היועמ"שית הודיעה לסנגורי נתניהו כי היא מתנגדת לגישור פלילי

לאחר שבית המשפט המליץ לתביעה לשקול גישור פלילי במשפט נתניהו, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה הודיעה לסנגוריו של ראש הממשלה כי היא מתנגדת לכך

היועמ''שית גלי בהרב-מיארה וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, יוסי זמיר
היועמ''שית גלי בהרב-מיארה וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, יוסי זמיר

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, הודיעה היום (ב') לסנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא מתנגדת לגישור פלילי. זאת בעקבות הצעת עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', ולאחר שבית המשפט המליץ לתביעה לשקול זאת. בהרב-מיארה נפגשה בעניין עם עו"ד חן ועם פרקליטיו של נתניהו, עורכי הדין בעז בן-צור ועמית חדד. 

בית המשפט אישר לשרה נתניהו להיות נוכחת בעדותו של מילצ'ן בלונדון 
ארדן במשפט נתניהו: "ראש הממשלה אמר לי 'חשוב לאפשר לבזק להישמע'"

הליך גישור פלילי מתנהל בתיקים רבים בבתי המשפט, במטרה לצמצם את עומס התיקים הקיים במערכת. הגישור מתנהל בפני שופט שאינו דן בתיק המרכזי על-מנת שישמע את טיעוני הצדדים, יוצגו בפניו הראיות, והוא יוכל לחוות את דעתו על סיכויי ההרשעה והעונש הראוי.

השופט המגשר מנסה להביא את הצדדים להסכמות, בשינוי בנוסח כתב האישום או בעניין העונש, בהתאם למקרה. במקרה של נתניהו, ההערכה היא שהמחלוקת נוגעת לעניין הקלון.

*** חזקת חפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.