שהוערך בלפחות 1.5 מיליארד דולר, אך תוכניות אלה בוטלו בסופו של דבר.

11:20

פטריק ברב, ראש מחלקת ההשקעות באג"ח באירופה של חברת ההשקעות הגלובלית נויברגר ברמן, התייחס בסקירתו להכרזת הריבית של הבנק המרכזי האירופי בחמישי האחרון. "ה-ECB הכריז כי 'הם לא עוצרים, ו'יש להם עוד קרקע לכסות', מה שאומר שה-ECB לא מאמין שהוא צינן מספיק את הביקוש למרות הירידה בצריכה, היחלשות הנדל"ן והוצאות ההון. אנו צופים מיתון בגוש האירו במחצית השנייה של השנה , המרמז על האצה של הירידה באינפלציית הליבה".

עוד מוסיף ברב כי "ציפינו שה-ECB יעלה את ריבית הפיקדונות שלו ב-25 נקודות בסיס תוך הכרזה על סיום ההשקעה המחודשת של איגרות חוב מתבגרות בתיק ה-APP שלו. זה מחזק את הציפייה שלנו לביצועים טובים יותר של אג"ח בטווח הקצר עד הבינוני, אך עם קצת זהירות לפריפריה. זה גם מרמז על הקצאה מחדש בין מגזרים כדי להימנע מאלה שיושפעו ממיתון. אנו מבינים של-ECB יש אמון בחוסן ובכושר הפירעון של הבנקים האירופיים, אך ייתכן שהוא ממעיט בסיכון להידבקות מארה"ב ובעובדה שמהומה פיננסית ממושכת עלולה להוביל למיתון עמוק".

בהונג קונג ננעל המסחר בעלייה של 1.2% למדד הנג סנג.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות מאוד. דאקס בפרנקפורט כמעט ללא שינוי, קאק בפריז משיל 0.2% ויורוסטוקס 50 הכלל אירופי נסוג ב-0.1%. בלונדון, נזכיר, לא מתקיים מסחר בשל חגיגות הכתרת המלך צ'ארלס.

באסיה - המסחר בטוקיו ננעל בירידה של 0.7% למדד ניקיי, בשנגחאי זינק מדד הדגל ב-1.8%. בהונג קונג, שם עדיין מתקיים מסחר, עולה ההנג סנג ב-1.3% כאשר את העליות מובילות מניות האנרגיה - בהמשך לזינוק מחירי הנפט בערב שישי - לצד מניות הבנקים הסיניים.

בוול סטריט אין תזוזה במסחר על החוזים העתידיים וגם תשואות האג"ח הממשלתיות כמעט ללא שינוי.

08:05

באסיה נרשמת מגמה מעורבת הבוקר. מדד ניקיי בטוקיו יורד בכ-0.7% ואילו בהונג קונג קופץ ההנג סנג ב-1% ובשנגחאי נרשמת עלייה של 1.6%. גם בסידני, שנזן וסיאול המדדים בטריטוריה החיובית. בבריטניה שוק המניות יהיה סגור היום, כחלק מחגיגות הכתרת המלך צ'ארלס.

השוק האמריקאי נכנס לתקופת המתנה, והירידות עלולות להיות כואבות | ניתוח טכני
הדילמה של הפד: בשוק צופים שהריבית תחל לרדת בקרוב, מה יכול למנוע זאת? 
עתיד הדולר והצרות בנדל"ן: מה למדתי בכנס השנתי של וורן באפט | טור אורח

בוול סטריט החוזים יחסית יציבים, או רושמים ירידות של עד 0.1%. בשוק האג"ח המגמה מעורבת. תשואת האג"ח ל-10 שנים יורדת קלות ל-3.42% (אחרי שזינקה ביום שישי בכ־8 נקודות בסיס) ותשואת האג״ח לשנתיים כמעט ללא שינוי, ברמה של 3.92% (לאחר שדוח התעסוקה החזק שפורסם בשישי הטיס אותה בכ־18 נקודות).  

