דריסת רגל בברית נאט"ו: אלביט תמכור להולנד מערכות משגרי רקטות בהיקף 305 מיליון דולר

במסגרת החוזה, אלביט תספק 20 מערכות משגרי רקטות ארטילריות PULS המשולבות בפלטפורמת COMMIT כמשאית נבחרת וכן חבילת רקטות וטילים בעלי טווחים שונים ושירותי הדרכה ותמיכה • זהו הסכם היצוא הביטחוני הראשון בין ישראל לבין הולנד ואחד הגדולים שנחתמו עם מדינה אירופית בשנים האחרונות

מערכת משגרי הרקטות של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
מערכת משגרי הרקטות של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות  הודיעה היום (ה') כי במסגרת הסכם בין משרד הביטחון הישראלי לבין משרד הביטחון ההולנדי, היא זכתה בחוזה בשווי 305 מיליון דולר (יותר מ-1.1 מיליארד שקל) לאספקת מערכות משגרי רקטות ארטילריות מסוג Precise & Universal Launching System (PULS) לצבא הולנד. החוזה ימומש על פני תקופה של חמש שנים. 

דוחות הבנקים גילו: זה המוצר שהציבור בורח ממנו  | ניתוח 
וורן באפט אוהב מניות יפניות. שווה לכם לבדוק למה 

שר הביטחון יואב גלנט אישר את ההסכם שגובש בהובלת מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, ושעלו חתם אתמול (ד') בהולנד ראש אגף היצוא הביטחוני, סיבט, תא"ל (מיל') יאיר קולס, עם מפקד זרוע היבשה של צבא הולנד.

במסגרת החוזה, אלביט תספק 20 מערכות משגרי רקטות ארטילריות PULS המשולבות בפלטפורמת COMMIT (לשעבר DMO) כמשאית נבחרת וכן חבילת רקטות וטילים בעלי טווחים שונים ושירותי הדרכה ותמיכה.

מערכת ה-PULS של אלביט תוכננה בתפיסת ארכיטקטורה פתוחה, אשר תומכת ביכולות צמיחה עתידיות, בשילוב פתרונות C4i קיימים, ובגמישות להתאמת המערכת לדרישות הלקוח. המערכת מספקת פתרון מקיף וחסכוני, התומך בירי הן של רקטות חופשיות והן של רקטות וטילים מונחים מדויקים בטווחים הנעים מ-12 ק"מ ועד 300 ק"מ.

משגר ה-PULS ניתן לשילוב מלא והרכבה על מגוון רחב של פלטפורמות גלגליות וזחליליות, יכולת המאפשרת הפחתה משמעותית בעלויות התחזוקה וההכשרה עבור ציי פלטפורמות קיימות. 

"גאווה לאומית" 

זהו הסכם היצוא הביטחוני הראשון בין ישראל לבין הולנד ואחד הגדולים שנחתמו עם מדינה אירופית בשנים האחרונות. הולנד היא אחת מחברות ברית נאט"ו הוותיקות, מאז 1949. פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022 הציפה בפני חברות הברית ככלל ומדינות אירופה בפרט את הצורך בהתחמשות.

מכירת מערכת ה-PULS להולנד עשויה לבשר על עסקאות דומות עם מדינות אירופה בעת הקרובה. מנגד, רוסיה חותמת על עסקאות רבות עם איראן בכל התחומים - והיחסים בין שתי המדינות ממשיכה להתהדק.

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "מערכת הביטחון ממשיכה להסב גאווה לאומית והצלחה בינלאומית למדינת ישראל. בזכות הפתרונות הביטחוניים שמפתחים ומייצרים בתעשיות הביטחוניות, אנו מחזקים את הקשרים עם מדינות העולם, מבצרים את ביטחוננו ומעצימים את מעמדה של ישראל. אני מברך על ההסכם החשוב שנחתם עם משרד ההגנה ההולנדי ומשוכנע כי נמשיך להעמיק את הקשרים בין המדינות".

"רכישת פתרון ה-PULS של אלביט מערכות תגביר את יכולתו של צבא הולנד לספק סיוע אפקטיבי באש עקיפה", מסר בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות. "בנוסף, היא גם תאפשר שיתוף פעולה הדדי בין לקוחות נאט"ו שרכשו מערכות אלה. חוזה זה מעניק תוקף משנה לטכנולוגיות הצבאיות המתקדמות של אלביט מערכות ולשותפויות האיתנות שלנו עם מדינות נאט"ו ברחבי אירופה".