בהשקת קרפור מצאנו אבטיח ב-3.90 שקלים. בסניפים הקטנים המצב אחר

המבצעים המפתים, המותגים המפתיעים וגם המחסור במלאי בסניפים הקטנים: שירה ספיר, כתבת קמעונאות ושיווק של גלובס, ביקרה בהשקה של הסניף ברעננה של רשת הקמעונאות הצרפתית וחזרה עם רשמים • האם הבשורה כבר פה?

השקת סניף קרפור היפר רעננה / צילום: שירה ספיר
השקת סניף קרפור היפר רעננה / צילום: שירה ספיר

שנה וחודשיים של ציפייה והכנות התנקזו ליום אחד השבוע במהלכו הושקו באותה השעה 50 סניפים ברחבי הארץ של רשת קרפור הצרפתית - מהלך שנתן את האות לתחילת הפעילות באופן רשמי. באופן לא רשמי, מאז הקיץ שעבר החלו להגיע טיפין טיפין מוצרי המותג קרפור לסניפי מגה ויינות ביתן, שהתאפיינו במחירים נמוכים, לעתים בעשרות אחוזים, ממותגים מקבילים.

קצב הגידול ושיעור הצריכה: למה קרפור הצרפתית מהמרת על בית שמש?
השקת קרפור בישראל: 50 סניפים חדשים בבת אחת, ואיך ישפיעו חסמי היבוא על המחירים
לידיעת נתניהו: למי מגיע הקרדיט על כניסת רשת קרפור הצרפתית לישראל? 

1

בקרפור ישראל ערכו את אירוע ההשקה הראשון בסניף ההיפר ברעננה, וההשקעה בו ניכרה. החל מהרצפות שהוחלפו ובהקו לאורות המקררים החדשים והמרווחים, דרך המעברים המרווחים בין המדפים בהחלטה נדירה לא לנצל כל סנטימטר פנוי אלא להעניק לקונים תחושה של מרחב, וכלה באלף המוצרים הממותגים, שנכון לעכשיו מורכבים בעיקר ממזון יבש, טואלטיקה ומוצרי ניקוי.

מוצרים בסניף קרפור ברעננה / צילום: שירה ספיר
 מוצרים בסניף קרפור ברעננה / צילום: שירה ספיר

2

סוגים שונים של קורנפלקס עולים 6.90 שקלים, מול מותגי יוניליוור או נסטלה למשל שחלקם עולים 20 שקל וחלקם אף מתקרבים ל-30 שקל. המקבילה של אצבעות קינדר עולה 9.90 שקלים מול 12.90. תחתוניות עולות 4.90 שקלים בזמן שמותגים מקבילים עולים פי 3.

בירות המותג קרפור אמנם קטנות יותר מאלו שאנחנו מכירים, כמו קרלסברג או טובורג, אבל שישייה אפשר לרכוש ב-15 שקל, כשמחיר שישיית קרלסברג או טובורג במבצע טוב עומד על יותר מ-30 שקל. חלק ממוצרי הניקוי והטואלטיקה זולים גם הם משמעותית, כמו ספריי עם אקונומיקה ב-4.90 שקלים ושמפו קרפור ב-5.90 שקלים. יעבור לא מעט זמן עד שברשת יציעו מותג פרטי של בשר, עוף, דגים וגבינה, אולם בימים אלו כבר מחפשים שם יצרנים ישראלים שייצרו עבור הרשת את המוצרים הרגישים יותר.

מוצרים בסניף קרפור ברעננה / צילום: שירה ספיר
 מוצרים בסניף קרפור ברעננה / צילום: שירה ספיר

3

בהחלטה שיווקית מעניינת, בסניפי ההיפר ברעננה נרשמה הורדת מחירים של מותגים מבוקשים אחרים שעמדו במוקד סערות העלאות המחירים האחרונות, וזאת במטרה לבשר: אנחנו זולים יותר לא רק במותגים שלנו, אלא גם במוצרים אחרים.

במרכז ההיפר הוצבה קובייה ענקית שמורכבת מעשרות קופסאות קורנפלקס כריות. הקורנפלקס של יוניליוור, שהפך להיות אחד הסמלים של מחאת העלאות המחירים לפני מספר חודשים, כשרשתות השיווק הפסיקו למכור אותו ומחירו עומד בימים אלו על כ-27 שקל, נמכר בסניף הענק ברעננה ב-19 שקל, כפי שהכריזו בגאווה השלטים.

אבטיח, שכיום מחירו עומד על כ-7 שקלים בממוצע לקילו, מוקם בכניסה לסניף ומחירו בקרפור 3.90 שקלים. במחלקת הבשר, שמזכירה את הסניפים האירופיים של הרשת, הבטיחו 5 קילו כרעיים ב-90 שקל, מה שהוביל להתנפלות של הישראלים. השאלה היא כמה זמן יתמידו בקרפור ישראל, ויישארו עם המחירים האלו.

מוצרים בסניף קרפור ברעננה / צילום: שירה ספיר
 מוצרים בסניף קרפור ברעננה / צילום: שירה ספיר

4

אחרי שיצאתי מתרשמת מרעננה, הגיע לאוזניי שצרכנים הופתעו כשלא מצאו אלף מוצרי קרפור בחנויות הסיטי והמרקט. יצאתי לדגום סניף קטן יותר בעיר אחרת, שבו לא התקיימה השקה מפוארת בנוכחות בכירי הרשת העולמית והישראלית, שר הכלכלה ועיתונאים.

שם ככל הנראה לא היה צורך לעשות יותר מדי רושם: לא מעט דובר על המקום המוגבל של המדפים, ואיך יצליחו בקרפור להכניס כמות גדולה של המותג שלהם ויחד עם זאת לא לקפח את המותגים המקומיים.

אולי בגלל זה, ואולי מפני שלא כל המוצרים נשלחו לכל הסניפים בארץ מפאת לוחות הזמנים, לא מעט המוצרים שנצפו ברעננה לא היו קיימים בסניף העירוני, כמו שמפו וחומרי ניקוי, ונרשמו גם מחירים שונים. אבטיח למשל עלה 4.90 - יקר מהסניף ברעננה אך עדיין זול יותר ממקומות אחרים.

בסניפי סיטי אחרים גם לא נראה זכר למותג קרפור בגזרת הטואלטיקה ואחזקת הבית. ייתכן שמקור ההבדלים בעובדה שברעננה מדובר בסניף היפר דיסקאונט, אבל לפחות בסניפים הקטנים יש מקום לשיפור, כדי שחוויית הקנייה וההיצע יהיו דומים לניחוח הצרפתי המקורי.