עונת הדוחות נמשכת השבוע, כשבין השאר צפויים להתפרסם דוחות פייפאל , AirBNB , אוקסידנטל פטרוליום  ודיסני . גם ישראליות רבות ידווחו השבוע - בהן הדואליות אורמת , אודיוקודס, גילת ולייבפרסון שיפרסמו מחר, ברביעי יתפרסמו תוצאות איי.סי.אל  וטבע  (בדוח ראשון תחת המנכ"ל ריצ'רד פרנסיס) וביום חמישי יפרסמו נייס , נובה , אנלייט אנרגיה  ומטריקס. עוד יתפרסמו דוחות הישראליות שנסחרות רק בוול סטריט, בהן היפו, אאוטבריין וסימילרווב (שלישי), קורנית, טאבולה ואמדוקס  (רביעי) וסייברארק ופייבר (חמישי).

בשוק הסחורות נרשמות עליות קלות מאוד במחירי הנפט, לאחר שאלה רשמו עליות חדות של 4% בשישי. נפט מסוג ברנט נסחר סביב 75.5 דולר לחבית והנפט האמריקאי סביב 71.5 דולר. בחודש האחרון צנחו מחירי הנפט בכ־10.5%.

בשוק הקריפטו המגמה שלילית - הביטקוין מאבד כ-2% ונסחר ברמה של 28.2 אלף דולר, והאת'ריום מאבד 1.7% ויורד ל-1,863 דולר.

היום לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו חשובים. הדרמה העיקרית בגזרה צפויה ביום רביעי עם פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב. על פי התחזיות, מדד המחירים לצרכן עלה ב־0.4% באפריל אך הקצב השנתי יוותר ללא שינוי בהשוואה למרץ, 5%. מדד הליבה, שלא כולל את מחירי האנרגיה והמזון התנודתיים במיוחד, צפוי גם לעלות ב־0.4%, אך מוערך שהקצב השנתי ירד בעשירית האחוז, מ־5.6% ל־5.5%. ביום שלמחרת יתפרסם מדד המחירים ליצרן.

ביום חמישי תתפרסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי באנגליה, שם צופים עלייה של 25 נקודות בסיס - מ־4.25% ל־4.5%. ביום שישי יפורסמו נתוני הצמיחה של התוצר בממלכה, כשהצפי הוא שהתמ"ג עלה במרץ ב־0.1% (וכך גם ברבעון הראשון של השנה), וקצב הצמיחה השנתי ברבעון הראשון יעמוד על 0.2%.

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות בית השקעות, מציין בסקירתו השבועית כי הודעת הפד בשבוע שעבר "אותתה באופן הכי ברור שיש" שבבנק המרכזי האמריקאי החליטו על עצירה של העלאות הריבית. בשווקים אכן מתמחרים סיכוי של 9% בלבד להעלאת ריבית נוספת בפגישת ועדת השווקים הפתוחים של הפד ביוני.

"האינפלציה בארה"ב אמנם עדיין גבוהה אבל היא במגמת ירידה ברורה כבר מספר חודשים. חשוב יותר, חברי הפד מבינים דבר או שניים בכלכלה ולכן הם יודעים שיקח עוד מספר חודשים להעלאות הריבית שכבר נעשו לתת אותותיהן בכלכלה ובעיקר בשוק העבודה. בהתאם לכך, היו"ר ג'רום פאוול וחבריו מצפים שבמחצית השנייה של השנה שוק העבודה יחל להאט וקצב הגידול השנתי בשכר ירד לרמה של כ-3%. רמה כזו מתואמת עם אינפלציה של 2% לאורך זמן ושם חותרים בפד", כותב גרינפלד.

יחד עם זאת, בפסגות מצננים קלות את האופטימיות: "למרות שבשוק האג"ח הציפיות הן להפחתת ריבית כבר בספטמבר הקרוב, הסיכוי שזה יקרה לא גבוה. כדי שהפד ישתכנע שצריך להוריד ריבית לא מספיק שהמשק האמריקאי יכנס למיתון, מה שקורה ממש בימים אלו, אלא שגם איום האינפלציה יוסר. בפד יחכו לראות את שוק העבודה מאט מספיק וזה צפוי לקרות רק בסוף השנה כך שהריבית כנראה תוותר ברמתה יותר זמן ממה שהשוק מעריך כעת".